اولین حشراتی که توانایی شنیدن پیدا کردند/ عکس

محققان توانسته‌اند ۲۴ فسیل مربوط به کاتیدیدهای دوران کرتاسه کشف کنند که نشان می‌دهد کاتیدیدها جز اولین حشرات گوش‌دار و شنوا بوده‌اند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، کاتیدیدها جزء اولین حشرات دوران ژوراسیک بوده‌اند که حدود ۱۶۰ میلیون سال پیش زندگی می‌کردند. این حشرات اولین ساکنان خشکی بودند که امواج صوتی را از طریق هوا ارسال می‌کردند و قادر به شنیدن بوده‌اند.

بیشتر بخوانید:

این عینک‌های طلایی دیگر بخار نمی‌کنند

عکس | تویوتا از مدل 2023 پرادو رونمایی کرد

رییس ناسا: آمریکا چین را در ماه شکست خواهد داد

در حالی که برخی از حشرات از شاخک‌های خود برای تشخیص ارتعاشات در هوا استفاده می‌کنند، کاتیدیدها از گوش‌های خود برای شنیدن و دریافت امواج استفاده می‌کردند. آن‌ها قادر بوده‌اند که انواع صداها با فرکانس بالا و پایین را دریافت کنند و خود را برای هر شرایطی آماده کنند.

اولین حشراتی که توانایی شنیدن پیدا کردند/ عکس

اکنون گروهی از باستان‌شناسان ۲۴ فسیل از این حشره کشف کرده‌اند که نشان میدهد آن‌ها جز موجوداتی بوده اند که شاخک داشته‌ و قادر به شنیدن بوده‌اند. چرا که در این فسیل ها شکل گوش این حشرات حفظ شد است.

باستان‌شناسان معتقد هستند که این شاخک‌ها به آن‌ها امکان برقراری ارتباط بین هم‌نوعان خود و آگاهی از حضور و یا نزدیک شدن شکارچیان را به آن‌ها می‌داده است. فسیل گوش کاتیدیدها نشان دهند این است که در آن زمان قدرت شنوایی حشرات در دوران کرتاسه در حال تکامل بوده است.

۵۸۳۲۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1706499

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =