مهر نوشت:

یک فوق تخصص روانپزشکی کودکان و نوجوانان اظهارداشت: محاسبه سود بانکها، نرخهای تورم و سود و زیان و آموزش مفاهیم ساده ریاضی از جمله راهکارهای تقویت ریاضی در کودکان به شمار می رود.

دکتر پیمان هاشمیان گفت: استفاده از بازیهای فکری و معماهای ریاضی بهترین راهکار برای رفع مشکلات یادگیری ریاضی در کودکان است.

وی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات کودکان و گاهی نوجوانان درک ضعیف آنها در ریاضیات است، اظهار داشت: خانواده ها باید تلاش کنند هوش ریاضی فرزند خود را از طریق بازیهای منطقی و ریاضی از جمله دومینو، استفاده از بازیهای فکری و معماهای ریاضی و بحث با خانواده در مورد علوم ریاضی و همچنین استفاده از یک خودآموز تقویت کنند.

هاشمیان با عنوان این مطلب که به جای فرار از مسائل ریاضی لازم است کودکان با آنها روبرو شوند، افزود: محاسبه سود بانکها، نرخهای تورم، سود و زیان و مثل آن، آموختن مفاهیم ریاضی و راه حل مسائل آن به فردی ضعیف تر، ارتباط با مراکز آموزشی و کاربردی ریاضی و آموزش مفاهیم ساده ریاضی از دیگر راهکارها برای تقویت ریاضی در کودکان به شمار می رود.

این فوق تخصص روانپزشکی کودکان و نوجوانان گفت: کودکان باید مسائل ساده ریاضی را در ذهن خودشان حل کنند و در مورد یافته های ریاضی یا علمی مطالعه کنند و کاربرد روشهای حل مسئله را یاد بگیرند.

عضو مرکز تحقیقات روانپزشکی و علوم رفتاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: خانواده ها برای حمایت از افرادی که از رویارویی با ارقام و مسائل ریاضی هراس دارند، گروهی تشکیل دهند و به یاری آنها بشتابند، انجمنی از دوستان برای بحث و تبادل نظر یا تحقیق و مطالعه تشکیل دهند تا در مورد یافته های جدید علمی - ریاضی بحث و تبادل نظر کنند.

23445

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 170716

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۹
    1 0
    نه بابا این کار رو نکنید از همین الان پیر میشن.
  • پیراسته فر IR ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۰
    0 0
    خبلی آن بالابالاهاهنوزاز محاسبه نرخ تورم ناتوانند،شاخص مرکزآمارباشاخص بانک مرکزی متفاوت است ،شاخص ایندو راپژوهشهای مجلس قبول ندارد،فرمول نرخ تورم باهمه اینها متاوت است/ بعدچطوربه کودک میتوان محاسبه نرخ تورم آموخت !به آقای دکترپیمان هاشمبان بایدگفت:آقای روانشناس،اگروالدی این محاسبات چندمجهولی رابیاموزد،نه اینکه کمکی به فزایش هوش کودک نمیکندبلکه احتمال هنگ کردن عقل کودک ووالدمیشود!