استیون اسپیلبرگ و شبکه کابلی او به نام «دریم ورکس تی‌وی» با شبکه شوتایم همکار می‌شود و اقتباسی از رمان تریلر فراطبیعی «زیر گنبد» تولید می‌کند.

به گزارش خبرآنلاین، «دریم ورکس تی‌وی» سال 2009 مدت کوتاهی پس از انتشار کتاب حق تولید آن را خرید و با همکاری خود استفن کینگ کار اقتباس را شروع کرد.

کتاب ماجرای درگیری‌هایی بین افراد منطقه تفریحی ماین است، اهالی منطقه پس از اینکه نیرویی مرموز آنجا را محاصره می‌کند به جان هم می‌افتند. این نیروی مرموز به شکل گنبدی تمام منطقه را در بر می‌گیرد.

حالا که شوتایم به این پروژه پیوسته گروه به دنبال نویسنده‌ای است که متن سریال را بنویسد. حجم کتاب بالغ بر هزار صفحه است.

اسپیلبرگ به همراه جاستین فالوی و داریل فرانک، دو تن از سران «دریم ورکس تی‌وی» دو سال است روی این پروژه کار می‌کنند.

اسپیلبرگ و کینگ پیشتر نیز با هم همکاری کرده بودند. این دو سال 1984 روی اقتباسی از «تالیسمن» نوشته کینگ کار کردند و 20 سالی می‌شود که اسپیلبرگ قصد ساخت آن را دارد.

قرار بود این اقتباس فیلم سینمایی شود، اما پروژه به تعویق افتاد تا چند سال پیش که قرار بود به صورت سریال کوتاه در شبکه تی‌ان‌تی تولید شود ولی بودجه سنگین پروژه را لغو کرد.

«دریم ورکس تی‌وی» که شاخه تلویزیونی کمپانی فیلمسازی «دریم ورکس» استع امسال را موفق شروع کرده و امیدوار است «زیر گنبد» ادامه این موفقیت باشد. این کمپانی کوچک تابستان امسال سریال موفق «سقوط آسمان» را تولید کرد که پخش موفقی در شبکه تی‌ان‌تی داشت.

همچنین سریال «ترا نووا» که گفته می‌شود استانداردهای تلویزیونی را تغییر می‌دهد تولید این کمپانی است و قرار است از شبکه فاکس پخش شود، دو سریال «Smash» و «رودخانه» از تولیدات این کمپانی هستند که منتقدان از حالا حساب زیادی روی آنها باز کرده‌اند.

فصل دوم «خاندان بورجا» که موفق شده نظر منتقدان و مخاطبان را به خود جلب کند هم در راه است.

ورایتی / 30 اوت / ترجمه: حسین عیدی‌زاده

58241

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 170719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =