۰ نفر
۹ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۶

ایسنا نوشت:

سایت ویکی‌لیکس امروز (چهارشنبه) با انتشار اسنادی از رابطه 23 تبعه استرالیایی با روحانی افراطی یمنی که دارای تابعیت یمن و آمریکاست، پرده برداشت.

به گزارش خبرگزاری فرانسه،‌ دولت استرالیا با انتقاد از اسناد افشا شده هرگونه ارتباط اتباع خود را با شبه‌نظامیان تروریست یمن رد کرد.

انتقاد مقامات استرالیا در حالی مطرح شد که اسناد محرمانه نشان می‌دهد اتباع استرالیایِی‌ به طور محرمانه با شبه‌نظامیان مظنون تروریست در یمن از جمله با انور العولقی، روحانی افراطی یمنی در ارتباط بوده‌اند.

یکی از اسناد فاش شده مربوط به سفارت آمریکا در کانبرا، پایتخت استرالیا است.

دولت استرالیا تاکنون اظهارنظری در این خصوص نکرده اما دادستان کل این کشور انتشار این اسناد را به شدت محکوم کرد.

وی در بیانیه‌ای اظهار کرد: با توجه به سابقه‌ای که از ویکی‌لیکس وجود دارد واضح است که آنها تلاش دارند تا موقعیت امنیتی استرالیا را به خطر بیندازند و در سایر پرونده‌ها نیز چنین اقداماتی انجام داده‌اند.

این مقام در ادامه افزود: انتشار هرگونه اسنادی که امنیت ملی استرالیا، ساکنان آن و آژانس‌های اطلاعاتی را به خطر بیندازد، اقدامی غیرمسئولانه است.

دادستان کل استرالیا در ادامه گفت: دولت هرگونه اقدامی علیه منافع کشور خود را که تاثیر مستقیمی بر استرالیا بگذارد، محکوم می‌کند.

جولیان آسانگ، موسس سایت افشاگر ویکی‌لیکس در اظهاراتی خطاب به دادستان کل استرالیا گفت:‌ چنانچه دولت استرالیا از انتشار این اسناد نگران است، باید اقدامی انجام دهد تا اینگونه ارتباطات با گروه‌های شبه‌نظامی برقرار نشود.

وی افزود: دادستان کل استرالیا همچنین می‌تواند پاسپورت استرالیایی من را به خاطر این اقدام باطل کند.

آسانگ تصریح کرد: شماری از اتباع استرالیا با عناصر افراط گرا در یمن از جمله العولقی در ارتباط بوده‌اند.

در ادامه دادستان کل استرالیا تصریح کرد که مقامات این کشور با شرکای بین‌المللی خود برای کاهش تهدیدها همکاری می‌کنند و از جمله این اقدامات آنها جلوگیری از سفر اتباع استرالیایی به یمن می‌باشد تا فعالیت‌های مرتبط به اقدامات تروریستی کاهش یابد.26149

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 170738

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =