ایرنا نوشت:

پایگاه اطلاع رسانی 'الجزیره نت' روز جمعه نوشت: برخی اطلاعات حاکی از آن است که هواپیماهای نظام علی عبدالله صالح به افراد مسلح القاعده در استان 'ابین' امداد رسانی می کنند.
 این پایگاه خبری افزود: برخی گزارشها حاکی از آن است که بالگردهای وابسته به نیروی هوایی یمن که برادر صالح فرماندهی آن را به عهده دارد به افراد مسلح وابسته به القاعده در شهر زنجبار در استان ابین کمکهای غذایی می رسانند.
این درحالی است که ارتش این کشور که با نیروهای القاعده درحال جنگ است در محاصره شدید قرار دارد و فرماندهی این نیروها هنوز نتوانسته فرماندهان منطقه جنوب را برای امدادرسانی به نیروها متقاعد کند.
شبکه خبری الجزیره در یکی از بخش های خبری خود اعلام کرد که شاهدان بالگردهای جنگی را دیده اند که اقدام به انداختن مواد غذایی در مواضعی در شهر زنجبار که افراد مسلح وابسته به القاعده در آن مستقر می باشند، کرده اند.
این گزارش می افزاید که بر روی مواد غذایی که شامل برنج و خرما و دیگر مواد غذایی بوده عنوان تولید عربستان وجود داشته است.
بنابراین گزارش به نظر می رسد باقی مانده های نظام علی عبدالله صالح قصد دارند استان ابین را به القاعده بسپارند تا به عنوان مترسکی در قبال کمکهای غرب به انقلابیون یمنی باشد .
در این گزارش یادآوری شده که هواپیماهای وابسته به نیروهای هوایی هوادار صالح در ابتدای ماه اگوست مواضع 'وادی حسان' در شرق زنجبار را که محل تجمع قبایل طرفدار انقلابیون بودند، بمباران کردند که در نتیجه آن 40 غیر نظامی از افراد قبایل کشته و تعدادی نیز زخمی شدند.
این درحالی است که 'عبد ربه منصور هادی' که اکنون حاکم موقت بر یمن است در نشست کمیته عالی امنیتی که برخی فرماندهان در آن حضور داشته اند گفته است که قدرت اجرایی و دستوری بر واحدهای ارتش ندارد.
هادی از فرماندهی منطقه نظامی جنوب یاد کرده و گفته است که وی هیچ یک از دستوراتش را اجرا نمی کند و در مبارزه با نیروهای القاعده در استان ابین نیز همکاری نکرده است.
نیروهای ارتش یمن در سه ماه گذشته زمانی که قصد مقابله با نیروهای هوادار 'صادق الاحمر' رییس قبیله 'حاشد' را داشتند از شهر زنجبار خارج شده و به این ترتیب زمینه را برای حضور نیروهایی که دولت صالح اعلام کرد از افراد وابسته به القاعده هستند، باز نمود. از آن زمان تاکنون ارتش و نیروهای قبیله ای نتوانسته اند استانهای جنوبی را از حضور این افراد پاک کنند.26151

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 169803

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام AF ۰۴:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۶
    0 0
    القاعده در دامان قدرت های بزرگ چون انگلیس وامریکا وبه حمایه نظامی آنها ایجاد گردیده ویک چوبدست برای سرکوبی مردم بی دفاع درجهان ومکیدن تمام دارای های انها در فعالیت های کورکورانه وسردرگم مصروف میباشد