درام تاریخی «یک روش خطرناک» درباره ارتباط پرتلاطم بنیان‌گذاران روانکاوی نوین اولین بار در دنیا در بخش مسابقه شصت و هشتمین جشنواره فیلم ونیز به نمایش درآمد.

به گزارش خبرآنلاین، این فیلم با بازی ویگو مورتنسن، کایرا نایتلی و میشائل فاسبیندر درمورد ارتباط پرفراز و نشیب کارل یونگ و معلم او زیگموند فروید است.

کراننبرگ روز جمعه در نشست مطبوعاتی فیلم جدید که پیش از اولین نمایش فیلم برگزار شد، به شوخی گفت: «فکر کنم بازیگران من احتیاج زیادی به روانکاوی داشتند و راستش دلیل واقعی برای انتخاب آن‌ها همین بود؛ این‌که متوجه شوند واقعا به کمک نیاز دارند!»

مورتنسن که در «یک روش خطرناک» نقش فروید را بازی می‌کند و فاسبیندر بازیگر نقش یونگ، دست‌پرورده فروید در مراسم فرش قرمز فیلم حضور داشتند؛ همین طور نایتلی بازیگر نقش سابینا اشپیلرین - بیمار هیستریایی روس و بعدها تحلیل‌گر و دکتر - که بین دو مرد قرار می‌گیرد.

کراننبرگ با اشاره به سه بازیگر اصلی فیلم جدید خود، با خنده گفت: «و همان طور که می‌بینید آن‌ها الان آدم‌های خیلی بهتری هستند. تا قبل از این افتضاح بودند. وقتی آن‌ها را پیدا کردم، روان‌رنجور و درمانده بودند!»

«یک روش خطرناک»‌ بر رابطه فروید و یونگ متمرکز است؛ از علاقه مشترک آن‌ها در پیدا کردن روش‌های جدید برای درمان بیماران روانی و در ادامه اختلاف نظر آن‌ها درمورد نظریه‌های فروید درباره مسائل جنسی و علاقه یونگ به عرفان به عنوان راهی برای درک درونی.

دیوید کراننبرگ

دیوید کراننبرگ کارگردان، جرمی تامس تهیه‌کننده و بازیگران فیلم «یک روش خطرناک»

این دو به لحاظ کاری با هم اختلاف سلیقه داشتند، اما آن‌چه به دوری آن‌ها دامن زد، اشپیلرین بود که بهبود او تحت درمان یونگ تاییدی بر نظریه‌های فروید بود.

اشپیلرین نمادی از اجرای روش‌های فروید و یونگ بود. او نه تنها بهبود پیدا کرد، بلکه بعدها دکتر شد و در نهایت راه خود را از آن‌ها جدا و با یک مرد روس ازدواج کرد.

او در دنیای واقعی به زادگاه خود در روسیه بازگشت و بعدها یکی از سرشناس‌ترین تحلیل‌گران شوروی سابق شد. اشپیلرین سال 1941 به همراه دو دخترش به دست نیروهای نازی به قتل رسید.

وحشت ناشی از دو جنگ جهانی قریب‌الوقوع که اروپا را دربرگرفت به نوعی در «یک روش خطرناک» از پیش خبر داده می‌شود. داستان فیلم سال 1913 به پایان می‌رسد و در اواخر فیلم یونگ از خوابی می‌گوید که در آن در سوییس از کوه‌های آلپ خون سرازیر شده است.

روز جمعه همچنین فیلم «Un Ete Brulant» به کارگردانی فیلیپ گارل تولید مشترک فرانسه، ایتالیا و سوییس در بخش مسابقه ونیز روی پرده رفت.

شنبه در بخش مسابقه لیدو «جوجه با آلو» به کارگردانی مرجانه ساتراپی و ونسان پارانو تولید مشترک فرانسه، بلژیک و آلمان و فیلم یونانی «Alps» ساخته یورگوس لانتیموس به نمایش درمی‌آیند.

در بخش خارج از مسابقه نیز تریلر «شیوع» به کارگردانی استیون سودربرگ روی پرده می‌رود.

شصت و هشتمین جشنواره فیلم ونیز 31 اوت تا 10 سپتامبر (9 تا 19 شهریور) برگزار می‌شود.

اسوشتدپرس / 3 سپتامبر / ترجمه: علی افتخاری

5858

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 171135

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =