"پارک گام" موجب افزایش فعالیت ورزشی بانوان و ایجاد نشاط و سلامتی می‌شود

برگزاری برنامه‌هایی مانند "پارک گام" موجب افزایش فعالیت ورزشی بانوان و ایجاد نشاط و سلامتی می‌شود، در کنار آن بانوان را با رشته‌های مختلف ورزشی آشنا می شوند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری، رئیس توسعه ورزش بانوان چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: برنامه "پارک گام" از دیگر برنامه‌های اختصاصی اداره کل ورزش و جوانان برای بانوان اُستان است که در سطح سه پارک اختصاصی بانوان برگزار می‌شود و در این برنامه در کنار همایش‌های پیاده‌روی و برگزاری ورزش صبحگاهی و ایروبیک زیر نظر مربیان مستقر در پارک، ورزش‌های گوناگون توسط مربیان باسابقه ورزش‌های بانوان به خانم‌های حاضر معرفی می‌شود.

تمدن تصریح کرد:برگزاری برنامه‌هایی مانند "پارک گام" موجب افزایش فعالیت ورزشی بانوان و ایجاد نشاط و سلامتی می‌شود، در کنار آن بانوان را با رشته‌های مختلف ورزشی آشنا می شوند.

وی افزود: هیات‌های تکواندو، کاراته و وشو چهارمحال و بختیاری نیز در پارک‌های بانوان استان مستقر هستند و با توجه به آنکه بیشتر بانوان با فرزندانشان به این پارک‌ها مراجعه می کنند، این امر زمینه ساز گسترش ورزش در نهاد خانواده و فرزندان می‌شود.

وی یادآور شد: زمین‌های تنیس روی‌میز، تور بدمینتون و پیست اسکیت در این پارک‌ها تعبیه شده است که بانوان علاقه‌مند می‌توانند در این ورزش‌ها نیز فعالیت کنند و مقدمات اجرایی برای فعال شدن پیست تنیس خاکی پارک بانوان شهرکرد در دست اقدام است.

تمدن افزود: بخش خصوص نسبت به احداث یک زمین چمن مصنوعی برای فوتبال در پارک بانوان شهرکرد اقدام کرده است که با فعال شدن آن امیدواریم شاهد توسعه فوتبال چمنی بین بانوان اُستان بویژه در بخش‌های جوانان و نوجوانان باشیم.

تمدن گفت: تنها سه پارک بانوان در سطح اُستان در شهرهای شهرکرد، بروجن و فارسان وجود دارد و مراحل آماده سازی پارک بانوان فرخشهر نیز در حال انجام است.

وی خاطر نشان کرد:پارک‌های بانوان نقش مهمی در توسعه ورزش‌ بانوان دارند و با پیگیری‌های شورای شهر شهرکرد قرار است بزودی عملیات کلنگ زنی ۲ پارک بانوان در منظریه و در جنوب شهرکرد زده شود.

گفتنی است چهارمحال و بختیاری ۱۰ شهرستان با جمعیتی نزدیک به یک میلیون نفر دارد و تعداد ورزشکاران استان با محاسبه شرکت‌کنندگان در رشته‌های ورزش‌های همگانی که به‌طور منظم ورزش می‌کنند به ۱۰۰ هزار نفر می‌رسد که ۱۰ درصد جمعیت استان است.

از ۱۰۰ هزار نفری که در چهارمحال و بختیاری به‌طور منظم ورزش می‌کنند، ۳۵ هزار نفر ورزشکار سازمان یافته‌اند که افزون بر ۱۶ هزار نفر آن‌ها را بانوان تشکیل می‌دهند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1711524

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =