۰ نفر
۱۳ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۷:۴۸

خبرگزاری میراث فرهنگی نوشت:

رومانی برای جذب توریست های بیشتر در نظر دارد با اتکا به آثار به جا مانده ازتاریخ کمونیسم دراین کشور طرح توریسم دیکتاتور چائوشسکو را اجرا کند.

مقامات دولت در رومانی قصد دارند با معرفی و نمایش آثار و مکان هایی که نقش مهمی در تاریخ کمونیسم در این کشور داشته، توریسم کمونیسم را رونق دهند.

وزیر توسعه منظقه ای و توریسم رومانی ، النا اودریا با اعلام این مطلب افزود:«این وزارتخانه درحال حاضر بر روی منطقه یا کمربند سرخ فعالیت دارد که بیشترین رد پای مقامات کمونیست و به ویژه اخرین فرمانروای این کشور چائوشسکو را درخود دارد.»

وی یادآور شد که از نظر گردشگری این آثار ظرفیت بالایی برای بهره برداری های توریستی دارند اما برای عملی شدن این طرح ها همکاری شرکای بخش خصوصی الزامی است.

به گفته وی محلی که چائوشسکو با شلیک گلوگه کشته شده و به دیوار برخورد کرده حفظ شده و به عنوان مکانی که وی و همسرش درگذشته اند به مردم نشان داده می شوداما خانه و محل زندگی آن ها از طریق یک نمایش تلوزیونی به نمایش عمومی گذاشته و معرفی می شود.

نیکلای چائوشسکو سیاستمدار کمونیست رومانی و دبیر کل حزب کمونیست این کشور بود که از سال 1965 تا 89 به عنوان آخرین فرمانروای کمونیست این کشور حکومت داشت وی درجریان یک حرکت اعتراضی سرنگون و پس از یک جلسه دادگاه دو ساعته تلوزیونی همراه با همسرش به مرگ محکوم شد.

47301

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 171275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =