احمدی نژاد دو ماه پیش پیشنهاد داد ظرفیت دکتری دو برابر شود. این پیشنهاد به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی هم رسید، اما گویا هزینه این مصوبه بسیار زیاد است.

به گفته سعدالله نصیری‌قیداری، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس برآورد وزارت علوم از اعتبار مورد نیاز خود برای افزایش پذیرش دانشجو در مقطع دکتری ۱۰۰ میلیارد تومان است که بر اساس وعده رییس جمهوری این مبلغ باید از سوی دولت به وزارت علوم پرداخت شود.

شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسه ۶۹۲ این شورا که بیست و یکم تیرماه ۹۰ برگزار شد، مصوب کرد ظرفیت پذیرش دانشجوی دکتری از ۵ هزار و ۶۰۰ نفر به ۱۰ هزار نفر افزایش پیدا کند.

نصیری‌قیداری دراین باره به خانه ملت گفت: "موضوع افزایش ظرفیت مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا در برنامه پنجم توسعه تاکید شده بود در واقع در نیاز به افزایش ظرفیت‌ها شبهه‌ای وجود ندارد. مدتی قبل جلسه‌ای با همین موضوع با وزیر علوم داشتیم، در آن جلسه آقای کامران دانشجو اظهار کرد که به لحاظ نیروی انسانی یعنی تعداد استاد، مشکلی وجود ندارد بنابراین کیفیت همچنان حفظ خواهد شد. دانشگاه‌ها می‌توانند ظرفیت خود را تا بیش از ۵ هزار نفر افزایش دهند؛ اما این در شرایطی ممکن است که رییس جمهوری به وعده خود عمل کند."

او از وزیر علوم نقل می کند که رییس جمهور در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی قول تامین اعتبار مورد نیاز پذیرش دانشجو را داده است: "وزارت علوم از اعتبار مورد نیاز خود برای افزایش پذیرش دانشجو در مقطع دکتری ۱۰۰ میلیارد تومان است، اگر این مبلغ از سوی دولت و به موقع پرداخت شود مشکلی نخواهیم داشت و این امر از خروج دانشجوهای نخبه به خارج از کشور جلوگیری می‌کند."

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 171291

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • پروفسور حاج سید حسین متفاوت IR ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۳
    0 0
    بسیاری از این مدارج دکترا برای اقازاده هاست و صوری است نتیجا خرجی ندارد.
  • بدون نام IR ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۳
    0 0
    یک سرمایه گذاری خیلی پرفایده و سوده.
  • بدون نام IR ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۳
    0 0
    یک سرمایه گذاری خیلی پرفایده و سوده.
  • بدون نام IR ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۳
    0 0
    چرا دانشگاه آزاد یکصد شهر را انتخاب نمی کند و یکصد دانشکده علوم پزشکی با ظرفیت زیاد بسازد . این همه مشتاق رشته پزشکی اینها درایران هم که کار نکنند هرجای دنیا که بروند برای ما عزت و افتخار می آورند.
  • بدون نام IR ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۳
    0 0
    چرا آموزش الکترونیکی ( اینترنتی ) را گسترش نمی دهید؟
  • بدون نام IR ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۳
    0 0
    چرا دکترای تخصصی پزشکی را به فکر نیستید ؟ ما متخصص کم داریم
  • بدون نام IR ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۳
    0 0
    چرا یک دانشگاه بزرگ برای صنعت خودرو نداریم؟