قطع ارتباط با واقعیت، مهمترین صفت ایدئولوژی / می‌گویند نسل جدید اهل گُل کشیدن هستند!

یک جامعه‌شناس به خبرآنلاین می‌گوید: مهم‌ترین صفت ایدئولوژی هم این است که ارتباط‌ خودش را با واقعیت قطع می‌کند. فرد به‌جای این‌که ایدئولوژی را با توجه به واقعیت‌ها تغییر بدهد و تغییر را امر قابل ستایشی بداند، می‌خواهد جهان را در درون ایدئولوژی خودش متوقف کند.

به گزارش خبرآنلاین، با حوادث اخیر ایران نسلی بیشتر از هر موقعیت دیگر دیده و شنیده شد به نام دهه هشتادی‌ها که برخی معتقدند متوجه جهان و رفتار آن‌ها نمی‌شوند. در این‌باره مصطفی مهرآیین، جامعه شناس می‌گوید: «دلیل عدم فهم آن‌ها گرفتار بودن در ایدئولوژی است. مهم‌ترین صفت ایدئولوژی هم این است که ارتباط‌ خودش را با واقعیت قطع می‌کند. فرد به‌جای این‌که ایدئولوژی را با توجه به واقعیت‌ها تغییر بدهد و تغییر را امر قابل ستایشی بداند، می‌خواهد جهان را در درون ایدئولوژی خودش متوقف کند.»

او ادامه می‌دهد: «این‌جاست که تناقض ایجاد می‌شود و به‌جای پذیرش واقعیت به آن توهین می‌شود، یا می‌خواهند آن را له کنند. همین حرف‌هایی که درباره نسل معترض امروز زده می‌شود که می‌گویند این‌ها اهل مشروب خوردن و گل کشیدن هستند، این موارد که نباید مبنای قضاوت باشد و بیشتر شبیه سخیف کردن ماجرا است؛ وگرنه اگر این نسل را می‌فهمیدید و با آن‌ها همراهی می‌کردید، می‌دانستید این نسل بزرگ‌ترین سرمایه‌های کشور هستند که می‌توانند کشور را وارد جهش بزرگ اقتصادی، سیاسی، فکری و حتی به معنای واقعی تمدنی کنند، ولی متاسفانه به چنین روزی گرفتار شدیم.»

متن کامل این گفت‌وگو را اینجـــــــــــا بخوانید.

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1714451

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =