۰ نفر
۱۴ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۶:۵۴

هفته نامه سیاحت تجارت نوشت:

بیروت ، شهری بندری است که بر روی دماغه‌ای کوچک و در کنار دریای مدیترانه قرار گرفته و بزرگ‌ترین شهر و پایتخت کشور لبنان است. این شهر به لحاظ کثرت رسانه‌ها، اجرای نمایش و فعالیت‌های فرهنگی و زندگی شبانه، در جهان عرب، از معروفیت زیادی برخوردار است.

بیروت از دو تپه انلاشرفیه «بیروت شرقی» و المصیطبه (بیروت غربی) تشکیل شده که به صورت شبه‌جزیره‌ای مثلثی شکل، به سوی دریا پیش می‌رود. در سمت داخلی، جلگه ساحلی باریکی قرار دارد که از دهانه نهر الکلب در شمال تا نهر‌الدمور در جنوب امتداد می‌یابد.

بیروت، از قدیمی‌ترین شهر‌های خاورمیانه به شمار می‌آید و آثار مهمی از دوره‌های مصری، فنیقی، یونانی، رومی، بیزانسی، ایرانی و عثمانی در این شهر کشف شده است.

جاذبه‌های توریستی بیروت

غاز جعیتا: یکی از نقاط گردشگری بیروت که در لیست بازدید هر گردشگری وجود دارد. غار «جعیتا» است که در 18 کیلو‌متری شمال این شهر واقع شده است. این غار که در میان کوه‌های سر‌سبز و چشم‌اندازی زیبا قرار گرفته.

در سال 1968 کشف و 10 سال بعد، برای بازدید عموم افتتاح شد. برای رفتن به غار علیا باید سوار تله‌کابینی شد که از میان جنگلی زیبا می‌گذرد و عبور رود‌خانه‌ای از میان این جنگل، تله‌کابین سواری را بسیار دل‌انگیز می‌کند.

صخره‌های روشه: این صخره‌ها که از نماد‌های مهم کشور لبنان است. به صخره‌های عشاق معروفند و در غربی‌ترین نقطه بیروت قرار دارند. تاکنون برخی عشاق، از بالای این صخره‌‌ها خودشان را به آب انداخته و جان سپر‌ده‌اند!

منطقه «حریصا»: این منطقه در ارتفاعات بالای کوه، روبروی دریای مدیترانه قرار دارد. شهرت این منطقه به خاطر وجود مدفن «سیده لبنان» یا همان بانوی مذهبی است. یادبود بانوی لبنان بر سر مزارش. مجسمه‌ای بلند بالاست که از کیلومتر‌ها دور‌تر قابل رویت است. در منطقه حریصا، چند کلیسا وجود دارد و لذت دیدن دریای آرام و آبی حریصا. وصف نشدنی است برای رسیدن به این منطقه تله کابینی تعبیه شده است که مسافران را از منطقه‌ای تقریباً کنار آب به بالای کوه می‌رساند که این خود نیز از زیبایی‌های بیروت است.

میدان ساعت: اصلی‌ترین میدان لبنان در وسط خیابانی پر از کافه و رستوران قرار گرفته است. در رستوران‌های این خیابان که به پاریس کوچولو معروف است معمولاً تا نیمه‌های شب، غذا به همراه موسیقی زنده سرو می‌شود.

دانستنی‌های ضروری

لبنان، از آب و هوای معتدل مدیترانه‌ای بهره‌مند است و تقریباً 300 روز سال آفتابی است.

کسانی که خواهان سفر به لبنان هستند، می‌توانند از سفارتخانه‌ها و یا کنسولگری‌های لبنان، ویزای این کشور را تهیه نمایند و مردم 33 کشور، شامل کشور‌های اتحادیه اروپا، ایالات متحده آمریکا و کشور‌های حوزه خلیج فارس می‌توانند در فرودگاه بیروت ویزای این کشور را تهیه کنند.

براساس قوانین لبنان وسایل شخصی از پرداخت حق گمرکی معاف است و هر کس می‌تواند بدون پرداخت حق گمرکی، تا 500 گرم توتون 400 نخ سیگار و 20 سیگار برگ همراه خود وارد این کشور کند.

واحد رسمی پول لبنان لیر لبنانی است و به دلیل نظام پولی این کشور، تبدیل پول‌های خارجی به لیر به سهولت امکان‌پذیر است.

47301

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 171497

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =