آیت​الله مهدوی​کنی، بعد از بحث‌های فراوان پیرامون جبهه پایداری از آیت​الله یزدی خواسته است تا با آنها صحبت کند.

به گزارش خبرآنلاین، این خبری بود که حجت الاسلام محمدرضا آشتیانی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم داد و افزود: آیت​الله مهدوی کنی به آیت​الله یزدی گفته بودند که هرجور شما با آن‌ها کنار بیایید کار تمام است.

بر همین اساس جلسه‌ای عصر پنج شنبه گذشته در قم میان آیت الله یزدی و برخی از اعضای جبهه پایداری برگزار شد و طبق آن توافق شد که دو نفر یا حداکثر سه نفر به ۸+۷ اضافه شوند. یعنی ملحق شدن دو نفر از جبهه پایداری به کمیته ۸نفره قطعی است اما احتمالا یک نفر دیگر هم به کمیته ۷نفره اضافه شود.

آشتیانی در حالی به ایلنا گفت که ظاهرا کار خاتمه پیدا کرده، و امیدواریم مشکلات رفع شود؛ که عیسی جعفری عضو جبهه پایداری از مذاکره با آیت​الله مصباح یزدی برای کوتاه آمدن این جبهه از مواضعش خبر داده است.

وی با بیان این که آیت الله مصباح یزدی در رأس جبهه پایداری، پدر معنوی و ریش سفید این جریان است، گفت: با آیت الله مصباح یزدی صحبت هایی شده که جبهه پایداری از برخی از شروط خود کوتاه بیاید تا وحدت حاصل شود.

در حالی که روز گذشته اسدالله بادامچیان اعلام کرده بود که آیت​الله مهدوی​کنی و یزدی، مخالف عضویت حسینیان در کمیته 7نفره بودند؛ امروز عیسی جعفری از احتمال پذیرش عضویت مرتضی آقاتهرانی در این کمیته خبر داده و گفته است: این که با حضور آقای حسینیان مخالفت شده است به دلیل ویژگی​های شخصیتی و از جمله تندروی اوست و از این رو گفتند فرد دیگری به جای او باشد. به همین دلیل به احتمال فراوان آقای آقاتهرانی در این کمیته قرار بگیرد.

توجیه وی در خصوص این جبهه جدایی طلب این بود که «اعضای جبهه پایداری تحلیل شان این است که وزن بیشتری نسبت به دیگر اصولگرایان در جامعه دارند و می گویند به این دلیل باید سهم بیشتری داشته باشیم.آن ها می​گویند نقش عمده ای در انتخاب شدن آقای احمدی نژاد در ریاست جمهوری داشتند و بر اساس آن سقف رأی 25میلیونی در حال برنامه ریزی هستند و از این رو انتظار دارند که سهم بیشتری از دیگر اصولگرایان داشته باشند».

/2929

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 171542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =