روزنامه دنیای اقتصاد نوشت:

به گفته وزیر «صنعت، معدن و تجارت»، هفته آینده کمیته خودرو باز هم تشکیل جلسه خواهد داد، تا در مورد افزایش قیمت برخی خودروهای داخلی تصمیم‌گیری کند.

آن طور که خبر می‌رسد، در این جلسه افزایش قیمت شش خودرو مورد بررسی قرار خواهد گرفت و اگر خودروسازان ادله لازم را ارائه کنند، کمیته خودرو با درخواست آنها موافقت می‌کند.بنابر گفته منابع آگاه، سوزوکی گرند ویتارا، خانواده پژو 206، تندر-90، ماکسیما، مگان و نیسان تینا، شش خودرویی هستند که درخواست افزایش قیمت شان به کمیته خودرو رسیده و این احتمال وجود دارد که با توجه به شکاف قیمتی این خودرو‌ها با بازار، با افزایش قیمت آنها تا مرز سه درصد موافقت شود.

این احتمال از آنجا نشات می‌گیرد که در بین شش خودرو موردنظر، برخی ظاهرا با ضرر به تولید می‌رسند و برخی دیگر نیز با اختلاف قیمت شدید میان کارخانه و بازار روبه‌رو هستند. با این حساب، چون زیان ده بودن خودروها یکی از ملاک‌های افزایش قیمت به شمار می‌رود و کمیته خودرو قصد دارد با کاهش فاصله قیمتی کارخانه و بازار، دلالی و واسطه گری را از بین ببرد، صعود قیمت شش خودرو مذکور بسیار محتمل به نظر می‌رسد.هم اکنون بنابر اعلام ایران خودرو ، این شرکت در تولید تندر-90 و پژو 206 زیان می‌دهد و ویتارا نیز در بازار حدود 14 میلیون ریال گران‌تر از کارخانه به فروش می‌رسد.

 از آن سو پارس خودرویی‌ها نیز مدعی‌اند که تولید مگان و تندر و ماکسیما با حاشیه زیان روبه‌روست و نیسان تینا نیز بیشتر از قیمت فعلی (66 میلیون و 450 هزار تومان) می‌ارزد.اگر کمیته خودرو با درخواست خودروسازان موافقت کند، شش محصول موردنظر بین 450 هزار الی دو میلیون تومان گران خواهند شد. این در شرایطی است که خودروسازان سال گذشته وعده تثبیت قیمت داده و عنوان کردند گرانی در کار نخواهد بود.

/39/39

کد خبر 171636

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 31
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ادریس CH ۰۰:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۵
    0 0
    شوخی می کنید! مگه خودروسازان هم ضرر می کنند!
  • بدون نام IR ۰۲:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۵
    0 0
    کسی نیست به این خودروسازها بگه پس روا ، پراید ، سمند هم دربازار ارزانتر از قیمت کارخانه فروخته می شود . براساس استددلال هاشون قیمت اونها رو هم کاهش بدن.
  • بدون نام IR ۰۲:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۵
    0 0
    ببخشید همش حرف
  • بدون نام IR ۰۳:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۵
    0 0
    نه اینکه درآمدهای قشر متوسط جامعه امسال 40% افزایش داشته و تورم زیر صفر داریم پس بذارید گران کنند.
  • saman IR ۰۳:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۵
    0 0
    جون مادرتان ورود خودرو را آزاد كنيد ....
  • بدون نام IR ۰۳:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۵
    0 0
    شما اين مورد را منعكس نماييد كه به عنوان مثال خودروي مگان در اسفند ماه 1389 با قيمت ريال 26200000 عرضه ميشد و در ارديبهشت 1390 با قيمت 291000000 ريال پس افزايش قيمت حدود 30000000 ريال داشته ديگر چه افزايش قيمتي ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!
  • بدون نام IR ۰۳:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۵
    0 0
    به جای آنکه عرضه را زیاد کنید تا قیمت بازار پایین بیاید، قیمت را بالا می برید..! واقعا با این خودروسازها، کشور ما به جایی نخواهیم رسید در حالی که ژاپنی ها در حال کاهش قیمتها هستند.
  • هموطن IR ۰۴:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۵
    0 0
    باسلام راه خوبی پیداشده همیشه به بهانه جلوگیری از بازار سیاه جیب مردم راخالی کنید اماافزایش تولیدنداشته باشید ظاهرا اینطورنفعش برایتان بیشتر است
  • بدون نام IR ۰۴:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۵
    0 0
    خودروساز وقتي به سود 38درصديش نرشه محصول ميشه ضررده؟!!تازه بازار انحصاري باشه اينقدرم هروز گروني گروني تمام اين خودروها گرون تر از تمام دنيا هستند بازم بايد گرون بشه؟؟ماكسيما يا 206 كه 11 ساله دارن توليميشن با يه شكل و پلت فرم مگر امكان داره ضررده باشند بعد از 10 سال؟!!غير ممكنه
  • بدون نام IR ۰۵:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۵
    0 0
    گرند ویتارا 50 ملیون و 700 هزار تومان 206 تیپ2 15 ملیون تومان واقعا ازرش این خودروها همینه؟؟؟؟؟؟
  • Danial IR ۰۵:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۵
    0 0
    آيا در اين بازار انحصاري مشتري بايد تاوان ناتواني خودروساز در مديريت و كنترل هزينه ها را هم بدهد؟! قراره با مونتاژ داخل يا توليد داخل هزينه كاهش پيدا كنه ولي وقتي به ادعاي خود خودروسازان قيمت تمام شده اونها از خودروي وارداتي حتي با اعمال تعرفه 150% گمرك و عوارض بيشتر ميشه بهتر نيست واردات خودرو آزاد شه (حتي با همون عوارض بالاي گمركي) و به مردم اين آزادي داده بشه تا از خودروي وارداتي استفاده كنن؟!
  • بدون نام IR ۰۵:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۵
    0 0
    من به اقايان قطعه ساز و خودروساز كه ادعا مي كنند قيمت خودرو بايد با تورم پيش بره عرض شود كه اولا بازار خودرو انحصار شماهاست و مصرف كننده حق انتخاب نداره و تعرفه هم در مجموع 124درصده و دوم اينكه مگر حقوق و دست مزدها براساس نرخ تورم پيش رفته؟افزايش قيمت سال گذشته و اوايل سال چطور ميشه بازهم افزايش؟به چه علت ؟مگر تعرفه واردات خودرو به اندازه نرخ تورمه الان؟؟؟
  • عباس IR ۰۶:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۵
    0 0
    سلام تاوقتي بازار فروش خودروي داخلي انحصاري شده ومردم مجبورند خودروهاي بدون کيفيت داخلي که فاقد حداقل استانداردهاي بين المللي هستندرا اجبارا خريد کنند وخودروسازها که دستشان با وزارت بازرگاني و وزارت صنايع در دست هم است واز رانت اين ارتباطات که همان افزايش عوارض وتعرفه واردات وگرانفروشي است استفاده ميکنند مردم مجبورند هرگونه افزايش قيمتي را بپذيرند.
  • ش IR ۰۶:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۵
    0 0
    چه را حل مسخره اي !!!!!!! چه سودش رو دلال ببره چه كارخونه اين مردم هستن كه ضرر ميكنن.
  • عباس IR ۰۶:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۵
    0 0
    تا وقتي ورود خورو ازاد نباشه ورقابت بين خودرو سازان نباشه خودرو ما همينه
  • بدون نام IR ۰۶:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۵
    0 0
    دولت بجای ولخرجی های میلباردی در فوتبال بی فایده به این شرکت ها کمک کمد تا فشارش به مردم نیاید
  • بدون نام IR ۰۶:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۵
    0 0
    206 كه در بازار جهاني 8 ميليون فروش ميره رو 16 ميليون ميفروشيد بازم ضرر ميكنيد ؟ خوب ايران خودرو رو جمع كنيد وارد كنيد اينطوري نه مردم ضرر ميكنن نه ايران خودرو ! البته به علت بيكاري كارگران مردم بايد تاوانش رو بدن و گروني و بي كيفيتي رو تحمل كنن .
  • سياره IR ۰۶:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۵
    0 0
    تا كي بايد مردم مظلوم ايران اتومبيلهاي بي كيفيت را با قيمتهاي كلان تهيه كنند آنهم با كلي وام و ضامن و بعد از سالها زندگي و .... عده ايي بسيار محدوده مي توانند به راحتي خودروهاي خوب و با كيفيت بخرند اگر دقت كنيد اين پرايد لعنتي مثل كابوس در زندگي خيلي ها سايه افكنده ، پرايدي كه بيشتر از سه ميليون نمي ارزد به قيمت 10 و حتي بيشتر به فروش مي رسد اين انصاف است ؟! خودروسازان با بسته شدن مرزها بر روي خودروهاي خارجي دارند مردم را غارت مي كنند و جنس بي كيفيت دست مردم مي دهند كجاي دنيا اينطوري است؟!
  • فيلسوف امين آباد PL ۰۷:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۵
    0 0
    وانت پيكان چي ؟ گران ميشه يا نه ؟
  • سياره IR ۰۷:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۵
    0 0
    اگه مردم ما بيخود و بي جهت گرون شدن رو مساوي نخريدن ببينند و بدونن نمي ميرن اگه چند روز از اون جنس نخرن توليد كننده ها اينقدر پرو نمي شن...
  • دهنوی IR ۰۷:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۵
    0 0
    اسم جالبی داره (خودرو)بمحض اینکه استارت میزنی مستقیم می برتت تعمیرگاه!باین خاطراسمش راخودرو گذاشته اند.چقدرهم عزت واحترام داره وهمیشه حرف وحدیث های فراوان راجعش می گویند.
  • بدون نام IR ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۵
    0 0
    گرانی را حقوق بگیر لمس میکنه نه افرادی که مشغول کارهای غیر مولد و متاسفانه پر در آمد هستند و بود و نبود آنها ضرری بحال جامعه ندارد مثل فوتبال
  • بدون نام IR ۰۷:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۵
    0 0
    خودروسازي كه بازار انحصاري داره و سودهاي كلان ميبره كه باهاش سهام و زمين مي خره بعد دولت بياد به چيش كمك كنه؟؟؟
  • همشهری IR ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۵
    0 0
    اگر مسئولین میدانند که خودروسازان با ضرر تولیدات خود را میفروشند چرا قدری از سهم مالیات و عوارض و....خود را کم نمیکند چرا تاوان مدیریت غلط افراد انتصابی را مصرف کننده باید بپردازد.
  • بهتر است نامم را ننویسم IR ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۵
    0 0
    شوخی میکنید دیگه ؟ افزایش هم میخوان بدن ؟؟؟ به قران شرف خیلی چیز خوبیه ...
  • بدون نام IR ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۵
    0 0
    بازار انحصاري توليد بي كيفيت تعرفه بالاي واردات خودرو قيمت چندين برابر خودرو از نرخ جهاني مگر خورد سازان ضررهم ميدهند خودروز چهر ميليوني را نه ميليون ميفروشند پيداكنيد پرتقال فروش را
  • بدون نام IR ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۵
    0 0
    سزای گران فروش نخریدن است . ولی چه کسی به این حرف عمل می کند.
  • بدون نام US ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۵
    0 0
    خوب اینجا سیاره ایرانه، که نزدیک به سیاره زمینه، همه چیمون با موجوداتی که شکل ما هستند فرق میکنه، یحتمل ماشینهای ما، و جنسشون خیلی فرق میکنه با اونها، مثلا تندر 90 اینجا بدنش از طلاست، فرق میکنه دیگه. حق دارند بیچاره‌ها تا کی این خودرو سازهای ایرانی ماشینهای خیلی بهتر و ارزونتر از سیاره زمین به ما بدند. همین بنز آشغالوه نگاه کنید. یا بی‌ام‌و یا اصلا ولش کن یه لگن ساختن به نام بوگاتی. ماشینهای خودمو عشقه بابا.
  • بدون نام IR ۲۲:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۵
    0 0
    واردات خودرو با شركتنامها و كارت بازركاني اجاره اي و كرفتن ارز دولتي نجومي آدامه دارد و وارد كنندكان بجز رانت هر ٥٠٠٠٠٠ دلار كه ميشود ٨٠ ميليون تؤمان وهر روز با كارت بازركانيهاي فراوان و شركت نامهاي زياد و ميليونها دلار و رانت ميلياردي و همجنين سود فروش خودروها فقط به جيب أشخاص بخصوص بايد ايران خودرو خيلي وقت بيش ميمرد و ان همه كار كر كجا كار كنند زندكي هزاران نفر قرباني لكسوس سواران
  • بدون نام IR ۲۲:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۵
    0 0
    دولت بجاي واردات خودرو لوكس بايد كارخانه هاي ماشين سازي را بروز كند با ارز دولتي واردات خودرو لوكس تجهيزات سازندكي لوكس وارد كند تأبه جوانان زندكي ببخشد نه ثروت را بدست يك مشت بيسواد از خدا ليخبر بيندازد تا با خودروهاي مدل بالا بيفتن تو خيابان و ترويج فساد كنند
  • مهدی IR ۲۳:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۵
    0 0
    البته بااین حقوقها وپاداشهایی که اعضا هیئت مدیره وبعضی از نورچشمیهای صنعت خودروسازی کشور دریافت میکننداحتمال زیان از سود وجود دارد ممکن است بعضیشون امسال چندمیلیونی کمتر پاداش گرفتن بخاطراین تشخیص دادن شرکت داره از۲نوع ماشین زیان میبینه.

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین