رستم قاسمی با شعار اصلاحات مدیریتی وارد نفت شد.وعده هایی که اکثر متخصصین و نمایندگان مجلس راغب به آن بودند.امروز که به دوماه حضور این وزیر جدید در نفت نزدیک می شویم خبر از تلاش وی برای تغییر برخی از مدیران کوچ کرده به نفت به گوش می رسد.

آذرجزایری: با این حال به نظر می رسد قاسمی در تلاش است تا با محدود کردن اختیارات افرادی که در زمان میرکاظمی سکان نفت را در دست گرفته بودند تغییرات اصلاحی خود را کلید بزند.

براین اساس در حال حاضر در اولین قدم وی اقدام به کم کردن اختیارات میرمحمد صادقی معاون توسعه منابع انسانی و مدیریت وزارت نفت کرده است.

میرمحمد صادقی یکی از معتمدین وزیر سابق نفت بود که در شهریورماه 88 و همزمان با آغاز دوره وزارت آقای میرکاظمی در نفت از وزارت بازرگانی به وزارت نفت منتقل شد.

وی در این مدت دارای مسئولیت های مختلفی بود که توسط وزیر سابق نفت به وی واگذار شد. عضویت در هیئت رییسه صندوق های بازنشستگی نفت و چند شرکت زیر مجموعه وزارت نفت و این صندوق ها از جمله پست های وی علاوه بر مسئولیت معاونت منابع انسانی وزارت نفت بوده است.

میرمحمد صادقی بدنبال تفویض اختیار وزیر سابق نفت به وی، ریاست کمیته انتصابات وزارت نفت را هم بعهده گرفت که مسئولیت این کمیته معرفی گزینه های مختلف برای پست های مختلف در سطح وزارت نفت (به استثنای شرکت ملی گاز) بود.

جواد اوجی معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی گاز تصمیمات این کمیته درباره انتصابات گاز را نپذیرفته بود و مستقلاً درباره مدیران زیر مجموعه خود تصمیم گیری می کرد.

شیوا بازرس ویژه رییس جمهوری در امور نفت، پارسانیا رییس سازمان حراست وزارت نفت و شاهمیرزایی رییس بازرسی نفت نیز عضو این کمیته بودند. کمیته یادشده پس از عزل میرکاظمی در اردیبهشت ماه سال جاری(1390)عملاً منحل شد.

این روزها ماموریت دوساله میرمحمد صادقی در وزارت نفت به پایان رسیده و در خصوص موافقت یا عدم موافقت قاسمی وزیر فعلی نفت با تمدید ماموریت ایشان خبر دقیقی در دست نیست اما گفته می شود هیئت مدیره شرکت ملی نفت ایران که مصوبات آن با امضای وزیر نفت (بعنوان رییس این هیت مدیره) مشروعیت پیدا می کند تمام اختیارات تفویض شده در زمان وزیر سابق نفت به آقای میرمحمد صادقی را پس گرفته است.

عمده این اختیارت مرتبط با حوزه منابع انسانی نفت بوده است.با این تصمیم به نظر می رسد یکبار دیگر منابع انسانی شرکت ملی نفت ایران جایگاه سابق خود را بدست آورد.

مدیر منابع انسانی شرکت ملی نفت، در طول تاریخ این شرکت همواره عضو هیئت مدیره نفت بود ولی در زمان آقای میرکاظمی علاوه بر این سمت، مدیران مالی و برنامه ریزی تلفیقی نیز از عضویت اصلی این هیئت مدیره حذف شدند که همین امر موجب بروز مشکلات جدی در سطح وزارت نفت شده است.

/22139

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 171726

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی بصیرت NL ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۵
    0 0
    این از اون صندلی هاست که گارانتی هم داره یا بیمه یا چی؟
  • ali IR ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۵
    0 0
    شاید قدری از دست آقای میرکاظمی و همراهانشان دلگیر باشید ولی حداقل کاری ایشان وهمراهانشان در صنعت نفت انجام دادند حلقه انحصاری باند وحکومت چندین ساله برخی مدیران را شکستند وحداقل این مورد به نظر اینجانب قابل تقدیر وتشکر میباشد.
  • مهدی IR ۲۳:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۵
    0 0
    باسلام وخسته نباشید.ابتدا تشکرویژه خودرا ازدست اندرکاران سایت خبرآنلاین که با بیطرفی کامل نظریات کاربران رامنعکس مینمایند اعلام میدارم.امادرمورد اصلاحات دروزارت نفت باتأسف زیادفکر نمیکنم این برادر عزیز هم متخصصی رابه صندلیش بازگرداند.حضورمدیرانی چون نعمت زاده کرباسیان نژادحسینیان ترکان ووو...درصنعت نفت کشوربه این زودیها بعید است. افسوس.
  • بدون نام CH ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۶
    0 0
    یک سال دیگر ماموریت اقای میر محمد صادقی تمدید شد .
  • بدون نام IR ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۶
    0 0
    شاید حلقه انحصاری باند مدیران شکسته شد ولی بیشترین فشار را مدیران میانی که اکثرا متخصص و فارغ از باندبازیهای سیاسی بودند متحمل شده اند و کسانی وارد سیستم نفت شدند که هیچ مهارت و تخصصی در این زمینه نداشتند و انتصابات کاملا سیاسی شد در هر حال از همین جا هم که جلو بسیاری از سیاسی بازیها گرفته شده جای تقدیر و تشکر دارد
  • ali IR ۰۷:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۷
    0 0
    جناب اقای قاسمی لطفا به داد پزوهشگاه برسید؟ اینجا شده هتل 5ستاره، از کار خبری نیست. اینجا صبحها روسای واحدها می ایند استراحت میکنند وبعد ناهار می خورند و می روند بعد ازظهر آن به امور شرکتهای خود می پردازند؟!!!
  • ali IR ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۷
    0 0
    جناب آقای مهندس قاسمی باید بازرسی وزارت نفت با قوت و بدون اغماض به تخلفات مدیران رسیدگی کند.
  • بدون نام IR ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۸
    0 0
    آقا یک فکری به حال مدیریت پایانه های نفتی کنید. وضعیت به نقطه بحرانی رسیده است .