عکس | عجیب‌ترین انتقال از لیگ ایران به قطر

ورزش سه نوشت: یکی از دو بازیکن خارجی نیم‌فصل اول آلومینیوم در انتقالی عجیب به ام‌صلال پیوست.

شجاع خلیل‌زاده آخرین بازیکنی بود که توانست از لیگ برتر ایران به لیگ ستارگان قطر برود و درخشش او همراه با پرسپولیس در رقابت‌های داخلی و لیگ قهرمانان آسیا کاری کرد تا راهی الاهلی شود ولی طی یک سال و نیم اخیر چنین اتفاقی نیفتاده بود که حالا یک بازیکن خارجی توانست این شرایط را تجربه کند و از آلومینیوم به ام‌صلال برود.

والنتینو یوئل که پس از دو فصل حضور در نیوکسل جتس استرالیا در شروع لیگ بیست و دوم به آلومینیوم اراک اضافه شده و در دور رفت لیگ برتر ۱۲ بار به‌عنوان بازیکن ثابت و ذخیره برای این تیم به میدان رفته بود، در انتقالی عجیب و غیرمنتظره به ام‌صلال قطر پیوست و تصویرش در کنار یکی از مدیران این باشگاه منتشر شد.

1790332

انتقال این بازیکن سودانی- استرالیایی به لیگ ستارگان قطر به این دلیل عجیب است که او مثل گادوین منشا و خیلی از ستاره‌های خارجی دیگر که این فصل یا سالیان اخیر در فوتبال ایران موفق نبودند یا جواب ندادند، نتوانست عملکرد قابل انتظاری در آلومینیوم اراک داشته باشد و بدون یک نمایش خاص از جمع شاگردان رحمتی جدا شد و به ام‌صلال رفت.

والنتینو یوئل دو ماه قبل از اینکه به ایران بیاید، نخستین تجربه ملی خود را به دست آورد و در دو دیدار مرحله مقدماتی جام ملت‌های آفریقا برای سودان جنوبی مقابل گامبیا و مالی به میدان رفت که البته در همان دو مسابقه هم موفق به گلزنی یا ثبت پاس گل نشد.

1789131

گادوین منشا پس از آقای گلی در لیگ برتر، امسال نمایش ضعیفی در ترکیب مس رفسنجان داشت و نتوانست حتی یک گل در ۱۲ مسابقه بزند که عملکرد او مشابه با بازیکن خارجی آلومینیوم بود و یوئل هم در همین تعداد بازی موفق به گلزنی نشد، اما عجیب اینجاست که او چگونه راهی ام‌صلال و یک تیم در سطح اول فوتبال قطر شد.

سید مهدی رحمتی پس از اینکه هیچ وینگر ایرانی(با قیمت مناسب) پیدا نکرد، دو بازیکن خارجی آورد که والنتینو یوئل مثل برخی خارجی‌هایی که در فوتبال ایران عملکرد خوبی نداشتند، جواب نداد و در شروع نقل و انتقالات زمستانی هم از جمع شاگردان او جدا شد.

تیتو اوکلو، مهاجم سودانی پیکان و هموطن والنتینو یوئل هم در ۱۰ بازی فصل جاری لیگ برتر موفق به گلزنی نشده و همین سرنوشت را منشا هم داشته، اما یوئل در انتقالی غیرقابل تصور به ام‌صلال رفته که البته باشگاه آلومینیوم نسبت به مس رفسنجان و پیکان در این بین سود کرده است!

1734681

باشگاه آلومینیوم اراک و رحمتی در شرایطی به پایان همکاری با والنتینو یوئل رسیدند که این بازیکن با انتقالی قرضی، بدون دریافت پول از باشگاه ام‌صلال، تا پایان فصل راهی این تیم شد!

یوئل یک سال و نیم دیگر با آلومینیوم قرارداد دارد که البته طی نیم‌فصل آینده باید برای ام‌صلال به میدان برود ولی در صورتی که باشگاه قطری از عملکرد این بازیکن رضایت داشته باشد، مبلغ رضایت‌نامه این بازیکن را به‌صورت دلاری به باشگاه آلومینیوم پرداخت می‌کند و اراکی‌ها در این صورت می‌توانند سودآوری داشته باشند؛ هرچند رفتن این بازیکن و عدم پرداخت ادامه مبلغ قرارداد این بازیکن که حدود ۶۵ درصد باقی بوده، به نوعی یک سودآوری برای آلومینیوم به حساب می‌آید!

1790320

258 258

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1718077

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =