رییس دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه صنعتی شریف در رابطه با شکل گیری این دانشکده توضیح می دهد.

 مسعود نیلی رییس دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه صنعتی شریف که در مراسم اختتامیه نخستین دوره کاربردی کوتاه مدت MBA پارلمان بخش خصوصی تهران شرکت کرده بود پیرامون نحوه شکل گیری این دانشکده توضیح داد.  

 او با بیان اینکه امسال چهل و ششمین سال تأسیس دانشگاه صنعتی شریف است، گفت: « در اواسط دهه 40 که دانشگاه صنعتی شریف تأسیس شد،تنگنای اصلی منابع انسانی کشور مهندسان بودند. از این رو تربیت مهندسان برای توسعه صنعتی کشور جزو مأموریت اصلی این دانشگاه قرار گرفت. »


نیلی که از اعضای تیم مشاوران اتاق تهران نیز است، افزود: « از نیمه دوم دهه هفتاد به این فکر افتادیم که تنگنای منابع انسانی کشور آیا هنوز مهندسان هستند و یا نیاز به نگرش جدید داریم. اینگونه بود که در نهایت دانشکده مدیریت و سیستم در سال 1378 در این دانشگاه که جزو دانشگاه های فنی و مهندسی شناخته می شد تأسیس شد که در سال 1380 به دانشکده مدیریت و اقتصاد تغییر نام داد. »


وی با اشاره به همکاری علمی دانشگاه صنعتی شریف و اتاق تهران، خاطرنشان کرد: « از دوسال پیش موضوع توسعه آموزش های حرفه ای برای مدیران صنعتی را در دستورکار هیأت علمی دانشگاه صنعتی شریف قرار گرفت که در این ارتباط یک دوره را با موسسه مطالعات بهره وری اجرا کردیم که اختتامیه آن دوره یک ماه پیش برگزار شد. »


 نیلی افزود: « سال گذشته به دنبال ارتباطاتی که من با اتاق بازرگانی تهران داشتم پیشنهاد همکاری علمی میان دانشگاه صنعتی شریف و اتاق تهران مطرح شد و پس از مذاکراتی که میان دو طرف صورت گرفت این علاقمندی در چارچوب تفاهمنامه ای بلندمت به امضا رسید. »


وی اظهار داشت: « اتاق تهران به دلیل شبکه ارتباطی گسترده و جایگاهی که در جامعه اقتصادی کشور دارد به نظر من می تواند طرف خوبی برای دانشگاه صنعتی شریف باشد. »


رییس دانشکده مدیریت و اقتصاد با بیان اینکه تابستان سال گذشته تفاهمنامه ای برای برگزاری ده دوره کاربردی کوتاه مدت MBA میان اتاق تهران و دانشگاه صنعتی شریف به امضا رسید،تصریح کرد که برگزاری این دوره ها، به بهبود کارکرد بنگاه های اقتصادی ختم خواهد شد.


نیلی با اذعان به اینکه دانشگاه صنعتی شریف حساب ویژه ای روی چنین تجربه ای که در اتاق تهران شکل گرفته باز کرده است، پیشنهاد کرد که برای تداوم ارتباط میان پارلمان بخش خصوصی و دانشگاه صنعتی شریف، هر چند وقت یکبار سمینارهای یک روزه ای برگزار شود که هم ارتباط میان دو طرف حفظ شود و هم این دو بخش به طور مستمر در جریان فعالیت همدیگر قرار بگیرند.


وی با اظهار امیدواری اینکه طی چند سال آتی ظرفیت منابع انسانی قابل توجهی در نتیجه برگزاری این دوره ها ایجاد شود، افزود: «  اگر روی توسعه ارتباط میان بخش خصوصی و دانشگاه سرمایه گذاری کنیم بازده آن مستمر خواهد شد. »

/39/39

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 172163

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۸
    2 13
    این جا چه ضرورتی دارد وقتی دانشکده های معتبر اقتصاد داریم