سایت مرکز اسناد انقلاب اسلامی در یادداشتی در نقد سیاست​های وزارت خارجه نوشت:

مورد دیگری که در انتقادات نسبت به دستگاه دیپلماسی کشور دیده می شود، اولویت پیدا کردن منافع مادی برخی از کارمندان، نسبت به اهداف سیاست خارجی کشور است. بر این اساس در ماموریت ها انچه اهمیت دارد میزان پرداخت هاست که به طور سنتی برپایه دلار و یا یورو انجام می گیرد.

عدم آشنایی سفیران با مباحث فرهنگی، اقتصادی، علمی و فناوری از دیگر نکات قابل توجه است. رویکرد سیاسی رویکرد غالب است. در حالیکه محمل های متفاوت را باید برای انتقال پیام مورد استفاده قرار داد. به خصوص حوزه علم و فناوری که یکی از نقاط قوت جمهوری اسلامی ایران در این چند ساله بوده است. هرچه قدر جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور توانمند نشان داده شود کمک می کند تا ایران به عنوان الگویی جایگزین برای ملت ها قرار گیرد.

29302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 172459

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محسن UA ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۹
    0 0
    کاملا درست است! اکثر دیپلمات هازبان خارجی نمی دانند!بخصوص زبان کشور خدمت.کنسول ها ابیشتر دیپلم هستند.آداب معاشرت و لباس پوشیدن بلد نیستند. بیشتر کارکنان هم فامیل یا برادر و یا همروستایی خود را نزد خود می آرند.وزارت خارجه محلی شده است که بخاطر عدم تخصصی بودن و در آمد های ارزی بی فرهنگ ترین و بیعرضه ترین و با پارتی ترین افراد برای پول در آوردن و زندگی د رخارج کشور به آنجا فرستاده می شوند.جاپلوس ترین و دوروترین افراد را وزارت خارجه دارد.