روزنامه اصلاح‌طلب: می‌خواهند، با «مجازات»، پوشش زنان را «رنگ سیاسی» بزنند / ادامه این سیاست، زمینه‌ساز «تنش» میان مردم و ماموران خواهد شد

روزنامه هم میهن نوشت: در صورت ادامه این سیاست (برخورد سلبی با حجاب) شاهد اوج‌گیری تنش‌ها میان مردم و ماموران خواهیم بود؛ تنشی که زمینه‌ساز خشونت است؛ خشونتی که موجب عقب‌گرد جامعه خواهد شد.

  • مسئله حجاب سیاسی شده. علت آن هم حیثیتی کردن آن در بخشی از حکومت است. درحالی‌که تبعات این کار را دیده‌اند و فعلا هم نص قانون را که الزام به حجاب شرعی است کنار گذاشته‌اند ولی همچنان درصددند تا با استفاده از قدرت و مجازات همچنان پوشش زنان را رنگ سیاسی بزنند. درحالی‌که ماهیت موضوع فرهنگی است و با پذیرش و درک از موضوع تغییر رفتار داده می‌شود و نه با مجازات که مختص جرم است.

  • این چه جرمی است که افراد آشکارا و با افتخار انجام می‌دهند؟ نوشت: اشتباهی که در رژیم گذشته شد اکنون و دوباره همان را از نقطه مقابل انجام می‌دهیم. یکی از علل این نوع برخوردها استفاده از امکانات غالب است. کسانی رو به سوی خشونت و مجازات می‌آورند که دست‌شان در حوزه فرهنگ و اقناع خالی است. از این رو احتمالا در صورت ادامه این سیاست شاهد اوج‌گیری تنش‌ها میان مردم و ماموران خواهیم بود؛ تنشی که زمینه‌ساز خشونت است؛ خشونتی که موجب عقب‌گرد جامعه خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

۲۱۲۲۰

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1724767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =