دایره جریمه های راهنمایی و رانندگی از تخلفات عادی و شناخته شده پیشتر می رود و اکنون به سبک رانندگی هم رسیده است.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از اجرای «طرح حرکت بین خطوط خودروها» در بزرگراه‌ها و شریان‌های اصلی شهر خبر داده است. 

به گفته سردار حسین رحیمی با توجه به اینکه دو علت اصلی تصادفات در تهران بی‌توجهی به جلو و تغییر مسیر ناگهانی در پنج ماهه نخست امسال بود به منظور جلوگیری از تغییر مسیر ناگهانی و کاهش ترافیک در معابر اصلی طرح حرکت خودروها در بین خطوط اجرا می‌شود: بیشتر رانندگان تهرانی این موضوع را رعایت می‌کنند اما برخی نیز نسبت به این موضوع بی‌توجه هستند که از سوی پلیس اعمال قانون می‌شوند. با توجه به اینکه بیشتر این حوادث در بزرگراه‌ها رخ می دهد پلیس بزرگراه مسوول رسیدگی به این موضوع است و با متخلفان برخورد می‌کند.

همچنین فیروز گودرزی‌مهر، رییس پلیس بزرگراه‌های تهران دراین باره به ایسنا گفت: اجرای طرح حرکت بین خطوط خودروها در بزرگراه‌های پایتخت آغاز شده است. با توجه به این که عدم حرکت بین خطوط و تغییر مسیر ناگهانی یکی از علل عمده بروز حوادث رانندگی و بی‌نظمی در بزرگراه‌هاست بر این اساس برخورد با رانندگان متخلف در این زمینه تشدید شده است.

به گفته او عدم حرکت بین خطوط هفت هزار تومان و تغییر مسیر ناگهانی 13 هزار تومان جریمه در پی دارد. البته آنطور که گودرزی مهر می گوید 90 درصد رانندگان در زمان ترافیک سبک حرکت بین خطوط را رعایت می‌کنند: در زمان بار ترافیکی تعدادی از رانندگان این امر را رعایت نمی‌کنند که بر این اساس از این پس با رانندگان متخلف برخورد می‌شود. تغییر مسیر در داخل تونل‌ها و یا روی پل‌ها و محل‌هایی که خط ممتد کشیده شده است ممنوع است و ماموران پلیس بزرگراه از امروز برخورد با رانندگان متخلف را در این زمینه تشدید می‌کنند.

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 172588

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۰
    1 0
    طرح بسیار خوبی است که حتی دیر اجرا شده است .
  • بدون نام IR ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۰
    1 0
    به نظر من اگر ابزارهای کنترلی در اين مورد و موارد مشابه بيشتر و جريمه ها سنگين تر شود، قطعاً نتايج مطلوبی خواهد داشت.
  • رضا کیا IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۰
    1 0
    موتورسوارها قانون را به تمسخر گرفته‌اند: پیاده‌رو، ورود ممنوع، حرکت در خلاف جهت در بزرگراه‌ها و . . . . آیا اراده‌ای برای کنترل موتورسوارها وجود ندارد، یا توان این کار نیست؟ چرا پلیس راهنمایی و رانندگی کاری نمی‌کند؟ نمی‌بیند؟ نمی‌خواهد، یا نمی‌تواند؟
  • بدون نام IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۰
    1 0
    چه عجب؟ تو رو خدا فقط تا قبل از آغاز مهر اين كار رو بكنيد.
  • رضایی IR ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۰
    1 0
    ضمن تشکر از اجرای این طرح استدعا دارم با تخلف سبفت از راست هم که مادر تخلفاتی مانند ویراژ دادن است برخورد شدیدی شود. همچنین حرکت از روی خط توقف اضطراری و شانه خاکی
  • بدون نام IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۰
    1 0
    با توجه به قانون جدید، بهتر است فکری هم برای مسافرانی که وسط خیابان به انتظار تاکسی توقف می کنند اندیشیده شود
  • ... IR ۰۴:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
    0 0
    تو رو به خدا اين آسفالت بزرگراهها رو هم درست كنيد. من هيچ وقت با سرعت بيش از 90 رانندگي نكردم و خلافي ماشينم هم بعد از حدود 3 سال صفر بوده ولي بعد از 6 ماه دوباره جلوبندي ماشينم خراب شده
  • یک دوست IR ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
    1 0
    به نظرم یکی از بهترین اقدامات پلیس در این چند سال گذشته در نظر گرفتن این جریمه برای حرکت بین خطوط است. هرچند سالهای قبل می بایست این جریمه به عنوان یک ابزار در نظر گرفته می شد، اما به هر حال جای امیدواری دارد.
  • هادی IR ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
    1 0
    طرح در نگاه اول خوبه ولی مکانیزم اجرای آن به نظر میاد به این راحتی نباشد. من اعتقاد دارم که جبر و زور در اجرای قوانین رانندگی فرهنگ می سازند. آیا هیچ وقت فکر می کردید که کمربند ایمنی همه ببندند
  • سلام IR ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۳۰
    1 0
    این چند روز به همین موضوع فکر میکردم که چرا ما مثل کشورهای متمدن نباید منظم در مسیر رانندگی کنیم.. اگر پلیس جرایم بازدارنده را برای موتورسوران در پیاده رو و متخلف وضع کند بسیار عالی خواهد شد.
  • بدون نام IR ۲۲:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۳۰
    1 0
    به نظر من باید سر چهارراهها جایی که مسافران منتظر ماشین هستند پلیس به آنها تذکر بدهد، چون واقعا افراد پیاده فکر می کنند قوانین فقط برای ماشین هاست و گاها تا وسط خیابان جلو می آیند یا دقیقا سر چهارراه منتظر می مانند که خود باعث ترافیک می شود.