بهروز علیشیری: رشد جذب سرمایه خارجی در بحران اقتصادی و کوران تحریم ها معجزه ای است که تحلیل گران را متعجب کرده است.

بهروز علیشیری معاون وزیر اقتصاد و رئیس سازمان سرمایه گذاری و کمکهای اقتصادی و فنی ایران در گفتگوی اختصاصی با سایت خبرآنلاین گفت: طی سالهای اخیر که بحران اقتصادی باعث افت سرمایه گذاری خارجی در جهان شده بود، به گفته یکی از روزنامه نگاران نشریات انگلیسی زبان تحلیل گران اقتصادی و حتی رسانه های اقتصادی کشورهای غربی از رشد سرمایه گذاری خارجی در ایران حیرت کرده بودند و این رشد را در کوران تحریم های خارجی بر علیه ایران معجزه ای بود که برای انها به سختی باور پذیر بود.

وی در این گفتگو در مورد مشکلات ناشی از نقل و انتقال پول به کشور گفت: شما اگر متن تحریم های اعمال شده و قطع نامه ها را مشاهده کنید در هیچ کجای این تحریم ها نقل و انتقال پول برای بنگاههای اقتصادی غیر دولتی مانند یک واحد صنعتی که ربطی به مسائل اتمی نمی توانند داشته باشد ممنوع نشده است ولی متاسفانه عملکرد بانکها خارجی در این رابطه مشکلاتی را ایجاد کرده است ولی خوشبختانه در حال حاضر در زمینه نقل و انتقال پول مشکلی نداریم و طرفهای سرمایه گذاری خود روش هایی برای این نقل و انتقال ارایه و یا با عمل به توصیه های ما این مشکل را حل می کنند.

وی در ادامه افزود: البته برخی از سرمایه گذاران خارجی با کسب مجوز اقدام به سرمایه گذاری کرده اند و در این مورد با هیچ مشکلی مواجه نیستند به طور مثال یک سرمایه گذاری خارجی در مورد خارج کردن نام یک شرکت نساجی ایرانی از فهرست شرکتهای تحریم شده مجوزی را دریافت کرد و در حلا حاضر نیز در حال فعالیت در داخل کشور است.

علیشیری در بخش دیگری از این گفتگو با تاکید بر این نکته که موانع و مشکلات داخلی در زمینه جذب سرمایه گذاری خارجی به حدی است که نمی توانیم در حال حاضر تحریم را به عنوان یک مشکل اصلی در راه جذب سرمایه گذاری خارجی بدانیم.

مشروح این گفتگو را طی روزهای آتی در خبر آنلاین بخوانید.

/22231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 172658

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا US ۲۲:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۰
    0 0
    تو گفتی و ما باور کردیم ....
  • امیر IR ۰۶:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
    0 0
    مثلا شما 1 ریال سرمایه گذاری داری بعد این میشه 2 ریال میری کلی حال میکنی و تبلیغ که من 100 در صد رشد سرمایه گذاری داشتم. اینکه حالا این 2 ریال یعنی هیچی دیگه جائی صداش در نمیاد
  • بدون نام IR ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
    0 0
    به امید وقوع معجزه های بیشتر.
  • ناشناس IR ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
    0 0
    حرفها و صحبتهاي اين مقام را حتي بين پرسنل زير مجموعه خودش هم قبول نمي كنند و هر كس انتقاد كند به تخلفات اداري معرفي مي شود.
  • ناشناس IR ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
    0 0
    هرچه به آنكتاد سازمان ملل متحد بدهيم همان را منتشر مي كنند اما آمار آورده جذب سرمايه واقعي چيز ديگري است كه در جامعه حس مي شود و براي كسي پوشيده نيست.
  • بدون نام IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
    0 0
    افزلیش رشد سرمایه گذاری ممکن است درست باشد. بطور مثال ممکن است پارسال 100 میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در ایران صورت گرفته و امسال این رقم به 200 میلیون دلار رسیده که نمایانگر 100 درصد رشد در این زمینه است. چیزی که در این میان مهم است حجم سرمایه گذاری صورت گرفته شده است. آیا ایشان در این زمینه آماری دارند که ارائه نمایند؟
  • بدون نام IR ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
    0 0
    در حالیکه سرمایه های داخلی از بانکها خارج وپس از تبدیل شدن به سکه و ارز در خانه ها پس انداز می شوند، هضم گفته های ایشان کمی سنگین بنظر می رسد.
  • بدون نام AU ۲۳:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
    0 0
    واقا که! در حالی که سرمایه های داخلی نیز در حال گریز هستند این مقام به اصطلاح مسئول جوک سرمایه گذاری مطرح می کند. خسته شدیم از این که مرتبا از معجزه صحبت میکنید. شما کار معمولی خودتان را انجام دهید معجزه پیشکشتان!!