جدیدترین خبرها از زلزله خوی: خسارت به کشاورزان و محموله کمکی جدید به زلزله‌زدگان

با گذشت نزدیک به ده روز از زلزله خوی، ابعاد جدیدی از خسارت‌های این زمین لرزه نمایان شده است.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، با گذشت نزدیک به ده روز از زلزله خوی، شرایط زلزله‌زدگان تا حدودی آرام شده است.

اموال تملیکی سه استان در اختیار زلزله زدگان خوی قرار گرفت

نماینده سازمان املاک تملیکی خوی به ایسنا گفته است: اموال تملیکی سه استان آذربایجان غربی و شرقی و تهران در اختیار زلزله زدگان خوی قرار گرفت.

وی اضافه کرده است: این اموال شامل ۱۰ تن البسه از استان تهران ،۲۵۰۰ تخته پتو از آذربایجان‌شرقی و ۱۰ میلیارد تومان البسه و مواد خوراکی از آذربایجان‌شرقی در اختیار زلزله زدگان قرار می گیرد و تهیه و توزیع آن را سپاه پاسداران برعهده خواهدداشت.

سوختگی ۴ امدادگر در آتش سوزی در کمپ اسکان

فرماندار خوی گفت : آتش سوزی در کمپ اسکان شهرک ولیعصر خوی منجر به سوختگی ۴ امدادگر شد.

آش سوزی در این کمپ بخاطر گاز پیک نیک اتفاق افتاد که طی آن دو چادر دچار حریق شدند که بلافاصله با کمک نیروهای امدادی آتش سوزی مهار شد.

خسارت ۸هزار میلیارد ریال به کشاورزی خوی

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: خسارت زلزله به بخش کشاورزی استان در سه زلزله اخیر در ماههای مهر، دی و بهمن امسال ۸ هزار و ۸۰ میلیارد ریال ارزیابی شده است.

وی اضافه کرد: ۱۰هزار و ۴۶۳ واحد دامی اعم از سنتی و صنعتی در اثر زلزله دچار آسیب شده اند که برای بازسازی و نوسازی این واحدها نیازمند ۷ هزار و ۳۳۶ میلیارد ریال اعتبار اعم از کمک های بلاعوض دولتی و تسهیلات اعتباری هستیم.

وی ادامه داد: کل خسارت وارد شده در ۱۳مهرماه در حدود ۷۰۱ میلیارد ریال ، در زلزله ۲۸ دی ۳ هزار و ۵۴۷ میلیارد ریال و در مورخه هشت بهمن ۳ هزار و ۸۳۹ میلیارد ریال براورد شده است.

دستگیری ۳ عامل نشر اخبار دروغ در فضای مجازی

فرمانده انتظامی خوی گفت: سه نفر از عوامل نشر اکاذیب و شایعه پراکنی در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی در خصوص زلزله اخیر این شهرستان شناسایی و دستگیر شدند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1728300

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =