همه در یک کشتی نشسته ایم

ایمانی به خبرآنلاین گفت: همه آنها که در راهپیمایی فردا شرکت می کنند و همه آن کسانی که در راهپیمایی فردا شرکت نمی کنند همه یک ملت هستند و با یکدیگر برابر هستند و همه در یک کشتی نشسته اند و آن کشتی هم کشتی ایران است

با توجه به نا آرامی های اخیر و در نهایت پیام عفو مقام معظم رهبری به لحاظ استراتژیک راهپیمایی ۲۲ یهمن امسال را چگونه ارزیابی می کنید؟

این روز در ادوار گذشته هم برای ایرانیان اهمیت بسیار ویژه ای داشت ،به لحاظ اینکه این راهپیمایی عمدتا تاکید مردم به اساس انقلاب اسلامی خودشان بود .بی توجه به کاستی ها و مسائل و مشکلاتی که در طی این سال ها پیش آمد ماهیت این راهپیمایی تاکید بر اساس و ماهیت جمهوری اسلامی است لذا این راهپیمایی همیشه اهمیت داشته است.ولی امسال بخاطر تحولاتی که به وجود آمده است اهمیت این راهپیمایی قاعدتا بسیار بیشتر خواهد بود .

سوال من هم همین است که اساسا با توجه به اتفاقات اخیر و اینها امسال نگاه دشمنان به این روز به گونه دیگری است و برنامه امسال قاعدتا بیشتر زیر زره بین آنها خواهد بود،لذا در این بین عدم مشارکت همگانی می تواند برای آنها شور برانگیز باشد،چه کنیم تا بتوانیم در تقابل با آنها این روز را از سال های گذشته هم با شکوه تر بر گذار کنیم؟

من در دو شکل این موضوع را می خواهم مطرح کنم ،شکل اول اینکه همه خوب دقت داشته باشند که این راهپیمایی هیچ پیام خاصی برای مردم ایران در داخل کشور ندارد یعنی برخی تصور نکنند که این راهپیمایی به نوعی اعلام هویت و نظر مردم در مقابل بخش دیگری از مردم است ،اصلا اینگونه نیست.

قاعدتا همینطور است ،بنظر شما پیام امسال این راهپیمایی با سال های قبل چه تفاوتی خواهد داشت؟

راهپیمایی امسال پیام خارجی دارد.

همه در یک کشتی نشسته ایم

چطور؟

بخاطر اینکه تصویری که قدرت های بزرگ در خارج از کشور طی این چند ماه اخیر از کشور و نظام ما ساخته اند یک تصویر بسیار مهبج است ،آنها دارند اینطور تصویر سازی می کنند که ماهیت نظام هیچگونه پشتوانه مردمی ندارد و کاملا تهی شده است و حتی براحتی دارند از جایگزینی نظام می زنند که بیشتر حرف های خنده آور است تا حرف های قابل تحلیل.بنابراین پیام خارجی راهپیمایی فردا در این مقطع بسیار بسیار مهم است .

یعنی حتی مهم تر از سال های ۸۸ و ۹۸؟

بله ،از جهت تصویرسازی دشمنان هیچ راهپیمایی بعد از انقلاب با اهمیت تر از راهپیمایی فردا نیست،البته همانطور که گقته شد بنظر من هیچ پیام داخلی ندارد.ملت ما یک ملت واحد است ،اختلاف نظر و سلیقه هم زیاد داریم ولی باید تاکید کنیم که همه ما یک ملت هستیم و گردنکشی برخی از مردم برای برخی دیگر را نخواهیم پذیرفت. همه آنها که در راهپیمایی فردا شرکت می کنند و همه آن کسانی که در راهپیمایی فردا شرکت نمی کنند همه یک ملت هستند و با یکدیگر برابر هستند و همه در یک کشتی نشسته اند و آن کشتی هم کشتی ایران است . این را نباید فراموش کنیم،از آنجا که راهپیمایی فردا از نگاه بیرونی خیلی اهمیت دارد بهتر است آنها که امکانش را دارند در راهپیمایی فردا شرکت کنند.

بیشتر بخوانید:

  • بیانیه مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در آستانه سالروز پیروزی انقلاب اسلامی

۲۱۶۲۱۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1729899

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =