قدیمی‌ترین ماشین تویوتا که هنوز پرطرفدار است / عکس

دیجیاتو نوشت: فولکس واگن بیتل اصلی را به مدت ۶۵ سال (۱۹۳۸-۲۰۰۳) فروخت. در حالی که لندکروزر ۷۰ به اندازه آن قدیمی نیست، اما در حال پیر شدن است.

این شاسی بلند که در سال ۱۹۸۴ معرفی شد، سال آینده تولد چهل سالگی خود را جشن خواهد گرفت و به گفته شان هنلی، معاون فروش و بازاریابی تویوتا استرالیا، فروش آن تا آینده نزدیک ادامه خواهد داشت.

حتی صحبت‌هایی مبنی بر عرضه یک پیشرانه هیبریدی برای این مدل آفرود به گوش می‌رسد که در صنعت خودروسازی بی‌سابقه خواهد بود. در حالی که لندکروزر ۷۰ کنونی از یک موتور ۴.۵ لیتری V۸ توربودیزل استفاده می‌کند، شایعاتی مبنی بر عرضه آن با پیشرانه هیبریدی چهار سیلندر وجود دارد. هنلی این شایعات را رد نکرد و گفت که مشتریان مانند توقف استفاده از موتور V۸ در لندکروزر ۳۰۰ آن را خواهند پذیرفت.

قدیمی‌ترین ماشین تویوتا که هنوز پرطرفدار است / عکس

تویوتا لندکروزر ۷۰ با پیشرانه‌های جدید در راه است

او در ادامه به این موضوع اشاره کرد که هیبریدی شدن یک امتیاز عالی است. به ویژه چون این شرکت در تلاش است تا انتشار آلودگی کربنی را کاهش دهد. هنلی گفت: در یک نسل از هر خودرویی ما موتور را تغییر می‌دهیم، و این اتفاق می‌تواند رخ دهد. طرز تفکر ما رفع نیاز بازار است در حالی که همچنان به سمت کاهش آلودگی کربنی حرکت می‌کنیم.

در این میان هنلی به این نکته اشاره کرد که تویوتا مشغول تحویل سفارشات بی‌شمار این شاسی بلند کلاسیک است. با وجود افزایش قیمت ۱۶۰۰ دلاری مدل ۲۰۲۳، این خودروساز موقتاً پذیرش سفارش‌های جدید در استرالیا را به دلیل تقاضای زیاد مشتریان متوقف کرده است.

قدیمی‌ترین ماشین تویوتا که هنوز پرطرفدار است / عکس

لندکروزر ۷۰ در دو نسخه پیکاپ و شاسی بلند موجود است. موتور توربودیزل این مدل توان ۲۰۲ اسب بخار و گشتاور ۳۱۷ نیوتن متر تولید می‌کند که توسط جعبه‌دنده پنج سرعته دستی به چرخ‌ها منتقل می‌شود. این خودرو در طول سال‌ها دستخوش تغییراتی شده و اکنون با نمایشگر ۶.۱ اینچی لمسی، دو کیسه هوا، تهویه مطبوع و کنترل پایداری و کشش عرضه می‌شود.

۵۸۵۸

کد خبر 1729993

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا حاتمی کیا IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۲
    43 0
    سلام کسانی که اجازه ورود تویوتا به ایران را نمیدهند بزرگترین خیانت را می‌کنند
  • سجاد. IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۲
    26 0
    هی خدا یک روز نوبت ماهم می رسه که ازینا سوار بشیم
  • فرخ ابراهیم زاده IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۲
    18 1
    من یه ماشین ژاپنی دارم قبلاً ۲ تا ماشین ژاپنی گرفته بودم همه جور ماشین امتحان کرده ام بنظر من هیچ کمپانی تو دنیا به پای کمپانی های اتومبیل سازی ژاپن نمیرسد
  • بی نام IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۲
    14 1
    وقتی در صنعت خودرو دولت هم کاسبی کنه و ذینفع باشه نتیجه میشه این که در واردات رو ببندند و یه مشت آشغال رو با قیمتهای باورنکردنی و دست نیافتنی با کلی بند و تبصره بدن دست مردم.بهانشون هم اینه که مصرف سوخت و آلایندگی خودرو های وارداتی زیاده،در صورتی که یه پژو پارس به اندازه یه پرادو مصرف سوخت داره.
  • IR ۱۹:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۲
    6 0
    فقط تویوتا سلطان
  • IR ۱۹:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۲
    5 0
    پول داشته باش همه نوع ماشین آزاد هست این قانونها ما ل آدمهای بدبخت هست برای خودشون آزاد هست
  • حسین خان IR ۱۹:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۲
    3 0
    وقتی ورود ماشین اقتصاد خارجی ممنوعه ولی پورشه و آلفا رومئو پلاک ملی میشه یعنی مشکل ریشعیه