۰ نفر
۲۳ شهریور ۱۳۹۰ - ۰۵:۰۳

ایسنا نوشت:

آمریکا اعلام کرد که نمایندگان ارشد این کشور ظرف چند روز آینده با هدف تلاش برای احیای مذاکرات صلح میان رژیم صهیونیستی و فلسطین و همچنین جلوگیری از اجرای طرح فلسطینی‌ها در سازمان ملل به خاورمیانه سفر می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نظر می‌رسد که این سفر دیوید هیل، نماینده ویژه آمریکا در امور خاورمیانه و همچنین دنیس راس، مشاور کاخ سفید به خاورمیانه آخرین اقدام واشنگتن برای متقاعد کردن فلسطینی‌ها به منظور عدم مراجعه به سازمان ملل باشد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، آمریکا و رژیم صهیونیستی معتقدند که فلسطینی‌ها باید از طریق مذاکرات مستقیم صلح در راستای تشکیل یک کشور مستقل فلسطین گام بردارند و اعلام کردند که طرح فلسطینی‌ها در سازمان ملل از سرگیری مذاکرات را سخت‌تر می‌کند.

هیلاری کلینتون، وزیر خارجه آمریکا نیز به خبرنگاران گفت: تنها راه حصول یک راه حل پایدار از طریق مذاکرات مستقیم است. امیدواریم که طرف‌های درگیر بتوانند به مذاکرات صلح بازگردند و این مذاکرات بار دیگر از سرگرفته شود.

باراک اوباما، ‌رئیس جمهوری آمریکا نیز بار دیگر مخالفت خود را با طرح فلسطینی‌ها در سازمان ملل اعلام کرد.

اوباما در مصاحبه با یک گروه از خبرنگاران اسپانیایی زبان گفت: آشکارا می‌گویم اگر این طرح در شورای امنیت سازمان ملل مطرح شود، ما با قاطعیت با آن مخالفت می‌کنیم. چون معتقدیم این طرح نتیجه معکوس دارد.

سناتور جان کری، رئیس کمیته روابط خارجه سنای آمریکا نیز گفت: شانس کمی برای توقف طرح فلسطینی‌ها در سازمان ملل وجود دارد.

همچنین سوزان رایس نماینده آمریکا در سازمان ملل با حدود 20 عضو دموکرات کنگره آمریکا دیدار کرد و دو طرف در مورد طرح فلسطینی‌ها در سازمان ملل بحث و گفت‌وگو کردند.

یک مشاور ارشد محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز به خبرگزاری رویترز گفت که طرح فلسطینی‌ها همچنان در راستای اجرا در سازمان ملل قرار دارد.

5151

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 173162

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =