تصاویر | یک دستگاه از این ابرپروژه شکست خورده «نیسان» در کیش است!

ایده‌های جدید و متنوع خودروسازان،گاهی اوقات باعث موفقیت آنها و آغاز راه جدیدی در صنعت خودروسازی می‌شود،و بعضی اوقات هم باعث ضرر و زیان‌هایی برای آنها. یکی از این مصادیق،نیسان مورانو کراس کبریولت،اولین کراس‌اور کبریولت جهان است.

امیرمسعود عابدینی: نیسان مورانو در دو مدل ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۲ در بازار ایران حضور داشت. مورانو کراس کبریولت در سال ۲۰۱۰ معرفی و در سال ۲۰۱۱ وارد خط تولید نیسان شد.

ایده شکست خورده نیسان که کمتر کسی از آن خبر دارد! / عکس


طراحی ظاهری به جز بخش درب‌ها و سقف و همچنین چراغ پشتی،هیچ تفاوتی با نسخه عادی ندارد. همه‌ی این تغییرات متناسب با کبریولت شدن رخ داده است.

ایده شکست خورده نیسان که کمتر کسی از آن خبر دارد! / عکس


دو درب خودرو ۲۰ سانتی‌متر بیشتر از نسخه عادی طول دارند. در سقف پارچه‌ای مورانو کبریولت،شیشه‌هایی برای ایجاد فضایی بهتر در کابین،به کار رفته است. تغییراتی در ستون‌های خودرو به دلیل کبریولت شدن صورت گرفته است.

ایده شکست خورده نیسان که کمتر کسی از آن خبر دارد! / عکس


از امکانات شاخص در این خودرو می‌توان به سیستم صوتی BOSE،نمایشگر ۷ اینچ،تهویه هوای اتوماتیک و دو کاناله،کروز کنترل و ورود بدون کلید و... بودند. سیستم پشت سری فعال برای سرنشینان جلو،که به هنگام تصادف در خودروهای کبریولت بسیار کاربردی هستند،در این خودرو هم حضور دارد.

ایده شکست خورده نیسان که کمتر کسی از آن خبر دارد! / عکس


قلب تپنده این کبریولت، ۳.۵ لیتری V۶ است که ۲۵۶ اسب‌بخار قدرت و ۳۳۴ نیوتون‌متر گشتاور تولید می‌کند. گشتاور تولیدی به هر چهار چرخ منتقل می‌شود. پلتفرم خودرو با ماکسیما و آلتیما یکسان است و بر اساس پلتفرم D نیسان ساخته شده است.

تولید این خودرو در سال ۲۰۱۴ به دلیل عدم استقبال متوقف شد.

از این مدل،یک عدد در جزیره کیش حضور دارد.قیمت نسخه‌های دست دوم مورانو کراس کبریولت،از ۱۱ هزار تا حدود ۳۰ هزار دلار متغیر است.

۵۸۵۸

کد خبر 1731801

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسینی دولت آبادی از قزوین IR ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۷
    2 2
    چه اصراری به جو دادن دارید؟ فضا پیما که نساختند؟ نیسان مورانو را سقفش رو برداشتند و به عنوان یه تیپ جدید عرضه کردند که استقبالی ازش نشده! فکر میکنید چقدر این اقدام براشون هزینه داشته؟ هزینه اش در برابر هزینه طراحی یه ماشین جدید هیچی نیست!!
  • ناصر IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۷
    9 1
    بدن به ایرانخودرو به جای ۱۱۰۰۰دلار ۵۰۰۰۰دلار بفروشه،البته صفی وفروش یکساله و۲۰درصد هم اونجا اضافه میکنه بهش،شورای رقابت هم کمک میکنه بیشترازمردم پول بگیره،البته بورس هم میزاره مزایده ،اونوقت شرکت نیسان میفهمه که ماشین روچجوری باید بفروشه،تازه این اول کاره رفته رفته ازکیفیت نیسان هم میزنه بعدمیگن ماتعهدندادیم پورشه به مردم بدیم وسال به سال کشته های ما درجاده ها اضافه میشه وطبق معمول مسئولین بی تقصیرن.

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین