تریلر «پوستی که در آن زندگی می‌کنم» یکی از سه نامزد نهایی اسپانیا برای معرفی به هشتاد و چهارمین دوره جوایز اسکار است.

به گزارش خبرآنلاین، فیلم پدرو آلمودوار برای معرفی به آکادمی علوم و هنرهای سینمایی با «نان سیاه» به کارگردانی آگوستی ویارونگا و «صدای خفته»‌ ساخته بنیتو زامبرانو رقابت می‌کند.

آلمودوار پس از راهیابی «پوستی که در آن زندگی می‌کنم» به فهرست کوتاه، گفت: «این انتخاب تنوع سینمای اسپانیا را نشان می‌دهد و اینکه گرینه نهایی آکادمی فیلم اسپانیا برای اسکار فیلم خارجی‌زبان قابل پیش‌بینی نیست.»

قطعا «پوستی که در آن زندگی می‌کنم» را نمی‌توان با قاطعیت انتخاب نهایی اسپانیا فرض کرد. از چهار فیلم قبلی آلمودوار تنها «بازگشت» از سوی آکادمی اسپانیا به رقابت اسکار فرستاده شد.

فیلم «با او حرف بزن»‌ آلمودوار نیز هرچند از سوی آکادمی اسپانیا رد شد، اما جایزه اسکار بهترین فیلمنامه غیر اقتباسی را برای او به همراه آورد.

«پوستی که در آن زندگی می‌کنم» اولین بار در دنیا ماه مه پیش در بخش مسابقه جشنواره کن نمایش داده شد. آنتونیو باندراس در این فیلم پس از حدود دو دهه بار دیگر با آلمودوار همکاری کرده است.

او در «پوستی که در آن زندگی می‌کنم» نقش یک جراح پلاستیک را بازی می‌کند که به دنبال انتقامی از مردی است که اعتقاد دارد به دخترش تجاوز کرده است.

«صدای خفته» زامبرانو از روی رمانی پرفروش ساخته شده و درباره زنان در دوران جنگ داخلی اسپانیا است. این فیلم اولین بار در دنیا هفته آینده در جشنواره فیلم سن سباستین به نمایش درمی‌آید.

داستان «نان سیاه»‌ ویارونگا در دهه 1930 و در دوران پس از جنگ داخلی اسپانیا روی می‌دهد و درباره یک پسربچه روستایی است که دنیایی از خشونت را کشف می‌کند.

این فیلم فوریه پیش در بیست و پنجمین دوره جوایز گویا که به آن معادل اسپانیایی اسکار می‌گویند، برنده 9 جایزه از جمله بهترین فیلم، کارگردان و بازیگر زن (نورا ناواس) شد که یک رکورد برای فیلمی به زبان کاتالان بود.

اسامی نامزدهای هشتاد و چهارمین دوره جوایز اسکار 24 ژانویه 2012 (چهارم بهمن) اعلام و مراسم اعطاء جوایز 26 فوریه (دوشنبه هشتم اسفند به وقت ایران) در کداک تیه‌تر لس آنجلس برگزار می‌شود.

ورایتی / 14 سپتامبر / ترجمه: علی افتخاری

5858

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 173433

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =