دبیر علمی دهمین کنگره ملی ادبیات پایداری: ادبیات پایداری ریشه در قرآن دارد

دبیر علمی دهمین کنگره ملی ادبیات پایداری گفت: ادبیات پایداری ریشه در قرآن دارد و قرآن منشور پایداری است و آبشخور فرهنگ شیعی و اسلام در عاشوراست و قرار است در زمینه ادبیات پایداری، این سیر تاریخی تحلیل و تجزیه شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ احمد امیری‌خراسانی در اجلاسیه نهایی دهمین کنگره ملی ادبیات پایداری با محوریت جهاد تبیین در دانشگاه شهید باهنر کرمان اظهار کرد: پایداری، خصیصه ذاتی بشر است و مقابله با استبداد داخلی یا اسعتمار خارجی مشخصه و رسالت ادبیات پایداری است.
وی افزود: رسالت ادبیات پایداری مشخص کردن سیر تاریخی مقاومت در طول زمان و بیانگر ایستادگی و مقاومت مردم ایران در مقابل هر چه زشتی و پلشتی است.
امیری خراسانی با بیان اینکه ادبیات پایداری ریشه در قرآن دارد و قرآن منشور پایداری است، تصریح کرد: آبشخور فرهنگ شیعی و اسلام در عاشوراست و قرار است در زمینه ادبیات پایداری، این سیر تاریخی تحلیل و تجزیه شود.
دبیر علمی دهمین کنگره ملی ادبیات پایداری گفت: کنگره دنبال این است عظمت و بزرگی، فداکاری ها و افتخار نه تنها ملت ایران و بلکه سایر ملل را استخراج نموده و به نسل امروز و فردا هدیه دهد.
وی با اشاره به از جان گذشتگی مدافعان حرم و شهید سردارحاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: هنوز بسیاری از زوایای فداکاری مردم در کشورهای مقاومت گفته نشده و پرداختن به این موارد همه از رسالت های این کنگره است.
به گزارش خبرگزاری برنا؛ در این مراسم پیام سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح به دهمین کنگره ملی ادبیات پایداری قرائت و از ۱۰ کتاب تالیف شده در زمینه دفاع مقدس و پایداری رونمایی شد.
۴۶
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1738534

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =