از معادن طلا و مس فقط آلودگی‌اش به آذربایجان می رسد/ فقدان نقشه راه سرمایه گذاری در تبریز

رئیس سابق اتاق بازرگانی و صنایع و معدن تبریز و رئیس "ائتلاف بزرگ تشکل ها؛ اتاقی برای همه" با بیان اینکه بزرگترین مشکل توسعه کسب و کار در آذربایجان شرقی نبود نقشه راه سرمایه گذاری است گفت: به همین دلیل نیز از معادن عظیم طلا و مس و ... فقط آلودگی های زیست محیطی اش به ما می رسد.

به گزارش خبرآنلاین از تبریز، یونس ژائله در نشست رسانه ای به مناسبت انتخابات پیش روی اتاق بازرگانی اظهار داشت: وضعیت سرمایه گذاری به گونه ای است که در نبود نقشه راه سرمایه گذاری، نه تنها جذب سرمایه گذار خارجی بشدت سخت شده بلکه باید مراقب باشیم سرمایه گذاران خودمان هم به ترکیه و دوبی مهاجرت نکنند.

این فعال اقتصادی با اشاره به اینکه سال آینده ایام پرتنشی پیش رو خواهیم داشت تصریح کرد: نوسانات نرخ ارز در قیمت مواد اولیه تاثیرات نامطلوبی دارد با اینحال تلاش داریم سنگر تولید و صادرات را ترک نکنیم.

وی با بیان اینکه تلاش برای بهبود کسب و کار اولویت اتاق بازرگانی و فعالان اقتصادی است گفت: آمار عملکرد اتاق تبریز طی ۴ سال گذشته روند رو به رشد وضعیت صنایع و فضای کسب و کار را نشان داده بطوریکه تولید ثروت در این مدت روند رو به رشد داشته و خروج سرمایه از استان متوقف شده است.

رئیس سابق اتاق بازرگانی تبریز همچنین از کسب مقام نخست شورای گفتگو در کشور خبر داد و افزود: بیشترین پیشنهادات سازنده و موثر برای اصلاح قوانین کشور توسط اتاق تبریز ارائه شده است.

یونس ژائله افتتاح دفاتر شهرستانی بناب و جلفا و راه اندازی پنجره واحد کسب و کار، ثبت شرکتها و مرکز داوری، مرکز شتابدهی صادرات آنلاین و دبیرخانه های میزهای بین المالی را از دیگر اقدامات اتق تبریز طی ۴ سال گذشته خواند و اظهار داشت: بیش از ۲ هزار و ۶۴۸ نفر جهت آموزش به اتاق بازرگانی تبریز مراجعه کرده اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از ائتلاف تشکل های صنفی برای انتخابات اتاق بازرگانی خبر داد و افزود: خانه صنعت و معدن استان، انجمن اتحادیه چرم، انجمن مدیران، اتحادیه فرش، انجمن قطعات خودرو، اتحادیه خشکبار، صادر کنندگان نمونه مواد غذایی، اتحادیه صنایع کشاورزی و ... از حامیان این ائتلاف هستند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1739487

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =