برگزاری همایش دیپلماسی مقاومت؛ نکوداشت مرحوم شیخ‌الاسلام با حضور امیرعبداللهیان

همایش دیپلماسی مقاومت، نکوداشت مرحوم مهندس حسین شیخ الاسلام، امروز سه شنبه با حضور امیرعبدالهیان، وزیر امور خارجه و جمعی از مقامات بلندپایه سیاسی و دیپلماتیک در مرکز مطالعات سیاسی و بین الملل وزارت امور خارجه برگزار شد.

به گزارش خبرآنلاین، در این همایش که با حضور وزرای امور خارجه پیشین، منوچهر متکی و علی اکبر صالحی و جمع زیادی از دیپلمات‌های پیشکسوت جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، از نقش مرحوم شیخ الاسلام در ارتقاء دیپلماسی مقاومت در جمهوری اسلامی ایران تمجید شد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این همایش ضمن برشمردن خصایص اخلاقی، سیاسی و انقلابی مرحوم شیخ الاسلام تأکید کرد: ما نیز در مسیر دیپلماسی مقاومت از موضوع فلسطین عقب نشینی نخواهیم کرد و همانطور که برادر عزیزمان حسین شیخ الاسلام عمر خود را وقف مقاومت و آزادی قدس شریف کرد با هدایت خردمندانه مقام معظم رهبری تا تشکیل دولت واحد فلسطین در سراسر سرزمین فلسطین به پایتختی قدس شریف این راه را ادامه خواهیم داد.

 امیرعبدالهیان همچنین تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در مسیر دیپلماسی و مذاکره ثابت قدم است و ما با حفظ منافع ملی کشور همچنان به تلاش‌هایمان برای جمع بندی مذاکراتی که ماه‌ها درگیر آن بودیم، ادامه می‌دهیم.

در ادامه نیز وزرای امور خارجه پیشین در این نشست طی سخنانی، ضمن تقدیر از جایگاه رفیع مرحوم شیخ الاسلام در دیپلماسی کشور، بر لزوم استمرار مشی وی در پیشبرد دیپلماسی مقاومت در دستگاه سیاست خارجی کشور تاکید کردند.

در این نشست که جمعی از مهمانان خارجی نیز حضور داشتند، پیام سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب الله لبنان و همچنین فیصل المقداد، وزیر امور خارجه جمهوری عربی سوریه در تمجید از جایگاه ارزشمند شیخ الاسلام در حمایت از محور مقاومت منطقه قرائت شد.

در این مراسم گرامیداشت، همچنین پیام های تصویری عادل عبدالمهدی نخست وزیر اسبق عراق، زیاد النخاله دبیر کل جنبش جهاد اسلامی به این نشست، به نمایش درآمد.

مرحوم شیخ الاسلام از دیپلمات های عالیرتبه جمهوری اسلامی ایران در ۱۵ اسفندماه ۱۳۹۸ در پی ابتلا به کرونا در سن ۶۷ سالگی درگذشت.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1740029

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۶
    0 0
    خداوند رحمتشان کند.