بانک صادرات اعلام کرد: تا صدور حکم مرجع محترم قضایی بانک صادرات ایران هیچگونه تعهدی نسبت به پرداخت آنها ندارد.

پیرو درج خبری تحت عنوان« رونمایی سند جدید از اختلاس / سال 88 به بانک صادرات هشدار داده شد» در صفحه اصلی آن سایت خبرآنلاین به نقل از خبرگزاری فارس، بانک صادرات جوابیه به شرح پیوست ارسال کرد:

گزارش مذکور توسط مدیرکل حراست وقت بانک مرکزی در تاریخ 6/7/13878 به عنوان هیات مدیره وقت(قبل از تصدی دکتر جهرمیمدیرعامل فعلی بانک) در خصوص بررسی و دقت کافی در اعطای تسهیلات به شرکت گروه ملی صنعتی فولاد ایران( که 90 درصد آن توسط شرکت سرمایه گذاری امیر منصور آریا خریداری شده بود) و با توجه به پاره ای از اشکالات در روند فعالیت های آن شرکت،ارائه می شود که مورد توجه و ترتیب اثر هیات مدیره وقت گرفته و تا رفع مشکلات اعلامی از جمله خروج آن شمول ماده 141 قانون تجارت نسبت به توقف روند اعطای تسهیلات در چارچوب ضوابط اقدام می شود. مضافا اینکه مدیر کل حراست بانک وقت قریب به یکسال بعد از آن نیز در بانک حضور داشته لکن گزارش دیگری در این خصوص به مدیرعامل جدید ارائه نکرده است.

قابل توجه اینکه گزارش مذکور مربوط به روند اعطای تسهیلات واقعی به شرکت فوق بوده، حال آنکه سوء استفاده مکشوفه مربوط L/C های ریالی است که به صورت کاملا غیر وقاعی متقلبانه و خارج از این بانک صورت گرفته و به هیچ وجه در ارکان اعتباری و فرآیندهای موجود بانک صادرات ایران مورد بررسی و تصویب قرار نگرفته بنابراین قابل ردیابی و حسابرسی نیز بوده است.

درخاتمه تاکیدمی کند با توجه به غیر واقعی بودن L/C های گشایش شده و تا صدور حکم مرجع محترم قضایی بانک صادرات ایران هیچگونه تعهدی نسبت به پرداخت آنها ندارد.

/31222

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 174386

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام A1 ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۹
    0 0
    روی بانکداری اسلامی رو سفید کردید؟
  • بدون نام IR ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۹
    2 0
    جهرمی : بابت کشف این اختلاس باید از من تشکر کنید(جراید و سایتها) تشکر و اعتذار برادر گرامی جناب آقای جهرمی ، ضمن عرض تشکر بابت به توپ بستن بودجه کشور در طرح کارگاه های زودبازده و نیز اختلاس بیسابقه در تاریخ کشور ، از حضرتعالی سپاسگزارم و به عنوان یک ایرانی از روی شماشرمنده ام که دیگر پولی در جیب ندارم که آن را تقدیم آن جناب کرده تا در طرح اقتصادی موثر دیگری باطل فرمایید . دیدار به قیامت کارمند سابق و مفلس فعلی
  • مهرداد IR ۰۵:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۳۰
    0 0
    بعد از صدور حکم هم تعهدی نداریم و نخواهیم داشت!
  • بدون نام IR ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۶/۳۰
    1 0
    آقای جهرمی مثل اینکه خبر ندارند! وقتی مدیری برای سمتی معرفی می شود آن مدیر محترم باید یک گزارشی از اوضاع آن سازمان و کارهایی که می خواهد انجام دهد ارائه کند و اینطور نیست که شخصی بی خبر از همه جا بیاید و مسئولیت های یک مدیر را بپذیرد.