فارس نوشت:

برادر مرجوم روح‌الله داداشی قهرمان پرورش‌اندام ایران و جهان تاکید کرد: ما منتظر دیدن مرگ یک انسان نیستیم، اما قصاص قاتل روح‌الله خواست جامعه ورزشی کشور و مردم استان البرز است.علی داداشی که خود از قهرمانان ورزشی است، ساعاتی قبل از اعدام قاتل برادرش گفت: مرگ یک انسان هر فردی را ناراحت می‌کند و به‌طور قطع هیچ آدم با وجدانی خواستار مشاهده این صحنه مشمئز کننده، نیست.

وی تصریح کرد: روح‌الله هرگاه چنین صحنه‌هایی را مشاهده می‌کرد، آزرده‌خاطر می‌شد و هیچ زمانی حاضر نبود شاهد رفتارهای خشونت‌‌آمیز باشد.

برادر مرحوم روح‌الله داداشی متذکر شد: قتل ورزشکاری که برای سربلندی وطن خویش زحمت کشیده و برای کشور افتخار‌آفرینی کرده است، آنهم به صورتی که دل جامعه ورزشی کشور را به درد آورد و موجب غصه‌دار شدن مردم استان البرز به‌ویژه شهرستان کرج شد، موضوع ساده‌ای نیست و نباید از کنار آن به راحتی عبور کنیم.

وی در ادامه به نزدیک بودن زمان قصاص قاتل برادرش گفت: قصاص حکم پروردگار بوده و به صراحت در کلام‌الله مجید از آن به عنوان قانون الهی نام برده شده است.

علی داداشی تاکید کرد: اگر روح‌الله یک ورزشکار و سرمایه ملی نبود، باز هم من به عنوان برادر وی و خانواده ما از این واقعه تاسف‌بار ناراحت و غمگین می‌شدیم اما موضوع را با این جدیت پیگیری نمی‌کردیم.

وی افزود: قتل روح‌الله ضایعه عمیقی برای ورزش کشور بود و به همین دلیل ما نمی‌توانیم حقوق جامعه ورزش کشور و مردم یک استان به راحتی نادیده بگیریم.

علی داداشی گفت: خانواده روح‌الله هیچ زمانی نمی‌خواستند شاهد مرگ یک فرد باشند اما در این مورد خاص باید به خواسته ورزشکاران و ورزش‌دوستان و همچنین احساسات مردم استان البرز پاسخ دهیم.

لازم به توضیح است، قاتل روح‌الله داداشی قهرمان پرورش‌اندام ایران و جهان تا ساعاتی دیگر (صبح چهارشنبه سی‌ام شهریور) به دار مجازات آویخته خواهد شد.

/5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 174433

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 26
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی DE ۰۲:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۶/۳۰
    4 1
    این حرف علی داداشی از اون حرفا هستا.مرد مومن تو خودت دلت راضی نبود این بابا زنده باشه چی چیو گردن ملت کرج میندازی؟مردم کرج در اعدام شدن یا نشدن این بنده خدا هیچ حقی نداشتند .تصمیم تصمیم شما و خواست خواست شما بود.با مردم بازی نکنیم از شما که برادر پهلوان هستی بعیده.
  • لیلا IR ۰۳:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۳۰
    5 1
    شما که یه نوجوان را اعدام کردین حالا چرابهانه تراشی میکنید ؟ رسم پهلوانی این نیست برادر!!
  • بدون نام IR ۰۴:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۳۰
    3 0
    یکی به نعل یکی به میخ اگر خواستار مرگ هیچ انسانی نیستید چرا از قصاص دم می زنید خداوند اگر حکمی می دهد در دنباله اش تصریح می کند که بخشش بهتر است.
  • بدون نام AU ۰۴:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۳۰
    3 1
    کاشکی عفو میکردند.اون قاتل خودش قربانی این جامعه بود
  • عبدالله IR ۰۵:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۳۰
    5 1
    این حرف بیانگر این است که جامعه ورزشی که ایشون میگن بوئی از پهلوانی نبرده است!!!!!!
  • امیر AE ۰۵:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۳۰
    4 1
    البته اگر از اعدام هم منصرف می شدند باز می گفتند که خواست جامعه ورزشی بوده!
  • حميد IR ۰۵:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۳۰
    3 2
    آقاي داداشي فرمودند بايد به احساسات مردم البرز پاسخ بدهيم. نمي شد اين احساسات را كنترل كرد و به شكل ديگري پاسخ داد؟ اون قاتل كم سن وسال هم به خاطر همين احساسات زودگذر دست به اين جنايت زد. قرآن كريم در همان آياتي كه از قصاص فرموده از عفو و گذشت هم سخن گفته است. حتي مي توانستيد گذشت نكنيد و مجازاتش را به حبس ابد تبديل كنيد.
  • حسین IR ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۳۰
    6 0
    برادر مرحوم داداشی در ابتدای متن گفته است که:به‌طور قطع هیچ آدم با وجدانی خواستار مشاهده این صحنه مشمئز کننده(صحنه اعدام)، نیست. یعنی آن 15هزار نفری که به تماشای صحنه اعدام آمده بودند بی وجدان بودند؟
  • بدون نام IR ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۳۰
    7 0
    من نمی دونم وقتی خودشون دلشون می خواد اعدام کنن چرا می ندازن گردن این و اون.
  • سحر A1 ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۶/۳۰
    2 1
    ای کاش حداقل انقدر مردونگی داشتید که میذاشتید قاتل 18 سالش بشه بعد اعدامش کنید. حتما ترسیدید یه موقع دلتون به رحم بیاد !‌ در ضمن اعدام در ملاء‌عام هیچ تأثیری تو کاهش جنایات نداره اگه داشت الان اوضاع این نبود. مشکل اینه که اکثر مردم ایران خشونت طلب و روانی شدن. اینو درست کنید اگه می تونید
  • پس کو پهلوونی؟ IR ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۳۰
    4 1
    اگه این جوانک در حالت کتک خورده و تحریک شده و عصبانیت آدم کشت شما با تصمیم آدم کشتید .پس کو پهلوونی ؟
  • ناشناس IR ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۳۰
    3 0
    چرا به خاطر یه قاتل احساساتی میشین؟لا اقل با کلمات مودبانه تری میشه گفت که مثلا بخشش بهتر از قصاصه. ولی سوال اینه که اگه روح الله برادر شما بود باز به این راحتی و بدون غصه میگفتید که آره باید بخشید؟ اگه به منطق معتفدید یه لحظه خودتونو جای خانواده داداشی بذارید که جوان 29 سالشون زیر خاکه
  • ناشناس IR ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۶/۳۰
    2 0
    نشستن پای کامپیوتر و اظهار نظر در باره دیگران خیلی راحته. نمیدونم چرا همه حالا قاضی شدن و قضاوت میکنن؟اگه قاتل موقع اعدام از ترسش مادرشو صدا میزده روح الله که مادری نداشت که موقع فوران خون از گلوش صداش بزنه اگه قاتل موقع اعدام اسم امامان رو صدا میزد روح الله هم موقع جون دادن و ترس از مرگ احتمالا امام حسین رو صدا میزده.چرا به خاطر یه قاتل احساساتی میشید.خدایا بعضیها چه راحت قضاوت میکنن.روح داداشی شاد
  • نیما DE ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۶/۳۰
    3 0
    حق قصاص با اولیای دم است اما به نظر من به خاطر پهلوانی روح الله باید می گذشتند.
  • mehdi IR ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۳۰
    0 2
    ey baba dg shoma ba baghie adama farghi nemikonid.takhti 1pahlevone dg bud
  • لال IR ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۳۰
    5 2
    1- شما پهلوان نیستید بلکه از اون قاتل هم قاتلترید چون اون از روی عصبانیت بوده و شما تصیم کرفتید و وقت داشتید .د2- شما کسی را اعدام کردید که هنوز به سن 18 سالگی میرسید بعد ...شما حرف خدا و پیغمبر را هم زیر با گذاشتید ؟
  • علی IR ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۳۱
    2 2
    به نظرم روح الله داداشی از الن به بعد مرد ....یعنی وقتی که خانوادش گذشت هی پهلوان رو یادشون رفت
  • M12345 IR ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۳۱
    1 1
    HARF MOFT BASE.HAGH ON PESAR ASHGHAL EDAM BOD.EDAMMMMMM .ON DONYA HAM MERH JAHANAM
  • M12345 IR ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۳۱
    1 1
    HAR MOGHE DADASH KHODON KOSHTAN GHATEL RO BEBAKHSHID$$$
  • احسان IR ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۶/۳۱
    1 1
    وقتي ميخواهين اعدامش كنيد چرا ميگين خواسته مردمه
  • رضا IR ۲۲:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۳۱
    2 1
    نتیجه یک لحظه عصبانیت...، و بدتر از اون حضور جمعیت فراوان که انگار به تماشای فوتبال آمده اند. و بدتر از همه حکم به گرفتن جان یک نوجوان و دخالت در کار خدا. حتما قضات محترم به جای خدا نشستن که حکم به مرگ یه نفر می دن نهایت مجارات برای چنین آدمهایی حبس ابد هست و مرگشون هم به اختیار خداست شاید همین آدم اگه زنده می موند, آدم دیگه ای می شد،مسیر زندگیش تفییر میکرد و شایدسبب خیر هم می شد
  • نسیم IR ۲۰:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۱
    3 1
    طفل بود... پهلوانی ؟؟!! نگار بری برادران دادشی معنای پهلوانی خیلی وقت ای که به قتل رسیده متاسفم بر دادش خدا بیامرزش
  • محمد IR ۲۱:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۱
    3 1
    دلم میخواد: این عزیزای انسان دوست که از قصاص بدشون میاد خودشون یا یکی از عزیزاشون گیر یکی از همین بچه کفتارها بیفته حالشو ببره!!!!! بعد ما شاهد نمایش گذشت و انسانیتشون میشیم.
  • بدون نام IR ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۰
    2 0
    با نظر محمد موافقم .کسانی که از ایناحمایت میکنن خودشون اوباشن حالا عرصه رو تنگ میبینن ناراحتن ..نسیم خانم که میگی طفل بود فکر کن ببین چی میگی طفل قمه برمیداره تو خیابون اربده میکشه ادم میکشه ..خیلی مشنگین ...کاش یه روز گیره یکی از اینا بیفتید تا بفهمید امروز از چی دفاع میکردین
  • بدون نام IR ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۰
    2 4
    با خانواده داداشی همدردی میکنم .تحمل چنین دردی غیر قابل تصوره .ازهمه میخوام منطقی به مسئله نگاه کنن
  • آه شب IR ۰۴:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۹
    2 1
    امشب برنامه کمین را از تلویزیون دیدم خیلی برای این مادر و نوجوانش گریه کردم میشد به او فرصت بدهند بلکه او را ببخشند نمیگویم نباید مجازات میشد اما مرگ حقش نبود چون هم طرفش در بوجود آوردن درگیری مقصز بوده هم حالت عادی و هوشیاری نداشته و هم سن قانونی نداشته و...و...و اصلا قصد کشتن کسی را نداشته اگر جای پدر و مادر و برادرش بودم به دفتر مقام معظم رهبری آیت اله خامنه ای رهبر عزیز و مهربان و امید همه ستمدیدگان ایران و جهان از تمام بانیان این حکم شکایت میبردم خیلی دلم برایشان سوخت آنها کسی را نداشتند ضعیف و بی کس و بی پناه در برابرفشار گردن کلفت ها انشاءاله امام زمان عج به حق مادر ش زهرا (س) با دست عدالتش اجر هر کدام را که ناحق کردند بزودی در دامنشان بگذارد و در دنیا و آخرت جوابگویشان کند