یادآوری پرسش هایی که احمدی نژاد درباره هولوکاست و یازده سپتامبر مطرح کرده بود با واکنش بان کی‌مون مواجه شد.

به گزارش خبرآنلاین، درحالی که رئیس جمهور ایران در سخنان امسال خود در مجمع عمومی سازمان ملل مدیریت ناعادلانه جامعه جهانی، انتقاد به تهدیدها و تحریم ها علیه ایران، لزوم جبران خسارت کشورهای زیان دیده در جنگ جهانی و تلاش برای اصلاح ساختار مدیریت جهان و سازمان ملل را تبین کرد، دبیرکل این سازمان در سخنانی از اظهارات رئیس جمهور در سخنرانی‌اش در سازمان ملل انتقاد و گفت مجمع عمومی بر اساس احترام متقابل و تفاهم میان مذاهب و فرهنگ‌ها بنا شده و اینگونه سخنان پذیرفتنی نیست.

دبیرکل سازمان ملل، در نشستی در حاشیه اجلاس مجمع عمومی با عنوان «ائتلاف تمدن‌ها» که هدفش مبارزه با افراط‌گرایی و کمک به تفاهم میان مذاهب و فرهنگ‌ها بود «ادبیات سیاسی» رئیس جمهور ایران را شایسته اجلاس بین‌المللی ندانست و گفت که مجمع عمومی بر اساس اصل احترام متقابل و بردباری شکل گرفته جای انکار هالوکاست یا تلاش برای ایجاد تردید درباره حملات ۱۱ سپتامبر نیست.

اظهارات دبیرکل سازمان ملل در حالی است که رئیس جمهور ایران در دو سال گذشته تنها خواستار تقاضای تشکیل کمیته حقیقت یاب درباره یازده سپتامبر شده بود.

احمدی نژاد در سخنان خود در مجمع عمومی سازمان ملل، تصریح کرد: آنها تحمل کوچکترین سوال را ندارند و به جای پاسخگویی، سوال کننده در مورد هولوکاست را مورد تهدید قرار داده و به جای پاسخ به سوال 11 سپتامبر، سوال کننده را تهدید به تحریم بیشتر می‌کنند. سال قبل پس از پیشنهاد تشکیل کمیته حقیقت یاب سوال 11 سپتامبر، اینجانب و ملتم مورد تهدید قرار گرفتیم! آیا نمی‌بایست با محاکمه متهم اصلی، عوامل اصلی شناسایی و محاکمه می‌شدند؟ چرا محاکمه علن‌ای انجام نشد؟ آیا اطلاعاتی هست که باید مخفی بماند؟

/27212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 175132

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 16
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سده-اقلید IR ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۳
    1 2
    دبیرکل به جای ناراحتی بایدحداقل به یکی ازاین سوال ها پاسخ می داد.
  • مهدی US ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۳
    2 0
    مگر آقای رییس جمهور به این همه سوال در ایران پاسخ می دهد که توقع دارید...
  • فاطمه US ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۳
    2 2
    تابلوه که بان کی مون ،این عروسک خیمه شب بازی رو آمریکایی ها کوک کردند.
  • حسین IR ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۳
    1 2
    بان کی مون که این حرفارو نزنه بازنشستش میکنن. چه انتظارایی دارینا
  • علی A1 ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۳
    0 3
    سازمان ملل پس جای چیه؟ به سلامتی هم نوش کنیم؟
  • بدون نام IR ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۳
    2 1
    انگار خونه خاله است. کلی اسناد محرمانه در کشورها هست که سیاستهای کشورها بر آن اساس تدوین می شود. نمی شه بدون سند محکم و به استناد ذهنیات سئوال مطرح کرد که!! ایشون فقط عادت کرده بگم؟؟بگم؟؟ بنده خدا مردم ایران که برای جلوگیری از جنگ داخلی فعلا مجبور به تحمل این معضلات هستند.
  • reza IR ۲۰:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۳
    2 1
    بان کی مون اگه شجاع بود که نمیذاشتن رییس بشه اینم یکی مثل بقیه
  • reza IR ۲۰:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۳
    1 2
    دبیرکل سازمان ملل و اطرافیانش تا نوک دماغشون رو بیشتر نمی بینن و فکر می کنن که همه چی رو می بینن، اون احترام متقابل و بردباری که ازش حرف میزنن بت نرمی بیش نیست.
  • بدون نام JP ۰۱:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۴
    2 1
    ای بابا ما شدیم کاسه داغ تر از آش، خودمون تومملکتمون کم مشکل داریم دلمون برا بقیه میسوزه، واقعاً که!!!!!!
  • مهدی IR ۰۴:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۴
    0 0
    خوب اگه پاسخ هم میداد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بدون نام IR ۰۴:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۴
    2 2
    دبیر کل را از جایی انتخاب کردن که براشون وفادار باشه و دم تکون بده
  • بدون نام IR ۰۵:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۴
    3 1
    سخنرانی در سطوح وعرصه ی جهانی باید تاثیر مفید بر کشور ومنافع ملی داشته باشد وراه جدیدی برای توسعه ورفاه ایران بگشاید وگرنه خیلی تند تر از ان میشد داد سخنسرایی داد.احتمال دیگر این است که اینگونه سخنان پوششی برای یک کار نا متعارف وغیر شعار همیشگی خواهد بود والله اعلم
  • بدون نام IR ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۴
    2 2
    چرا فقط از ایران ناراحت میشه جناب بان کی مون!!!!! مگر کم اوبا ما ایران را متهم کرد چطور جای اون حرفها بود ولی اینکه چند تاسئوال پرسیده جاش نبوده ؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بدون نام MY ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۴
    3 2
    خوب هست که آمریکا هم مثلا در رابطه با گروگانگیری اول انقلاب از ایران هر روز بازخواست کند. هر نکته مکانی دارد
  • آزاده IR ۲۳:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۱
    1 1
    آقای بان کیمون اجازه ! ما خیلی چیزها را در سازمان شما نمی فهمیم . مثلأ نمی فهمیم چرا یه بچه ی فلسطینی به جای این که توی کوچه گل کوچیک بزند باید سنگ پرتاب کند ؟ما نمی فهمیم چرا یه نوجوان فلسطینی به جای این که مثل خودتان در مدرسه ساندویچ بخورد باید توی خیابان کتک بخورد ؟ آقا ما راستش اصلا انگیزه ی شما را نفهمیدیم وقتی در کمیته تان گفتید از اسراییل حمایت می کنید . آقا ی بان کیمون ما خیلی چیزها را نمی فهمیم ولی شما حتمإ خیلی از این چیزها را می فهمید آخر ما میدانیم شما ازکره ی جنوبی هستید و آن جا هم در جنگ جهانی بمباران شد . ولی شاید در کتابهایتان به شما نگفتن کی کشورتان را بمباران کرد آقا ی بان کیمون ما که نمی فهمیم ولی لاقل شما که می فهمید این قدر حال امثال ما را نگیرید .
  • بدون نام IR ۰۱:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
    0 0
    ...حالا كاري نداريم كه احمدي نژاد چي گفته.ولي بي معرفت، حيف اون تابلوي" بني آدم اعضاي ...." نيست كه بخط نستعليق نوشته شده بود واحمدي نژاد به تو هديش كرد؟يه كم خجالت بد نيست!...