روزنامه تهران امروز نوشت:

کارشناسان و فعالان حوزه تکنولوژی پیش‌بینی کرده‌اند که تا چند سال دیگر هر فرد برای خود یک تبلت داشته‌باشد و آرام آرام نسل لپ‌تاپ‌های جاگیر و بزرگ برچیده شود. این پیش‌بینی آنقدرها هم دور از ذهن و عجیب نیست و بررسی بازار تبلت‌ نشان می‌دهد که هر روز میزان فروش این صفحه‌های لمسی باریک و شفاف بیشتر می‌شود. مسلما کارایی بهتر و وجود تکنولوژی‌های روز و کار راه‌انداز در تبلت‌ها خطری‌ جدی برای لپ‌تاپ‌ها به حساب می‌آید چون زمانی که می‌توان با یک وسیله کوچک‌تر و قابل حمل کارها را انجام داد، کمتر کسی سراغ لپ‌تاپ‌های بزرگ و جاگیر خواهد رفت.

این موضوع باعث شده‌است که تمام شرکت‌های تولیدکننده کالاهای دیجیتال به تولید و طراحی تبلت روی بیاورند. تاچندی پیش تبلت‌های اپل در مقابل دیگر رقبای خود پیش‌تاز بود اما حالا موج تولید تبلت‌های جدید و متنوع از فروش سرسام‌آور تبلت‌های اپل کاسته‌است. البته اپل هنوز هواداران متعصب خودش را دارد که به صورت تمام قد از تبلت‌های اپل دفاع می‌کنند اما اگر بخواهیم واقع‌بین باشیم باید نگاهی به دیگر تبلت‌های موجود در بازار و کارایی آنها بیندازیم. حقیقتا هم این تبلت‌ها به‌جز آرم سیب گاز زده چیز دیگری از تبلت‌های اپل کم‌ ندارند.



موتورولا MZ604: موتورولا با عرضه این تبلت پایش را به بازار تبلت‌ها باز کرد و به گفته مدیرانش قصد دارد تا لحظه آخر هم در این بازار بماند. می‌توان این تبلت را نشانه‌ای از اولین تلاش موتورولا در تولید تبلت‌ دانست. همچنین موتورولا ادعا کرده‌است که این لپ‌تاپ نزدیک‌ترین و جدی‌ترین رقیب برای تبلت 2 اپل خواهد بود و تصمیم‌گیری در این زمینه را به کاربرهای خود سپرده‌است. موتورولا با شرکت گوگل همکاری کرده و آخرین نسخه آنروید، یعنی هانی‌کامب را در این تبلت به کار برده‌است. از آن جایی که موتورولا Xoom یک رقیب بسیار قدرتمند در بازار تبلت‌هاست، این شرکت سعی کرده است که آپشن‌های نرم‌افزاری خوبی را در آن تعبیه کند. وزن تقریبی این تبلت 700 گرم است و صفحه نمایشش هم 10 اینچی‌است. امکانات ارتباطی این تبلت بلوتوث، لن، GPS و Wifi است. همچنین این تبلت از دوربین،وب کم، قطب نما، حسگر شتاب سنج،حسگر ژیروسکوپ و کارتخوان و مدخل USB بهره می‌برد. قیمت این تبلت در کشور چیزی حدود 800‌هزار تومان است.



HP تاچ‌پد: اچ.پی تاچ‌پد با حافظه 16 گیگابایتی طراحی شده‌است. البته حافظه 32 گیگابایتی این تبلت هم در بازار موجود است. این تبلت‌ ظاهری جذاب دارد و از نظر ظاهری کمی با دیگر تبلت‌ها تفاوت دارد. برای مثال صفحه نمایش آن پهن‌تر است و حالتی مربع‌شکل دارد. وزن این تبلت‌ چیزی حدود 740 گرم است. نکته قابل توجه در این تبلت سیستم‌عامل جدید آن است که شرکت اچ.پی اقدام به طراحی آن کرده‌است. البته این سیستم عامل پیش از این توسط شرکت پالم طراحی شده‌بود و HP از آن به روی تبلت‌های خود استفاده کرده‌است. طراحان این شرکت ادعا کرده‌اند که وضوح صفحه نمایش این تبلت در حد و اندازه تبلت‌های اپل است. گفتنی‌است که صفحه نمایش این تبلت تقریبا 10 اینچی‌است. از تمام امکانات ارتباطی که در بالا ذکر شد بهره می‌برد اما دوربینی در این تبلت مشاهده نمی‌شود. عدم وجود دوربین در این تبلت می‌تواند ضعفی به حساب بیاید اما زمانی که از قیمت 550 هزار تومانی این تبلت باخبر می‌شویم می‌توانیم از این ضعف چشم‌پوشی کنیم.



Acer Iconia tab: شرکت ایسر هم چندی‌است که وارد بازار تبلت‌ شده‌است و با اینکه هنوز ضعف‌های بسیاری در تولیدات این شرکت به چشم می‌آید باز هم قصد دارد که در این بازار فعالیت کند. این تبلت ایکونیا A500 نام دارد و صفحه نمایش این تبلت کشیده‌تر از دیگر تبلت‌های موجود در بازار است. البته شرکت ایسر در طراحی این تبلت خلاقیت‌هایی را اعمال کرده‌است که باعث تفاوت ظاهری آن با دیگر تبلت‌های موجود در بازار شد‌ه‌است. سیستم عامل این تبلت هم آنروید است و امکانات نرم‌افزاری خوبی در آن قرار داده‌شده است که می‌تواند کاربر را تا حدودی راضی نگه‌دارد. البته قیمت این تبلت نسبت به دیگر تبلت‌ها مناسب‌تر و پایین‌تر است. این تبلت چیزی حدود 650 هزار تومان قیمت دارد. همچنین نباید فراموش کرد که شرکت ایسر تمرکز خود را روی تولید کالاهایی با قیمت نازل گذاشته‌است. این تبلت از تمام امکانات ارتباطی برخوردار است. همچنین دوربین، وب‌کم، درگاه USB و حسگر شتاب‌سنج از امکاناتی‌است که در این تبلت تعبیه شده‌است.

/39/39

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 175449

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =