مای.اسکیوئل اوراکل بعنوان بزرگترین بانک اطلاعات اوپن سورس دنیا هک شد.

ساعت 5 بامداد دوشنبه به وقت پاسیفیک هر کسی که با مرورگر ،فایل فلش و جاوای به روز نشده کار کرده و به نوعی برای سینک شدن اطلاعاتش به مای.اسکیوئل اوراکل وصل شده؛ ممکن است مال.ور و بد افزار خطرناکی روی رایانه اش نصب شده باشد.

این حادثه یعنی انداختن کد جاوا اسکریپت خطرناک روی مای.اسکیوئل اوراکل تا ساعت 11 به وقت پاسیفیک ادامه یافت و بعد مشکل به ظاهر حل شد. کارشناسان می گویند مال.ور خطرناک روی مای.اسکیوئل رفته و به کاربران مراجعه کننده به خود، حمله کرده است. ملاقات کنندگان سایت با کیت اکسپلویت حفره سیاه مورد حمله واقع شده اند. اوراکل که مدیریت آنرا بر عهده دارد تا به حال اظهار نظر رسمی در این باره نکرده است.

اخیرا سایتهای مرجع مانند مای.اسکیوئل و لینوکس تحت آرشیتکت اوپن سورس مورد حمله واقع شده اند. هکری که ابتدای سال میلادی جاری مای. اسکیوئل را هک کرده بود با انتشار نام کاربری و پسوورد ها نشان داد که اوراکل نیز شکست ناپذیر نیست و می توان آنرا دور زد. گونچاروف هکر روس اخیرا با پخش اسکرین شاتهایی نشان داد که به روت و ریشه مای.اسکیوئل دسترسی پیدا کرده است.

در حادثه ای دیگر و در دهمین یورش اف بی آی به منازل هکرهای باند lulzsec  و anonymous  ظرف چند ماه اخیر، هکری که گفته می شود یکی از مغزهای باند lulzsec  بوده و نام کاربری و پسورد کاربران سونی و پلی استیشن را در اینترنت بعد از هک کردن پخش کرده بود ، بازداشت نمود. "صبو" از پدیدآورندگان باند هکری lulzsec می گوید تنها دو نفر دیگر آزاد هستند و مابقی توسط اف بی آی و .. بازداشت شده اند.

مای.اسکیوئل هم هک شد/بازداشت هکری با پسوردهای کاربران سونی توسط اف بی آی

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 175491

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =