شرکت سیمنتک اعلام کرد هکرهای چینی با هدف سرقت اطلاعات فنی، حداقل 48 شرکت تولیدکننده محصولات نظامی و شیمیایی ایالات متحده را مورد حمله قرار داده‌اند.

به نوشته ABCNews، بر اساس اعلام سیمنتک، در میان این شرکت ها 19 شرکت نظامی، و بقیه شرکت های تولیدکننده مواد شیمیایی بوده اند. سیمنتک نام این شرکت ها را اعلام نکرده است اما در گزارش خود اشاره کرده که این شرکت ها جزء 100 شرکت برتر ایالات متحده  هستند. 
 
بر اساس گزارش سیمنتک، «به نظر می رسد هدف از این حمله ها سرقت اطلاعات صنعتی و با اهداف رقابتی بوده است.»
 
بسیاری از کارشناسان امنیت شبکه بر این اعتقادند که چین یکی از مراکز اصلی وقوع جرم های اینترنتی است. ردگیری بسیاری از حمله های انجام شده به سایت های دولتی، شرکت های تولیدی و نظامی و گروه های حقوق بشر سر از این کشور در می آورد. ارتش چین یکی از پیشگامان مطالعه و اقدام در زمینه جنگ سایبری است، اما دولت این کشور ضمن رد اتهامات مبنی بر دست داشتن در جاسوسی سایبری، خود را یکی از قربانیان جنگ سایبری می داند.
 
بر اساس اعلام سیمنتک، آخرین سری از این حمله ها به یک ماه پیش باز می گردد که هکرهای چینی ایمیل هایی برای شرکت های مورد نظر فرستاده بودند تا نرم افزار PoisonIvy را در کامپیوترهای کاربران این شرکت ها بکارند. این نرم افزار از سوی آن ها به منظور سرقت اسناد طراحی، فرمول های شیمیایی و اطلاعات مربوط به پروسه ساخت تولیدات این شرکت ها طراحی شده است. به گفته سیمنتک همین گروه از هکرها در ابتدای سال جاری نیز در حمله به شرکت های خودروسازی امریکایی شرکت داشته اند.
 
کارشناسان معتقدند سطح بالای حملات انجام شده نشان می دهد ارتش یا برخی از سازمان های چین با هدف سرقت اطلاعات تکنولوژیک به منظور پیشرفت شرکت ها و کارخانه های کشور خود دست به چنین حمله هایی زده اند.
 
پیش از این، شرکت مک آفی نیز اعلام کرده بود در ماه فوریه سال جاری هکرهای چینی موفق شدند بخشی از اطلاعات مربوط به شرکت های نفتی کشورهای ایالات متحده، تایوان، یونان و قزاقستان را به سرقت ببرند.
 
چین پر جمعیت ترین کشور دنیا است و با رقمی بیش از 450 میلیون نفر، بیشترین کاربران اینترنت را نیز به خود اختصاص داده است.

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 181766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =