ایسنا نوشت:

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر این که بیش از اعتبارات دولتی روی پول‌های جیب مردم حساب کرده‌ایم، خاطرنشان کرد:‌ 320 هزار میلیارد تومان پول در دست مردم است.

علی نیکزاد - وزیر راه و شهرسازی، امروز در بازدید از شهر جدید پرند با بیان این‌که مسکن مهر الگوی جدیدی در دنیا شده و رییس جمهور ونزوئلا نیز دنبال آن است، به بازدید رییس جمهور ترکیه از این شهر اشاره و اظهار کرد: رییس جمهور ترکیه به رییس جمهور اعلام کرد که جنگلی از ساختمان را در شهر جدید پرند می‌کاریم.

نیکزاد با اشاره به ساخت 20 هزار واحد از مسکن مهر توسط ترکیه‌یی‌ها در شهر جدید پرند گفت: 40 هزار میلیارد تومان پروژه نیز در حوزه راه در دست ساخت داریم.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر توسعه قطارهای سریع السیر و رساندن مردم از تهران به مشهد طی سه ساعت گفت: سرمایه گذاری حاضر شده به روش BOT تهران را با قطار سریع‌السیر به استان دیگری متصل کند و پس از پایان مراحل ساخت برای مدتی بهره‌بردار باشد.

نیکزاد با بیان این‌که 260 میلیون متر مربع مسکن در کشور در حال ساخت است، اظهار کرد: موتور محرکه اقتصاد، مسکن و حمل و نقل است.

وی با اشاره به انتقاد برخی نسبت به پرداخت تسهیلات قرض الحسنه برای مسکن مهر، خاطرنشان کرد: من خجالت می‌کشم که برخی می‌گویند در سرزمین کفر که با نیروی انسانی ما به جایی رسیده است، تسهیلات با سود دو درصد پرداخت می‌شود و در مقابل عده‌ای از ما برای پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ایراد گرفته و می‌گویند چرا منابع را از بین می‌برید.

وی با تاکید بر این‌که اعتقاد ما کمک کردن به اساس دین و تحکیم بنیان خانواده است، اضافه کرد: در ابتدای سال 1389 تعداد واحدهای مسکونی موجود در کشور از ابتدای تاریخ 18.5 میلیون واحد و تعداد خانوارها 19 میلیون و 750 هزار بوده است، اما دولت دهم در سال‌های 1389 و 1390 ساخت دو میلیون و 600 هزار واحد مسکونی را در برنامه قرار داده است.

او با بیان این که پرداخت 42 هزار میلیارد تومان تسهیلات را تعهد کرده‌ایم، گفت: تاکنون 22 هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرده‌ایم که 14 هزار میلیارد تومان آن به صورت قرض‌الحسنه در سال جاری بوده است.

وی خاطرنشان کرد:‌ عده‌ای اعلام کرده‌اند اگر نقدینگی را اضافه کنید، تورم بالا می‌رود. مگر سال گذشته رییس کل بانک مرکزی نرخ تورم را یک رقمی اعلام نکرد و آیا اقتصاددانان نقش مسکن در نرخ تورم را 27 درصد اعلام نکرده‌اند؛ پس این ادعا درست نیست.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ریزش سه واحد مسکونی در مشهد در شب قبل از رای اعتماد مجلس به وی خاطرنشان کرد:‌ عده‌ای به من گفتند که این مسئله را در مجلس مطرح نکن، اما با تمام احترامی که برای نمایندگان محترم مجلس قائل هستم، این مسئله را مطرح کردم.

او با بیان این‌که مسکن مهر الگوی جدیدی است که در دنیا مطرح شده و دنیا به دنبال آن است، خاطرنشان کرد: با اعتراف به ضعفی که در حوزه معماری و شهرسازی داریم و قبول دارم که باید در این حوزه کار کنیم، اعلام می‌کنم که 400 مسجد در کشور در حال ساخت است.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه با تاکید بر این که مسکن مهر تا پایان ادامه می‌دهیم، اظهار کرد: کار انقلابی انجام شده که کسی قدر نمی‌داند و آن تغییر نظام فنی واجرایی کشور است.

نیکزاد با تاکید بر این‌که ساخت مسکن مهر با هزینه متری 300 هزار تومان از پیش از اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها تاکنون انجام می‌شود، اظهار کرد: ابتدای این امر عده‌ای ناراضی بوده و اعتراض می‌کردند، اما اکنون افراد پارتی می‌تراشند تا بتوانند طرح مسکن مهر را اجرا کنند.

وی با تاکید بر مقطوع کردن قیمت‌ها در حوزه مسکن به انجام این امر در بخش راه نیز اشاره و تصریح کرد:‌ در وزارت راه و شهرسازی باید هزینه ساخت راه، فرودگاه و راه‌آهن را مقطوع کنیم و معتقدم دو برابر پولی که در کشور وجود دارد می‌توانیم کار کنیم.

/3131

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 175520

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =