اصفهان میزبان ۵٠٠ هزار نفر مهاجر است/۲ برابر شدن ظرفیت ناوگان اتوبوسرانی

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: اصفهان ۵٠٠ هزار نفر مهاجر از دیگر استان‌ها دارد و با توجه به این امر منابع برای مردم اصفهان کمتر شده است و انتظار می رود کمک‌ها به مدیریت شهری برای ارائه خدمات به مردم و افراد مهاجر، بیشتر شود.

به گزارش خبرآنلاین از اصفهان، محمد نورصالحی با بیان اینکه بودجه شورای اسلامی شهر اصفهان در سال گذشته هفت و نیم میلیارد تومان بوده است که طبق قانون می توانست به ۹ میلیارد تومان نیز برسد، تاکید کرد: بودجه شهرداری در سال ۱۴۰۲، ۲۲ هزار میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان بوده است و نسبت به اصلاح بودجه سال گذشته رشد ۵۸ درصدی داشته است.

وی در پاسخ به سوالی در ارتباط با تامین درآمد شهرداری از ساخت و سازهای شهری و بلندمرتبه سازی ها گفت: وابستگی شهرداری به ساخت‌وساز کمتر شده است، در بودجه سال ۱۴۰۲ حدود ۲۶ درصد درآمد شهرداری به ساخت‌وساز وابسته شده و ۷۴ درصد غیر ساختمانی است

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: این نهاد در راستای مطالبات مردم مانند جاری شدن زاینده رود، رفع آلودگی هوا و بحث کمک نمایندگان مجلس برای تأمین منابع ملی در چون توسعه قطار شهری و راه اندازی موزه ملی شهر، جلسات مشترکی با نمایندگان مجلس داشته است و به عنوان نماینده مردم مکاتباتی با مسئولان نظام از صدر تا ذیل انجام شد.

وی با بیان اینکه دبیرخانه فرهنگی زاینده رود انعکاس و بازتاب مطالبات مردم در زمینه جاری شدن زاینده رود را برعهده دارد، ابراز کرد: مسئولان استان با توجه به مطالبات مردم، بیش از هر زمان دیگر در زمینه جاری شدن زاینده رود پیگیر مسائل و تصویب پروژه‌های مختلف هستند.

نورصالحی با بیان اینکه حذف اصفهان از برخی امکانات به بهانه برخوردار بودن استان و شهر اصفهان پذیرفتنی نیست، تاکید کرد: مسئولان کشوری لازم است به روستاها و شهرهای اصفهان برای رسیدگی به امور مردم سفر کنند تا از مشکلات در این بخشها از نزدیک باخبر شوند.

وی با اشاره به اینکه اصفهان ۵٠٠ هزار نفر مهاجر از دیگر استان‌ها دارد که نیازمند منابع هستند، تاکید کرد: با توجه به مهاجرت‌ها منابع برای مردم اصفهان کم شده است و انتظار می رود کمک‌ها برای ارائه خدمات بیشتر به مدیریت شهری شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان درباره پیگیری آلودگی هوای اصفهان گفت: ۱۳ شهرک صنعتی در اطراف شهر اصفهان فعالیت می‌کند که هیچکدام شعاع ۵۰ کیلومتری از شهر را رعایت نکرده‌اند در حالی که حدود ۹۰۰ کارخانه در آنها وجود دارد.

وی اظهار کرد: فعالیت این کارخانه‌ها، آلاینده‌هایی برای شهر اصفهان داشته به طوری که این موضوع باعث شده است اصفهان به عنوان دومین شهر صنعتی کشور تلقی شود.باید قانون انتقال مراکز آلاینده نیز تدوین و به مرور این قانون اجرا شود.

۱۰ درصد جمعیت نخبگان کشور در اصفهان ساکن هستند

نورصالحی افزود: اصفهان به‌رغم آنکه حدود ۵.۵ درصد جمعیت کشور را داراست اما ۱۰ درصد از جمعیت نخبگان را کشور را درون خود جای داده است که این ظرفیت می‌تواند اصفهان را به قطب صنایع پیشرفته و شرکت‌های دانش‌بنیان تبدیل کند؛ در این راستا با اجرای طرح انتقال مراکز آلاینده و صنعتی از اطراف شهر اصفهان اراضی و زمین‌های آنها می‌تواند در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور قرار گیرد.

وی ادامه داد: ۹۰ محله کم‌تر برخوردار شهر اصفهان شناسایی و ۳۰ محله در سال ۱۴۰۱ انتخاب شدند و برای آنها ردیف‌های بودجه عمرانی و فرهنگی برای ارتقای سطح امکانات و بهبود وضعیت اختصاص داده شد، همچنین امسال ۱۵ محله دیگر به این عدد افزوده شده و برای آن ردیف‌های بودجه اختصاص داده شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: تا پایان سال بر اساس همت مدیریت شهری از ۶۰۰ دستگاه به ۱۲۰۰ دستگاه اتوبوس در ناوگان حمل‌ونقل عمومی خواهیم رسید، ۲۴۰ اتوبوس سال گذشته بازسازی شده و امسال نیز بازسازی اتوبوسها ادامه دارد.

وی اضافه کرد: در سال ۱۴۰۲ نسبت به ۱۴۰۱ بودجه اجرای قطار شهری دو برابر شده است به‌طوری که در حال حاضر بالغ بر سه هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان بودجه برای قطار شهری اختصاص یافته است که از این میزان فقط ۳۰۰ میلیارد تومان توسط دولت و اوراق مشارکت تأمین می‌شود.

بازسی کل کشور ورود آشکاری در ارتباط با انفصال شهردار اصفهان نداشته است

نورصالحی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه شنیده‌ها حاکی از ورود بازرسی کل کشور برای عضو شدن شهردار اصفهان به دلیل تطابق نداشتن مدرک داشته است، اظهار کرد: بازرسی کل کشور در بسیاری از مسایل شهری اصفهان ورود داشته است اما ورود آشکاری برای تطبیق مدرک شهردار با جایگاه وی نداشته است؛ حکم شهردار به شکل قانونی و به پیشنهاد اعضای شورای شهر و وزیر کشور صادر شده است.

وی افزود: بحث شکایت از شهرداری به دلیل تطابق نداشتن مدرک تحصیلی توسط یک نفر و با اهداف خاص در دیوان عدالت اداری پیگیری شده است؛ ما از اهداف پشت پرده آگاهی داریم و این شکایت در حال حاضر مختومه شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: چندنفری در شهر اصفهان آماده نشسته اند تا به بحث مصوب شدن یک موضوع اقدام به شکایت از آن مصوبه به اسم دفاع از مردم کنند که در حقیقت خلاف منافع مردم است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1760910

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =