فدرال رزرو بازار طلا را قفل کرد/ چشم‌انداز طلا صعودی است؟

قیمت طلا در بازار جهانی در لحظه نگارش این گزارش افزایش قیمت ناچیزی داشته‌است که در نتیجه بلاتکلیفی سرمایه‌گذاران از اقدامات فدرال رزرو برای کنترل تورم است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، هر اونس طلا در لحظه نگارش این گزارش ۷ دلار و ۹۳ سنت رشد داشته‌است و به قیمت هزار و ۹۸۹ دلار و ۳ سنت رسیده‌است؛ کمیته بازار آزاد فدرال روز سه‌شنبه جلسه دو روزه‌ای را آغاز می‌کند که طی آن انتظار می‌رود نرخ‌ها را ۲۵ واحد پایه افزایش دهد.

بیشتر بخوانید:

متقاضیان خودروهای پیش‌فروش بخوانند/ جزییات زمان و نحوه تحویل خودرو متقاضیان ویرایش خودرو

هشدار مهم همتی به دولت/ برداشت بانک‌ها به ۱۰برابر رسیده است/ تا شرایط سخت‌تر و پرهزینه‌تر نشده تدبیر کنید

با این حال، اگر بیانیه فدرال رزرو موضع محتاطانه‌ای اتخاذ کند، این می تواند دلار را تضعیف کند و در نهایت قیمت طلا را افزایش دهد. اگرچه طلا به عنوان پوششی در برابر عدم قطعیت های اقتصادی در نظر گرفته می شود، اما افزایش نرخ ها به تقاضا برای دارایی با بازده صفر لطمه می زند. در بحبوحه بحران بانکی آمریکا، قیمت طلا در ماه آوریل بیش از ۱ درصد افزایش یافت.

فدرال رزرو بازار طلا را قفل کرد/ چشم‌انداز طلا صعودی است؟

از طرفی باید نشست بانک مرکزی اروپا را نیز در نظر گرفت که انتظار می‌رود افزایش ۲۵ واحدی نرخ بهره را در دستور کار قرار دهد؛ هر گونه حرکت غیرمنتظره از سوی بانک مرکزی ممکن است بر یورو تأثیر گذارد که به نوبه خود می‌تواند بر دلار تأثیر بگذارد. دلار ضعیف تر، طلا را برای دارندگان سایر ارزها ارزان تر می کند.

گفتنی است که نشست بانک مرکزی اروپا روز پنجشنبه برگزار می شود.

طلا در سال جاری، زمانی به بالای ۲ هزار دلار در هر اونس رسید که رگولاتورها دارایی های بانک فرست ریپابلیک را توقیف کردند و در معامله‌ای برای حل بزرگترین ورشکستگی بانک‌های ایالات متحده از زمان بحران مالی سال ۲۰۰۸، به فروش رساندند.

در حال حاضر چشم‌انداز طلا صعودی است که پتانسیل این فلز زرد را برای سرمایه‌گذاری بالا می‌برد و به جهش قیمت‌ها دامن می‌زند؛ از طرف دیگر تقاضای بالا از سوی چین و خریدهای بی‌سابقه بانک‌های مرکزی در سراسر دنیا از این فلز زرد حمایت می‌کنند.

در ۲۴ ساعت گذشته هر اونس نقره با ۱ درصد کاهش به ۲۴.۷۲ دلار رسید. پلاتین با ۰.۱ درصد کاهش به ۱۰۴۸.۷۵ دلار رسید در حالی که پالادیوم ۰.۴ درصد افزایش یافت و به ۱۴۵۷.۱۶ دلار رسید.

۲۲۳۲۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1761329

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =