مردم‌محوری؛ اساس اقدامات و برنامه‌ریزی‌های مدیریت شهری در دهه حماسه ایران است

معاون زیارت و گردشگری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد مقدس گفت: یکی از رویکردهای شاخص مدیریت شهری که سرلوحه اقدامات معاونت زیارت و گردشگری شهرداری قرار گرفته، «مردم‌‎محوری» است که تجلی آن را در دهه حماسه ایران اسلامی شاهد هستیم.

به گزارش خبرآنلاین از خراسان، سیدجلیل بامشکی در گفتگویی با بیان اینکه یکی از رویکردهای شاخص مدیریت شهری و مورد تاکید شورای اسلامی شهر که سرلوحه اقدامات مختلف سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد مقدس، از جمله معاونت زیارت و گردشگری قرار گرفته، «مردم‌‎محوری» است، اظهارکرد: توجه به ظرفیت‌های بومی و محلی، به ویژه در محدوده توس پیوسته مدنظر ما بوده تا بتوانیم سهم مردم در رونق فرهنگی و اقتصادی را افزایش دهیم.
وی گفت: در راستای بهره‌گیری از ظرفیت ساکنان بومی و مردمی، در ایام نوروز که شاهد برپایی غرفه‌های صنایع دستی و سوغات هنرمندان سراسر کشور در آرامگاه فردوسی بودیم، در تعامل با شرکت توسعه گردشگری ایران، سهم خوبی را به ساکنان بومی و هنرمندان خطه تاریخی توس اختصاص دادیم.
بامشکی افزود: با اعتبار 300 میلیون تومانی معاونت زیارت و گردشگری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد مقدس، 20 غرفه به شکل رایگان در اختیار این عزیزان قرار گرفت تا به ارائه و عرضه آثار و هنرهای خود بپردازند.
معاون زیارت و گردشگری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد مقدس تصریح کرد: در ایام بزرگداشت دهه حماسه ایران اسلامی نیز که از روز گذشته آغاز گردیده، تمهیدات مختلفی ویژه ساکنان بومی خطه تاریخی و فرهنگی توس اندیشیده شده است و شاهد حضور پررنگ مردم در این مراسم نیز بودیم.
بامشکی با اشاره به مراسم جشن و تئاتری که ویژه دهه حماسه ایران اسلامی در آرامگاه فردوسی از 27 اردیبهشت‌ماه تا 3 خرداد برگزار می‌شود، گفت: ساکنان توس می‌‎توانند به صورت کاملا رایگان و از طریق شوراهای اجتماعی محلات این محدوده، بلیت تئاتر را تهیه کنند.
وی درخصوص تورهای گردشگری برنامه‌ریزی برای بازدید از محدوده تاریخی توس نیز اظهارکرد: این تورها برای عموم مردم با تخفیف 80 درصدی اجرا می‌شود ولی ساکنان توس می‌توانند به شکل رایگان از این تورها استفاده کنند.
معاون زیارت و گردشگری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد مقدس گفت: در این رویداد و برنامه‌ریزی‌های انجام شده سعی کرده‌ایم که ظرفیت‌های محدوده تاریخی توس را هم مدنظر قرار دهیم و حمایت کنیم؛ به عنوان مثال هزینه بازدید از موزه مردمی «پهلوان رستم» که در برنامه تورهای گردشگری گنجانده شده را معاونت زیارت و گردشگری پرداخت می‌کند.
بامشکی تصریح کرد: اگر مردم و ساکنان توس پیشنهادی نیز برای رونق برنامه‌های فرهنگی و اقتصادی داشته باشند، مورد بررسی قرار می‌دهیم و حمایت می‌کنیم.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1766794

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =