حوادث ایران در چهارشنبه 13 مهر 1390

سه زائر ایرانی در شمال بغداد مجروح شدند

ایرنا نوشت: پایگاه خبری 'سومریه نیوز' عراق روز چهارشنبه اعلام کرد: سه زائر ایرانی در جریان حمله به یک دستگاه اتوبوس حامل آنان در شمال بغداد مجروح شدند.
یک دستگاه اتوبوس حامل زائران ایرانی در مسیر عبور از شهرستان 'التاجی' در شمال بغداد، هدف حمله قرار گرفت که در نتیجه آن سه نفر مجروح و به بیمارستان نزدیک محل حادثه منتقل شدند.
'سومریه نیوز' افزود: بغداد و چند استان دیگر عراق اخیرا صحنه افزایش عملیات خشونت آمیز بوده است که در جریان آن تعدادی از افسران ارتش و مسوولان دولتی کشته شدند. 

 

 

دستگیری زندانی فراری که مادرش را گروگان گرفته بود

ایسنا نوشت: جانشین فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با اعلام خبر دستگیری زندانی فراری، پس از یک درگیری مسلحانه خبر داد و گفت: متهم که به علت تجاوز به عنف، زورگیری، تشکیل باند فساد و فحشا، فروش و توزیع موادمخدر و فرار از زندان، تحت تعقیب بود با گروگان گرفتن مادر خود سعی داشت، متواری شود.
سرهنگ دولتی در توضیح این خبر با بیان اینکه روز گذشته، پس از مدت‌ها کار اطلاعاتی ویژه و با همکاری یگان‌های مختلف انتظامی استان کرمانشاه یکی از اشرار مسلح فراری به نام «ر– ا » در این شهرستان شناسایی و دستگیر شد گفت: متهم به علت ارتکاب جرایمی از جمله تجاوز به عنف، زورگیری، تشکیل باند فساد و فحشا، فروش و توزیع موادمخدر و فرار از زندان، تحت تعقیب مراجع قضایی و انتظامی بوده و حتی در مواردی نیز اقدام به درگیری مسلحانه با ماموران پلیس کرده بود.
وی ادامه داد: سرانجام با کار اطلاعاتی منسجم ماموران پلیس اطلاعات و امنیت عمومی و با فعال سازی منابع خبری، ماموران مخفی‌گاه متهم را در منزلی مسکونی در شهر کرمانشاه شناسایی و پس از یک درگیری مسلحانه و در حالی که متهم با گروگان گرفتن مادر خود قصد فرار داشت، دستگیر شد.
جانشین فرمانده انتظامی استان کرمانشاه در خاتمه تصریح کرد: متهم به همراه یک قبضه کلت کمری برای سیر مراحل قانونی تحویل پلیس اطلاعات و امنیت عمومی انتظامی استان کرمانشاه شد. 

 

 

دستگیری یک زن ایرانی به جرم قاچاق مواد مخدر در مالزی

خبرگزاری مهر نوشت: مدیر گمرک فرودگاه بین المللی کوالالامپور مالزی از دستگیری یک ایرانی به همراه یک کیلو و 900 گرم ماده متامفتامین به ارزش 475 هزار رینگیت خبر داد.
"داتوک گوویندن" به خبرنگاران گفت: این زن 24 ساله که دو چمدان بزرگ لباس و بسته های کوچک نوشیدنی و غذا با خود به همراه داشت با نشان دادن بلیط خود که اقامت یک هفته ای او را در مالزی نشان می داد باعث شک ماموران گمرک شد. وی گفت که بررسی های انجام شده روی وسایل او منجر به کشف حدود 2 کیلو گرم ماده متامفتامین شد.
گوویندون افزود: از آنجا که این مواد مخدر در بسته های نوشیدنی مخفی شده بود و اسکنرهای فرودگاه به این بسته ها قدرت نفوذ ندارند ما اطمینان داریم که برنامه ریزی دقیقی پشت این ماجرا بوده که با تحویل دادن این فرد به پلیس مبارزه با مواد مخدر بازجویی ها ما را به عوامل پشت پرده نیز خواهد رساند. این زن ایرانی هم اکنون در بازداشت به سر می برد و براساس بند 39B قانون مبارزه با مواد مخدر خطرناک مصوب سال 1952 میلادی ممکن است به مجازات اعدام محکوم شود.

 

 

نفیر گلوله‌ی اسلحه‌یی که قرار بود خالی باشد، نفس «سردار» را گرفت/پسر 17 ساله کرمانشاهی از اتهام قتل عمد تبرئه شد

ایسنا نوشت: پس از اتمام کار روزانه همراه دوستش «سردار» روانه خانه شد، بعد از چند قدم «سردار» اظهار تشنگی کرد، هر دو برای نوشیدن آب به آشپزخانه امور عشایری رفتند در آنجا شوخی های همیشگی، پس گردن هم زدن و خنده! برخورد نگاه «پوریا» با تفنگ همیشه خالی نگهبان...! آن را برداشت و یک‌بار رو به زمین امتحانش کرد، خالی بود! سپس لوله تفنگ را به طرف دوستش گرفت اما این بار نفیر گلوله در فضا پیچید. «سردار» به زمین نخورده بود که «پوریا» زیر بغلش را گرفت و با صدای بلند کمک خواست، نگهبان پارکینگ به یاری‌اش شتافت، با وجود تقلای بسیار نتوانستند مجروح را سوار موتور کرده به بیمارستان برسانند و ...!
«پوریا قبادی» در یک خانواده پنج نفره در روستای کلیایی ماهیدشت سکونت دارد، پدرش راننده کمباین است و تنها دو ماه از سال را کار و درآمد دارد. وضع مالی‌شان خوب نیست و در زیر خط فقر قرار دارند. حدود شش ماه قبل از حادثه پوریای 15 ساله برای اینکه کمک خرج خانواده باشد در امور عشایری شهید بروجردی ماهیدشت مشغول به کارگری شد تا اینکه آن حادثه رخ داد.
او اکنون 25 ماه است که در کانون اصلاح و تربیت کرمانشاه به سر می‌برد، که یکی از اعضاء کمیسیون حقوق بشر کانون و کلای دادگستری استان‌های کرمانشاه و ایلام که مسوول روابط عمومی این کانون نیز است، وکالتش را برعهده گرفته است.
این عضو کمیسیون حقوق بشر کانون وکلای دادگستری استان‌های کرمانشاه و ایلام با اشاره به روند دادرسی این پرونده، اظهارکرد: زمانی که من از عدم تمکن مالی و موقعیت حساس پرونده پوریا خبردار شدم، با توجه به وظیفه انسانی ام وکالتش را پذیرفتم. کیفرخواست برای «پوریا قبادی» صادر شده بود و در صورت محکومیت، حکم قصاص در انتظار وی بود. با توجه به محتویات پرونده و دلایل قانونی، دادگاه را مجاب کردیم که عمدی و سوء نیتی در کار نبوده و اهمال کاری و کنجکاوی و تفکر خالی بودن اسلحه بنابر اظهارات شاهد، موجب این پیشامد شده است. درنتیجه دفاعیات من این موارد برای دادگاه محرز شد.
«علی اسدی» جریان رسیدگی را در رضایت بخش و مثبت ارزیابی کرد و خاطرنشان کرد: قضات در رسیدگی به این پرونده با دقت بسیار عمل کردند و طی حکمی 10 صفحه ای «قبادی» از قتل عمد تبرئه شده و اتهامش در ردیف شبه عمد قرار گرفت. اما براساس حکم صادره وی ملزم به پرداخت دیه کامل یک مرد مسلمان به اولیا دم و گذراندن سه سال حبس تعزیری با احتساب مدت سپری شده در کانون اصلاح و تربیت کرمانشاه شد.
وی سپس به سابقه فعالیت‌های کمیسیون حقوق بشر در کرمانشاه اشاره کرد و گفت: این کمیسیون از چند سال قبل در کرمانشاه تشکیل شده بود ولی از دو سال پیش به صورت جدی فعالیتش را آغاز کرده و براساس اساسنامه، اتهام زندانی ملاک کمک به آنها نیست و فارغ از نوع اتهام زندانی‌ها در دو زمینه مشاوره و حقوق دفاعی زندانی که در نظام های حقوقی همه دنیا نیز پذیرفته شده و همچنین کمک حقوقی به خانواده های زندانیان فعالیت می‌کند و پرونده‌های نظیر پرونده «پوریا قبادی» و یا نظیر آن، اگر به کمیسیون و یا کانون وکلا ارجاع داده شود، مورد رسیدگی و پیگیری خاص قرار خواهد گرفت.

 

 


اعلام حکم قطعی متهمان خمینی‌شهر در هفته آینده

فارس نوشت: رئیس کل دادگستری استان اصفهان از اعلام حکم قطعی متهمان خمینی‌شهر در هفته آینده از سوی دیوان عالی کشور خبر داد.
غلامرضا انصاری در پاسخ به سؤالی مبنی بر آخرین وضعیت اجرای حکم چهار نفر از متجاوزان پرونده باغ خمینی‌شهر اظهار داشت: پس از اعلام رسانه‌ای حکم اعدام چهار نفر از متهمان در روز 21 مرداد ماه توسط شعبه 18 دادگاه، این افراد به حکم صادره اعتراض کردند. وی افزود: بر اساس احکام قضایی متهم می‌تواند ظرف 20 بر حکم صادر شده اعتراض کند.
رئیس کل دادگستری استان اصفهان با بیان اینکه پرونده این متهمان در حال حاضر در دیوان عالی کشور به سر می‌برد، افزود: احتمالاً دیوان عالی کشور در مورد این پرونده تاکنون تصمیم گرفته‌ اما حکم اصلی و نتیجه آن دوشنبه و سه‌شنبه هفته آینده معلوم و به اصفهان ارجاع می‌شود.
از رای صادر شده برای 9 نفر از متهمان تجاوز خمینی‌شهر در اعلام رسانه‌ای قبلی، حکم اعدام به صورت دار آویخت در ملاءعام برای متهمان ردیف اول تا چهارم در یکی از میادین اصلی خمینی‌‌شهر است.
همچنین برای سایر متهمان ردیف پنجم و ششم به دلیل اینکه پرونده این متهمان دایر بر زنای به عنف و اکراه است، نظر به نیاز به تحقیقات بیشتر و مواجه آنها با متهم دستگیر شده اخیر و سایر متهمان فراری مفتوح است که با توجه به نیاز به تحقیقات بیشتر، دادگاه تصمیم‌گیری نکرده است. متهم ردیف هفتم نیز دایر به زنای به عنف و اکراه و همچنین متهم ردیف نهم (باغبان) دایر در معاونت در آدم‌ربایی و زنای به عنف و اکراه به لحاظ نبود دلیل کافی رای بر برائت آنها صادر شده است.
متهم ردیف هشتم تمام اتهامات مندرج در کیفرخواست و اتهام زنای به عنف و اکراه با توجه به امکان متهم و اینکه هیچ‌یک از شکات و متهمان دیگر حضور وی را در باغ اول و دوم تایید نکردند و نیز مورد شناسایی قرار نگرفته است، لذا به لحاظ فقد دلیل کافی رای بر برائت وی در نظر گرفته شده است. گزارش حاکی از آن است که حکم متهم ردیف دهم که به تازگی طی یک ماه اخیر دستگیر شده است با متهمان ردیف پنج و شش و نیز سایر افرادی که دستگیر نشده‌اند در دست بررسی است.

 

 

نجات نوزاد سه روزه رها شده در کیسه پلاستیک در کاشمر

ایسنا نوشت: فرمانده انتظامی شهرستان کاشمر از نجات نوزاد سه روزه‌ای که در داخل کیسه‌ای پلاستیکی قرار گرفته بود، خبر داد.
سرهنگ محمود شیخی‌نژاد با اعلام این خبر افرود: فردی در تماس با سامانه پلیسی 110 از پیدا شدن نوزادی در یکی از خیابان‎های کاشمر خبر داد که مأموران پس دریافت این خبر در محل حاضر شده و اظهارات شاهدان را جمع‌آوری کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان کاشمر با بیان اینکه این نوزاد صبح زود در داخل کیسه پلاستیکی در مقابل بنگاهی رها شده بود، به اظهارات فردی که نوزاد را پیدا کرده، اشاره و افزود: فرد یابنده هنگامی ‌که به در مغازه‌اش مراجعه کرده با کیسه‎ای مشکوک روبرو شده که پس از باز کردن آن با این نوزاد مواجه می‌شود. وی با بیان اینکه پس از حضور ماموران نوزاد تحویل بیمارستان شد، گفت: بر اساس اظهارات یکی از مسئولان بیمارستان، نوزاد هم‌اکنون در داخل دستگاه نگهداری می‌شود و وضعیت وی رضایت‌بخش است.

 

 

اتوبوس«BRT » با یک پلیس راهور برخورد کرد

ایسنا نوشت: رییس مرکز فرماندهی و کنترل ترافیک پلیس راهور تهران از برخورد یک دستگاه اتوبوس BRT مسیر آزادی ـ تهرانپارس با مامور راهنمایی و رانندگی در تقاطع 16آذر خبرداد.
سرهنگ احمد عسگری‌نژاد روز چهارشنبه در این باره گفت: حدود ساعت 8:30 امروز یک دستگاه اتوبوس BRT که در مسیر غرب به شرق خیابان انقلاب اسلامی در حال حرکت بود در تقاطع 16 آذر با ستوان وظیفه راهنمایی و رانندگی که بر روی خط عابر پیاده ایستاده بود و مامور جلوگیری از ورود خودروهای غیرمجاز به داخل خط ویژه بود، برخورد کرد. وی با اشاره به اینکه مامور راهنمایی و رانندگی سریعا به بیمارستان فیروزگر منتقل شده است، افزود: در عین حال بررسی‌های پلیس نشان داد علت حادثه عدم رعایت حق تقدم از جانب راننده اتوبوس BRT بود و راننده مذکور صددرصد در این حادثه مقصر است.
عسگری‌نژاد از اعزام تیم بهداری ناجا به بیمارستان فیروزگر خبرداد و تصریح کرد: تیم پزشکی حضور دارند تا در صورت نیاز این مامور راهنمایی و رانندگی را به بیمارستان ناجا منتقل کنند.
وی همچنین از تصادف دیگری بین یک نفر عابر و یک دستگاه اتوبوس بنز بیابانی در خیابان دولت‌آباد خبر داد و گفت: بر اثر این حادثه که در حدود ساعت 9 صبح چهارشنبه به وقوع پیوست راننده اتوبوس بنز به دلیل عدم توجه به جلو با یک فرد 68 ساله در خیابان دولت‌آباد ـ بلوار شهداد شمالی برخورد می‌کند. رییس مرکز فرماندهی و کنترل ترافیک پلیس راهور تهران افزود: گفته می‌شود حال مجروح این حادثه وخیم است.

 

 

طلاق زوج جوان به خاطر فروش کباب کوبیده تایلندی

فارس نوشت: مردی در دادگاه خانواده گفت: در تایلند کباب‌پزی دارم و نمی‌توانم شغلم را رها کرده و به خاطر خواسته زنم به ایران بیایم.
زنی 33 ساله و مردی 32 ساله با مراجعه به دادگاه خانواده 2 (ونک) دادخواست طلاق توافقی خود را به قاضی حسن عموزادی رئیس شعبه 268 این مجتمع قضایی خانواده ارائه کردند.
نمی‌خواهم کباب‌پزی‌ در تایلند را رها کنم
مرد در برابر قاضی این پرونده با بیان اینکه حاضر نیستم شغل کباب‌پزی که در تایلند راه انداختم را رها کرده و به ایران بیایم، گفت: همسرم نمی‌تواند در کنار من، به زندگی در تایلند ادامه دهد. وی در ادامه با اشاره به اینکه پدر و مادرم در ایران هستند و من حتی به آنها گفته‌ام که نمی‌توانم دست از شغلم در تایلند بردارم، افزود: من برای به دست آوردن شغلم بسیار زحمت کشیدم، در حقیقت از یک مغازه 9 متری چوبی شروع به کار کردم.
کباب‌پزی را به 6 سال زندگی مشترک ترجیح می‌دهم
در ادامه مرد جوان با بیان اینکه کباب‌پزی را به 6 سال زندگی مشترک ترجیح می‌دهم، گفت: طی یک سفر به تایلند، یک نفر آشنا پیدا کرده و با اصرار او شروع به کار کردم و از صفر به اینجا رسیدم. وی عنوان کرد: نمی‌توانم کارم را رها کنم چرا که خود همسرم در جریان است که من چقدر زحمت برای شغلم کشیدم بنابراین همسرم را طلاق داده و کارم را حفظ می‌کنم.
ماجرای بیمه و آشنایی منجر به ازدواج زن و مرد جوان
زن جوان در دادگاه خانواده ونک حضور داشت و بیان کرد: من و شوهرم زمانی که به یکی از شعب تأمین اجتماعی برای حل مشکل بیمه رفته بودیم، یکدیگر را دیدیم و آشنا شدیم، در حقیقت من و شوهرم حدود یک سال با یکدیگر آشنا بوده و ازدواج کردیم. وی ادامه داد: حاضر به زندگی در تایلند نیستم چرا که کشور تایلند برای زندگی ایرانی‌ها مناسب نیست و من تحمل آنجا را ندارم؛ در واقع شوهرم حاضر نیست به خاطر زندگی در کنار من به ایران بیاید.
کوبیده سیخی 9 هزار تومان
مرد در ادامه با بیان اینکه من در تایلند کباب کوبیده را سیخی 9 هزار تومان می‌فروشم، اظهار داشت: باید از همسرم جدا شوم چرا که با یکدیگر به این نتیجه رسیده‌ایم. وی افزود: همسرم مرا درک می‌کند و خود می‌داند که من این شغل را با سختی به دست آوردم و رهایی از آن برایم غیر قابل تحمل است و این کار را انجام نمی‌دهم.
4 سال تایلند را تحمل کردم
زن در برابر قاضی عموزادی گفت: 4 سال زندگی در تایلند را به خاطر شوهرم تحمل کردم ولی دیگر طاقت ندارم و نمی‌خواهم از ایران دور باشم. وی در ادامه با اشاره به اینکه من 6 سال از عمر خود را به خاطر شوهرم در تایلند زندگی کردم ولی او در حال حاضر کباب‌پزی را به من ترجیح داده است، عنوان کرد: شوهرم شغلش را بیشتر از من دوست دارد.
از هزار و 110 سکه طلا، تنها 110 سکه می‌خواهم
زن در ادامه درباره میزان مهریه خود، اظهار داشت: از هزار و 110 سکه بهار آزادی تنها 110 سکه را می‌خواهم بنابراین شوهرم موظف است که 110 سکه را بپردازد. وی در پاسخ به پرسش قاضی عموزادی مبنی بر اینکه شوهرت چگونه می‌خواهد ماهیانه یک سکه را به دستت برساند، افزود: شوهرم وعده داده است که هر ماه یک سکه را به مادرشوهرم بدهد تا به دست من برساند و من به او اطمینان دارم.
شوهرم وابستگی شدیدی به تایلند دارد
زن در حضور رئیس شعبه 268 مجتمع قضایی خانواده ونک با بیان اینکه شوهرم وابستگی شدید به کشور تایلند دارد، اظهار داشت: اگر شوهرم بازگردد تمام مشکلات حل خواهد شد. وی در ادامه با اشاره به اینکه اختلاف نظر بین من و شوهرم بسیار است ولی اگر شوهرم به ایران بیاید، تمام مشکلات را حل می‌کنم، گفت: شوهرم قرار است بعد از اجرای حکم طلاق، به تایلند بازگردد.
طلاق برای استشمام بوی کباب کوبیده
قاضی عموزادی خطاب به مرد بیان کرد: به خاطر کبابی که درست می‌کنی، زندگیت را نابود نکن و در ایران به این شغل بپرداز. وی ادامه داد: حدود 6 سال از زندگی مشترکتان می‌گذرد، به یکدیگر فرصت دهید چرا که جدا شدن تنها راه حل نیست. بعد از چند دقیقه سکوت و با اصرار زن و مرد، حکم طلاق توافقی صادر شد.

 

 

مرد بدقول زندگی دومش را فدای نگهداری از دخترش کرد

فارس نوشت: زنی در دادگاه خانواده گفت: شوهرم به جای محبت به من، به فرزند 11 ساله‌اش که از همسر اولش است، محبت می‌کند و با اینکه قرار بود نگهداری از او را به مادرش بسپارد ولی زیر قول خود زد.
زن و مردی میانسال با مراجعه به دادگاه خانواده 2 (ونک) دادخواست طلاق توافقی خود را به قاضی حسن عموزادی رئیس شعبه 268 این مجتمع قضایی خانواده ارائه کردند.
ماجرای فرزند 11 ساله زن اول مرد میانسال
مرد میانسال در حضور قاضی عموزادی با بیان اینکه اصلاً تحمل همسرم را ندارم و تنها خواهان جدایی هستم، اظهار داشت: آنقدر زندگی در کنار همسرم سخت بود که بعد از جدایی، دیگر ازدواج نمی‌کنم. وی ادامه داد: دختر 11 ساله‌ام که از ازدواج اولم است را دوست دارم و بدون او نمی‌توانم به زندگی ادامه دهم اما همسرم تنها به فکر خودش بوده و حاضر به درک فرزندم نیست.
به شرط نبود فرزند حاضر به ازدواج شدم
زن در دادگاه خانواده حضور داشت و با اشاره به اینکه شوهرم در ابتدای ازدواج گفت که حضانت فرزندش را به همسر سابقش می‌‌سپارد ولی با فریب، او را در کنار ما نگه داشت، اظهار داشت: از شوهرم نفقه می‌خواهم زیرا او طی این 3 سال زندگی مشترک تنها به فکر خرج و مخارج فرزندش بوده است. وی در ادامه با بیان اینکه زندگی ما بر سر نگهداری از فرزند شوهرم نابود شد، گفت: حاضر به ادامه زندگی در کنار شوهرم نیستم چرا که محبت او تنها متعلق به فرزندش است.
زن در دادگاه خانواده گفت: شوهرم به جای محبت به من به فرزند 11 ساله‌اش که از همسر اولش است، محبت می‌کند و با اینکه مقرر بود نگهداری او را به مادرش بدهد اما زیر قول خود زد.
مهریه 321 سکه‌ای و بردن جهیزیه و اثاث گران‌بهای خانه
مرد در دادگاه خانواده در برابر قاضی عموزادی بیان کرد: به شمال رفتم و بعد از بازگشت متوجه شدم که همسرم اثاث گران‌بهای خانه را با خود به جای دیگر برده است و من در این خصوص هیچ شکایتی نکردم. وی در ادامه با بیان اینکه ازدواج ما از ابتدا اشتباه بود، عنوان کرد: نمی‌خواهم بیشتر از این زندگی با همسرم را ادامه دهم چرا که باعث دعوا و خرد شدن اعصاب ما می‌شود.
طلاق و ماندن فرزند 11 ساله در آغوش پدر
رئیس شعبه 268 مجتمع قضایی خانواده ونک در برابر زن و مرد بیان کرد: حیف است که زندگیتان را به دلیل غرور و لجبازی از هم بپاشید. وی خطاب به زن افزود: کوتاه آمده و از فرزند شوهرت نگهداری کن چرا که می‌توانید در کنار هم به یک زندگی شیرین دست یابید.
قاضی عموزادی بعد از صحبت‌های زن و مرد، مرد را محکوم به پرداخت مهریه زن کرده و حکم طلاق را صادر کرد.
56282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 176741

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =