عدم استقبال برخی صنعتگران اصفهانی از حضور در رویدادهای نمایشگاهی!

مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی اصفهان با ابراز تعجب از عدم استقبال برخی صنعتگران اصفهانی برای حضور در رویدادهای نمایشگاهی گفت: از تمام تولیدکنندگان درخواست می‌کنیم که در رویدادهای نمایشگاهی حضور پیدا کنند تا بتوانیم امکان عرضه و به نمایش گذاشتن پتانسیل‌های صنعتی استان اصفهان را فراهم کنیم.

به گزارش خبرآنلاین از اصفهان، احمدرضا طحانیان، با توجه به اهمیت احداث نمایشگاه بین‌المللی اصفهان و جابجایی این مکان اقتصادی پس از سال‌ها اظهار کرد: در دوره جدید تلاش کردیم برخی از کاستی‌های مکان جدید مانند پارکینگ نمایشگاه را تکمیل کنیم که در حاضر ۳۶۰ فضای پارک خودرو به پارکینگ اضافه شده است.

وی افزود: تکمیل اتاق‌های مذاکره که در حال حاضر امکان استفاده از این اتاق‌ها برای عقد قراردادهای تجاری، برگزاری کلاس‌های آموزشی و برنامه‌های جانبی و همچنین مذاکره طرف‌های تجاری کاملا آماده است و احداث جاده بارانداز نیز طی ماه‌های گذشته طراحی و اجرا شد که اجرای این طرح برای کنترل ترافیک و ایمنی تردد کامیون‌ها در هنگام ورود و خروج کالاهای غرفه‌داران بسیار مهم بود.

مدیرعامل نمایشگاه اصفهان با اشاره به اینکه با در نظر گرفتن سیر تحولات سریع در صنعت و کسب و کارها، لازم بود در حوزه تدوین و بروز رسانی راهبردها و اهداف کلان راهبردی در شرکت نمایشگاه‌های اصفهان تجدید نظر شود، تاکید کرد: در این راستا به تازگی با مطالعات وسیعی در خصوص ترندهای جهانی و الگوهای بین المللی، و بهره‌مندی از اتاق فکر متشکل از خبرگان صنعت نمایشگاهی در سطح ملی، سند استراتژی جدیدی را تدوین و اجرای آن را آغاز کرده‌ایم.

وی با تاکید بر اینکه این سند قادر است اصفهان را به عنوان یک هاب منطقه‌ای مطلوب و موثر و رویداد محور در سطح کشور مطرح کند، گفت: مأموریت ما بر اساس این سند ایجاد بستر و زمینه لازم برای تبادل ایده‌ها، نظرها و برندها، آشنایی بازدیدکنندگان با کالاها، خدمات و تکنولوژی‌های ممالک مختلف، گسترش مبادلات تجاری، جلب سرمایه گذاری و بستر سازی جهت تبادل تجربیات اقتصادی و اجتماعی، محصولات گوناگون در حوزه های مختلف کسب و کار و رشد و توسعه اقتصادی کشور بویژه استان اصفهان با استفاده از نیروهای مجرب و شیوه‌های نوین و خلاقانه است.

جایگاه نمایشگاه در ارتباطات و توسعه اقتصادی

طحانیان با توجه به جایگاه نمایشگاه در ارتباطات و توسعه اقتصادی گفت: از نظر ما نمایشگاه شتاب دهنده، هویت ساز و شبکه محور است و با توجه به برگزاری رویدادهای نمایشگاهی سعی کرده‌ایم امکان تحقق یافتن این سه مفهوم اصلی را فراهم کنیم.

مدیرعامل نمایشگاه اصفهان با اشاره به اینکه در گذشته نمایشگاه صرفا بنگاه اقتصادی تعریف شده بود، اما در تعریف جدیدی که در برنامه چشم‌انداز نمایشگاه ارائه کرده‌ایم تمرکز اصلی ما روی ذی‌نفعان است، ابراز کرد: به عبارتی ما روی مشتریان تمرکز کردیم تا بتوانیم امکان ارائه خدمات بهتر را فراهم کنیم و همچنین تماس کوشش ما از برگزاری نمایشگاه رفتن به سوی برگزاری یک رویداد است.

وی اضافه کرد: منظور ما از رویداد یعنی همزمان با برپایی نمایشگاه، در همان نمایشگاه کلاس‌های آموزشی نیز برگزار شود و مهم تر آنکه این ارتباطات شکل گرفته ادامه‌دار باشد.

طحانیان درباره گسترش روابط تجاری با کشورهای دیگر و جذب هیئت‌های تجاری برای بازدید از رویدادهای نمایشگاهی گفت: واقعیت این است که مباحث مربوط به تحریم‌ها خودش را در اقتصاد و طبعا نمایشگاه نشان می‌دهد، چرا که اقتصاد با سیاست بسیار در هم تنیده است و تحریم‌ها هم بخشی از این شرایط است.

وی با توجه به وجود تحریم‌ها و راهکارهای صورت گرفته افزود: با وجود چنین شرایطی ما سعی کرده‌ایم ارتباطات خوبی را از طریق وزارت امور خارجه و سازمان توسعه تجارت ایران با سفارتخانه‌های کشورمان در کشورهای دیگر برقرار کنیم و تلاش کرده‌ایم در هر نمایشگاه میزبان هیئت‌های تجاری باشیم.

میزبانی از هیئت‌های تجاری کشورهای خارجی

مدیرعامل نمایشگاه اصفهان درباره هیئت‌های تجاری تاکید کرد: در رویدادهای نمایشگاهی ماه‌های گذشته و حتی در نمایشگاه صنعت پلاستیک، رنگ و رزین میزبان هیات‌های تجاری از کشور افغانستان، ترکیه، پاکستان، روسیه، تاجیکستان، صربستان و بلاروس بوده‌ایم.

وی درباره عدم استقبال برخی از صنعت‌گران اصفهان برای حضور در رویدادهای نمایشگاهی گفت: سخن ما این است که نمایشگاه متعلق به صنعت‌گران اصفهان است و ما از تمام تولید کنندگان استان اصفهان درخواست می‌کنیم که در رویدادهای نمایشگاهی حضور پیدا کنند تا با هم‌اندیشی و همدلی بتوانیم امکان عرضه و به نمایش گذاشتن پتانسیل‌های صنعتی را فراهم کنیم؛ با وجودی که در سال گذشته زیان انباشته داشتیم با این حال سعی ما به گونه‌ای بوده که هزینه کمتری را به مشارکت کننده وارد شود.

مدیر عامل نمایشگاه اصفهان در پاسخ به سوالی درباره توسعه فیزیکی فاز دوم نمایشگاه اصفهان گفت: فاز دوم نمایشگاه اصفهان شامل هفت سالن است و طبق برآوردهای صورت گرفته انجام این پروژه یک هزار میلیارد سرمایه‌گذاری نیاز دارد؛ اما تصمیم گرفته‌ایم که یکی از هفت سالن را احداث کنیم تا در کنار تکمیل ساختمان اداری و تجاری فضای جدیدی را برای توسعه فضای نمایشگاهی فراهم کنیم؛ براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده تصمیم گرفته‌ایم در سال ۱۴۰۲ شروع به کار و ساخت سالن جدید را آغاز کنیم.

46

کد خبر 1767453

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین