۰ نفر
۱۳ مهر ۱۳۹۰ - ۱۲:۵۶

عضو هیات نمایندگان پارلمان بخش خصوصی تهران اعتقاد دارد پیمانکاران صنعت برق نسبت به این موضوع تردید دارند که اگر نیروگاه را بخرند و برق به دولت بفروشند آیا پول برق را دریافت خواهند کرد یا نه.

حمیدرضا صالحی به پرداخت بدهی های دولت به پیمانکاران بخش خصوصی و مصوبه موجود در قانون بودجه سال 90 اشاره کرد و گفت: «اخیرا وزارت نیرو برای پرداخت مطالبات خود اقدام به واگذاری نیروگاه ها کرده و به پیمانکاران گفته که بیایید با کنسرسیوم نیروگاه را تحویل بگیرد که پیش پرداخت آن به عنوان پرداخت بدهی ها محسوب خواهد شد و مابقی هم به صورت اقساط توسط کنسرسیوم پرداخت شود».

 صالحی عدم توانایی شرکت های کوچک که از دولت طلبکار هستند برای حضوردر این طرح را مورد انتقاد قرار داد و معتقد بود این شرکت ها نمی توانند شرکت کنند و مطالبات خود را از دولت دریافت کنند.

هم چنین صالحی به این نکته اشاره کرد که پیمانکاران صنعت برق نسبت به این موضوع تردید دارند که اگر نیروگاه را بخرند و برق به دولت بفروشند آیا پول برق را دریافت خواهند کرد یا نه. » 

صالحی افزود: «در مورد نیروگاه خوی این مشکل را داریم . این نیروگاه 44 میلیارد تومان برق به دولت فروخته اما تاکنون فقط 600 میلیون پول دریافت کرده است چه ضمانتی وجود دارد که ما نیروگاه را به جای بدهی ها تحویل بگیریم اما وقتی برق را به دولت دادیم باز پول برق را نتوانیم از دولت بگیریم ».

این عضو هیات نمایندگان اتاق تهران هم چنین با انتقاد از عدم انتشار بیانیه ای رسمی از طرف اتاق تهران در مورد اختلاس اخیر گفت: «بانک ها بعد از موضوع اختلاس از این ور بام افتاده اند. ما زمینی را در رهن بانک گذاشته بودیم و با آن تسهیلات دریافت کرده بودیم اما حالا که تسهیلات را کاملا به بانک بازپرداخت کرده ایم بانک زمین را آزاد نمی کند و می گوید ما باید برویم بررسی کنیم تا ببینیم آیا شرکای شما به بانک بدهکار نیستند؟!»
صالحی خواست تا حرمت مدیران بانکی متعهد حفظ شود و از طرف دیگر بانک ها نیز سخت گیری های بی مورد در مورد بخش خصوصی نداشته باشند.

 

/39/39

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 176765

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۳
    0 0
    من نمی دونم این دولت پول برقی را که از مردم می گیرد چکار می کند؟ انگار حفره ای در راه پرداخت پول توسط مردم تا رسیدن به نیروگاه ایجاد شده که همه ثروت را می بلعد. این دیگه چه وضعیه؟؟؟
  • بدون نام IR ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۲
    0 0
    پول پیمانکارها وکارگرهای پروژههای عمرانی را هم که نمیده بابا یکی بدادما برسه والا ما از سومالیاییها قحطی زده تریم ششماهه از پیمانکارهای سد کوچری گلپایگان پول نگرفتیم تواین مملکت یک گوش شنوا نیست یا یک مسلمان که بداد ما برسه