همشهری نوشت:

هواپیماهای کنترل از راه دور نیروهای مسلح آمریکا مدل "پریدیتور" و "ریپر" که برای عملیات در مناطق دور از دسترس به کار گرفته می‌شود، احتمالا ویروس گرفته‌اند.

به گزارش شبکه خبری او ار اف اتریش، کارشناسان در حال حاضر مشغول بررسی این موضوع هستند که ویروس‌ها تا چه حد توانسته‌اند به سیستم‌های رایانه‌ای پایگاه هوایی کریچ در ایالات نوادای آمریکا نفوذ کنند.

از این پایگاه است که عملیات این هواپیماها در مناطق بسیار دوردست همچون عراق، افغانستان و دیگر کشورها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

هواپیماهای بدون سرنشین کاربرد فزاینده‌ای برای نیروهای مسلح آمریکا دارد و این نیروها از این وسیله برای حمله به اشخاص و گروه‌های کوچک استفاده می‌کنند.

مجله "وایرد" برای نخستین بار در پایگاه اینترنتی خود درباره نفوذ ویروس به این هواپیماها خبر داده بود. بر اساس این گزارش، این برنامه مخرب همه اقدامات خلبان را در پروازهای از راه دور به نمایش می‌گذارد. این مشکل برای نخستین بار دو هفته پیش کشف شد.

این احتمال وجود دارد که بتوان داده‌های ویروسی را برای طرف ثالثی ارسال کرد. گفته می‌شود تاکنون چنین اتفاقی نیفتاده است. مجله وایرد به نقل از کارشناسان امنیت شبکه نوشت این ویروس رایانه‌ای خیلی سرسخت است و با وجود تلاش‌های مکرر نابود نشده است.
 

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 177163

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =