۰ نفر
۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۴
مراحل ساخت غرفه نمایشگاهی

احتمالا این را می‌دانید که ساخت غرفه نمایشگاه کار ساده و آسانی نیست و شاید در بسیاری از موارد دقیقا ندانید که باید از کجا شروع کنید و چه اقداماتی انجام دهید.

اگر ساخت غرفه نمایشگاهی موفقی داشته ‌باشید، قطعا قبل از شروع به مسائلی مانند مکان غرفه، ظاهر کلی، نوع آن و بسیاری از مسائل دیگر توجه کرده‌اید. یک شرکت غرفه سازی می‌تواند به شما کمک کند که هرآنچه را که نیاز دارید، پیاده‌سازی کنید. در این مطلب در مورد این موضوع بیشتر صحبت خواهیم کرد. اگر شما هم قصد ساخت غرفه نمایشگاهی را دارید، بهتر است این مطلب را تا پایان بخوانید.

غرفه سازی شامل چه مراحلی است؟

آمادگی برای طراحی غرفه از دو بخش اصلی تشکیل شده است. بخش اول، ایجاد طرح و مفهوم کلی نمایشگاه و غرفه سازی نمایشگاهی است. بخش دوم، برنامه‌ریزی و تعامل با بازدیدکنندگان در غرفه برای به دست آوردن نتیجه‌ دلخواه است. بیایید به قسمت اول بپردازیم و توضیحاتی را در این زمینه بدهیم تا شاید شما هم بدانید که باید چه اقداماتی انجام دهید.

انتخاب مکان برای ساخت غرفه

مراحل ساخت غرفه نمایشگاهی

مکان مناسب برای ساخت غرفه

با توجه به کشور و شهرتان، باید انتخاب کنید که غرفه نمایشگاه شما دقیقاً در کجا قرار دارد. برای اینکار، حتما درخواست پلان طبقه را داشته باشید. آن را مطالعه کنید و ببینید که آیا ستون‌های پشتیبانی یا تهویه مطبوع مستقیماً بالای سازه شما وجود دارد یا خیر، آیا بازدیدکنندگان می‌توانند به راحتی از غرفه شما بازدید کنند؟ موقعیت مکانی بسیار مهم است، زیرا برخی از غرفه‌ها با وجود طراحی عالی و جذاب، در دسترس افراد نیستند. ساخت غرفه در اصل، می‌تواند عامل موفقیت غرفه نمایشگاهی شما باشد.

در غرفه آینده خود به کدام مناطق نیاز دارید؟

قبل از تعیین تکلیف برای طراح، باید خودتان تعیین کنید که کدام قسمت‌های کاری را می‌خواهید در غرفه قرار دهید. در صورت وجود، از محدودیت‌های فضای غرفه آگاه باشید. به این فکر کنید که آیا به یک اتاق جلسه سرپوشیده نیاز دارید، آیا محصولات خود را در محل نشان می‌دهید، محصولاتتان چقدر فضا در غرفه اشغال می‌کنند، آیا به یک انبار یا اتاق برای کارکنان نیاز دارید، به چند میز نیاز دارید و اینکه آیا فضایی برای یک پیشخوان دارید یا خیر؟ این عناصر مهم به سازماندهی تدارکات در غرفه به طور مستقیم در طول نمایشگاه کمک خواهند کرد؛ پس بهتر است که به هیچ‌عنوان از این مسائل چشم‌پوشی نکنید.

طرح غرفه نمایشگاه آینده خود را به طراح غرفه تخصصی بسپارید.

هر طراح نمی‌تواند برای غرفه نمایشگاهی طرح بکشد. طراحان غرفه باید همه نکات ظریف را در این زمینه بدانند تا بعداً پول خود را دور نریخته باشید و از انتخاب آن شخص برای طراحی پشیمان نشده باشید. توصیه می‌شود میزان بودجه‌ای را که قصد دارید برای ساخت غرفه صرف کنید به طراح بگویید و حتی آنچه را هم که مدنظر دارید، بازگو کنید. یک تیم تخصصی که در این زمینه مهارت کافی داشته باشید، می‌تواند بهترین نوع غرفه نمایشگاهی را برای شما طراحی کند.

طرح تمام شده را به سازنده غرفه‌های نمایشگاه بدهید

مراحل ساخت غرفه نمایشگاهی

طراحی غرفه نمایشگاهی

بهترین راه حل این است که سازنده، طرح شما را خودش ترسیم کند، با در نظر گرفتن تمام نکات در این زمینه؛ یعنی پلان طبقه شما و بودجه‌ای که در اختیار دارید. اگر از مبلغ ساخت طرح انتخابی راضی هستید، شرایط پروژه را مذاکره کرده و معامله می‌کنید.

در این مرحله، شما به عنوان مدیر پروژه با یکی از کارمندان توسعه دهنده شرکت ارتباط برقرار کرده و نکات ظریف آماده‌سازی و اجرای پروژه را روشن خواهید کرد. اگر غرفه ساز خدمات مدیریت پروژه را به شما ارائه دهد، خوش شانس هستید! 80 درصد تمام کار شما بر دوش پیمانکار خواهد افتاد.

ترتیبی دهید که تجهیزات لازم در حین نصب اجاره و در غرفه نصب شود. مهم است که در این زمینه از مواد و متریال‌های درجه یک استفاده شود و همچنین فرآیند نصب غرفه باکیفیت و در کوتاه‌ترین زمان ممکن باشد.

حالا نوبت به نصب سازه رسیده است.

تحویل به موقع طراحی غرفه نمایشگاهی مسئله مهمی است؛ چرا که ممکن است هر تیمی نتواند به موقع کار را به شما تحویل دهد. غرفه ساخته شده است، زمان تحویل آن به محل نمایشگاه و مونتاژ آن فرا رسیده است. یک مدیر موفق با برنامه‌ریزی و اجرای این پروژه می‌تواند بر کار شما به بهترین شکل نظارت کند. این مرحله از کار معمولا توسط غرفه‌ساز نمایشگاه انجام می‌شود، وظیفه اصلی شما کنترل مهلت‌ها و ارتباط با مدیر مسئول طرف پیمانکار خواهد بود.

1 الی 2 روز قبل از افتتاح نمایشگاه به غرفه‌سازی بروید. ممکن است نیاز به نظارت بر پیشرفت کار و رفع برخی کاستی‌ها داشته باشید که همیشه در هنگام نصب غرفه نمایشگاه واقعی اجتناب ناپذیر است.

تعامل با بازدیدکنندگان در غرفه نمایشگاه

مراحل ساخت غرفه نمایشگاهی

تعامل با بازدیدکنندگان نمایشگاه

بخش دوم یک نمایشگاه بین المللی موفق ارتباط با بازدیدکنندگان برای جذب آنها به غرفه شما و تعامل با محصولات شما است. این مرحله به‌اندازه ساخت غرفه نمایشگاهی اهمیت دارد. نکته اصلی این است که خلاق باشید و رویکردهای مختلف را امتحان کنید. هیچ دستور العمل درستی برای یک نمایشگاه موفق وجود ندارد. هر شرکتی منحصر به فرد و تکرار نشدنی است. شاید چیزی که برای برخی از افراد به‌خوبی کار کرد، نتایج ضعیفی برای شما نشان دهد. بنابراین، تجربه شرکت‌های دیگر را مطالعه کنید. پشتیبانی و مشاوره در طول برگزاری نمایشگاه یکی از مهمترین مسائلی است که شاید همه شرکت‌های غرفه‌سازی انجام ندهد!

برای انتخاب شرکت طراحی غرفه، حتما به این مسئله دقت کنید تا آن‌ها بتوانند به شما کمک کنند که غرفه نمایشگاه‌ شما بدون هیچگونه مشکلی حل شود و به یک غرفه ایده‌آل برسید.

سخن پایانی

در نهایت می‌توانیم این را بگوییم که ساخت غرفه را یک کار ساده و پیش‌پا افتاده نبینید و از افراد متخصص و ماهری که در این زمینه مهارت لازم را دارند حتما استفاده کنید. به یاد داشته باشید یک طراحی غرفه با بهترین شکل و انتخاب مکان مناسب می‌تواند موفقیت شما را در این زمینه تضمین کند.

تیم کارشناسان معماریک می‌توانند بهترین غرفه نمایشگاهی شما را به تکنیک‌های منحصربه فرد که با مشتری ارتباط برقرار می‌کند، طراحی و اجرا کنند. می‌توانید کار خودتان را به ما بسپارید تا بتوانیم بهترین‌ها را برای شما آماده کنیم.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1771802

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =