۷ نفر
۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۶
5 دلیل برای اینکه به کرمان سفر کنید

زمانی‌که قصد ایران‌گردی می‌کنید، یکی از اولین شهرهایی که به ذهنتان می‌رسد، کرمان است. کمتر شهری را در ایران می‌توان پیدا کرد که به اندازه کرمان زیبا و دلنشین باشد. کرمان یکی از پنج شهر کهن ایران به‎‌شمار می‌رود و زندگی در آن از زمان هخامنشیان رونق داشته است.

جاذبه‌های طبیعی کرمان، بناهای تاریخی شهر، فرهنگ غنی و ناب مردمان اصیل کرمان و فستیوال‌ها و جشنواره‌های رنگارنگ تنها بخشی از دلایل گرفتن بلیط تهران کرمان هستند. در این مطلب برایتان از پنج دلیل اصلی سفر به کرمان می‌گوییم. پس، اگر قصد سفر به کرمان زیبا را دارید یا می‌خواهید با آن آشنا شوید، این مطلب را تا انتها دنبال کنید.

دلیل اول؛ مکان‌های دیدنی کرمان؛ مناسب برای همه سلیقه‌ها

از جاذبه‌های کرمان هرچه بگوییم کم است. تاروپود این شهر بی‌مانند با دوره‌های مختلف تاریخ گره خورده است. از گنبد جبلیه که هنوز هم بر سر قدمتش اختلاف نظر وجود دارد تا باغ فتح‌آباد قاجاریه که با نورپردازی‌های جادویی‌اش در شب بسیار دیدنی می‌شود، کرمان برای هر کسی و با هر سلیقه‌ای یک دیدنی منحصربه‌فرد دارد. مجموعه گنجعلی خان یک گنج واقعی در دل کرمان با وسعتی بیشتر از یک هکتار است که با بناهای به‌جامانده از دوران صفوی، چشمانتان را مجذوب خودش می‌کند.

در بازار بزرگ کرمان که عنوان طولانی‌ترین راسته بازار ایران را دارد، می‌توانید ساعت‌ها بچرخید و هرچه که دلتان می‌خواهد بخرید. قدمت زیاد این بازار باعث می‌شود تا به‌عنوان یکی از جاذبه‌های دیدنی شهر هم به‌شمار رود. اگر هم به تاریخ علاقه زیادی داشته باشید، می‌توانید در موزه‌های سکه و دفاع مقدس کرمان با گذشته این شهر بیشتر آشنا شوید.

البته کسانی که بلیط تهران کرمان را می‌گیرند، بازدیدشان را فقط به دیدنی‌هایش شهر کرمان محدود نمی‌کنند. از جمله مکان‌های دیدنی اطراف کرمان می‌توانیم به آرامگاه شاه نعمت‌الله ولی در شهر ماهان، باغ شاهزاده ماهان (بزرگ‌ترین باغ ایران)، ارگ راین (تنها دژ نفوذناپذیر در تاریخ ایران)، ارگ بم (بزرگ‌ترین سازه خشتی جهان)، باغ سنگی درویش خان (از مرموزترین و ترسناک‌ترین جاهای ایران) و کلوت شهداد (کویر جادویی استان کرمان) اشاره کنیم.

دلیل دوم؛ آداب و مراسم کرمانی‌ها

مراسم کرمانی‌ها ریشه در فرهنگ بسیار غنی‌شان دارد. آن‌ها این فرهنگ غنی را با رسومات و مناسبات هر دوره تاریخی گره زدند. جشن سده که متاسفانه در بسیاری از شهرهای ایران فراموش شده است، هر سال در کرمان و شهرهای اطرافش برگزار می‌شود. در این جشن که در غروب دهم بهمن انجام می‌شود، موبدان زرتشتی به دور بوته‌های خشک می‌چرخند و دعا می‌خوانند. سپس، یکی از آن‌ها با مشعل بوته‌ها را آتش می‌زند و جشن در سراسر شهر شروع می‌شود.

در شب بیست‌وهفتم ماه رمضان، دختران کرمانی و زنان بدون بچه دور هم گرد می‌آیند. آن‌ها یک آینه، مقداری نبات و یک سرمه‌دان را داخل یک ظرف قرار می‌دهند و در کوچه‌ها راه می‌افتند. در هر خانه‌ای را که می‌زنند، زن صاحب‌خانه مقداری نبات می‌خورد و سرمه را به چشمانش می‌کشد و بر این باورند که شخص حاجت‌افرا هم تا ماه رمضان سال بعد به حاجتش می‌رسد.

از دیگر مراسم‌های کرمانی‌ها در سال، شب چهل منبر است که در شب نهم محرم برگزار می‌شود. در این شب مردم کرمان در مساجد شمع روشن می‌کنند و شیرینی می‌گذارند تا به حاجتشان برسند. در شب یلدا هم مردم کرمان مثل دیگر نقاط ایران دور هم جمع می‌شوند، حافظ می‌خوانند و با خوردن شیرینی و میوه تا نیمه‌های شب بیدار می‌مانند.

دلیل سوم؛ غذاهای فوق‌العاده لذیذ کرمانی

یکی از دلایل گرفتن بلیط تهران کرمان، تجربه غذاهای عالی این شهر است. از جمله غذاهای خوش‌مزه کرمان می‌توانیم به «حلیم بادمجان»، «آش شولی» و «بزقرمه» اشاره کنیم. این غذاها آن‌قدر معروف و پرطرفدار هستند که مردم دیگر نقاط ایران هم آن‌ها را درست می‌کنند.

5 دلیل برای اینکه به کرمان سفر کنید

دلیل چهارم؛ خوراکی‌ها و سوغاتی‌های کرمان؛ دست خالی به شهرتان بر نگردید

همه خوراکی‌های کرمان خوش‌مزه‌اند و نمی‌توان از آن‌ها گذشت. مطمئن باشید که از این شهر با چمدان‌هایی پر از خوراکی‌های متفاوت به شهرتان باز خواهید گشت. بهترین زیره ایران، قاهوت، کلمپه، سوهان زرند، پسته، خرما، گردو، عرق‌های گیاهی و گلاب از سوغاتی‌های خوش‌مزه کرمان هستند.

دلیل پنجم؛ صنایع دستی کرمان؛ دکوراسیون خانه‌هایتان را تغییر دهید

اگر کمی ذوق هنری داشته باشید، بدون خریدن صنایع دستی بلیط تهران کرمان برگشت را نمی‌گیرید. قالی کرمان آن‌قدر معروف است که نیازی به معرفی ندارد. استفاده از پشم و نخ درجه یک و طرح‌های بسیار زیبای این قالی‌ها، باعث محبوبیت آن‌ها در تمام دنیا شده است. به جز قالی‌ها، گلیم‌های شیریکی کرمان، پته‌دوزی‌های بسیار زیبای روی پارچه و البته ظروف مسی و شیک کرمان محبوبیت بسیار زیادی دارند.

5 دلیل برای اینکه به کرمان سفر کنید

خرید ارزان‌ترین بلیط تهران کرمان فقط از فلای تودی

اگر قصد سفر به کرمان زیبا را دارید، اما درباره قیمت‌ها و هزینه سفرتان نگران هستید، فلای تودی بهترین انتخاب برایتان است. در سایت فلای تودی می‌توانید تمام بلیط‌های موجود برای سفر از تهران به کرمان را مشاهده و با هم مقایسه کنید. سپس، با تنها چند کلیک می‌توانید بهترین و ارزان‌ترین بلیط پرواز به کرمان را بخرید. در کنار خرید بلیط می‌توانید بهترین هتل های کرمان را هم در سایت فلای تودی رزرو و با خیال راحت به کرمان سفر کنید. فلای تودی همچنین خدمات جانبی سفر از جمله ترانسفر فرودگاهی را با تخفیف ویژه به شما ارائه می‌دهد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1772139

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =