تاثیر خودروهای ارس پلاک در ذائقه خودرویی مردم تبریز

مدیر فروش مدیران خودرو با اشاره به مزیت تردد خودروهای ارس پلاک در تبریز گفت: سلیقه و ذائقه مردم تبریز به واسطه تردد خودروهای ارس پلاک بسیار بالاتر از سایر شهرهای ایران است چراکه خودروهایی با آپشن های روز دنیا را تجربه کرده اند.

به گزارش خبرآنلاین از تبریز، علی بابایی زاده، در آیین افتتاح سومین نمایندگی مدیران خودرو در تبریز اظهار داشت: هدف از افزایش تعداد نمایندگی های مدیران خودرو در تبریز، افزایش سطح دسترسی مشتریان به خدمات این شرکت و ایجاد زمینه افزایش فروش است.

وی در پاسخ به اینکه آزادسازی ورود خودروهای دست دوم خارجی چه تاثیری در روند خودروسازهای داخلی خواهد داشت گفت: واردات خودروهای دست دوم در ظاهر راحت اما دارای ابهامات و پیچیدگی های زیادی است؛ لذا به نظر نمی رسد تاثیر چندانی بر فعالیت خودروسازان داخلی بگذارد!

این کارشناس و صاحب نظر در حوزه خودروسازی اظهار داشت: مهمترین مانع در واردات خودروهای دست دوم خارجی، تامین ارز مورد نیاز برای این امر است که با توجه به محدودیت منابع ارزی، چندان راحت به نظر نمی رسد.

بابایی زاده ادامه داد: در صورت واردات این خودروها، بحث تامین قطعات و خدمات پس از فروش نیز چالش دیگری است که خریداران با آن مواجه خواهند شد لذا بدون حل این مشکل خرید خودروهایی که خارج از گارانتی و تامین سرویس هستند، ریسک بالایی دارد.

وی همچنین گفت: تجربه نشان داده وارد کننده های خودروهای غربی به منظور سود بیشتر سراغ خودروهای لوکس و گران قیمت رفته و بدین ترتیب در بازار خودروهای متوسط تاثیری نخواهند داشت.

بابایی زاده با بیان اینکه تحریم های بین المللی به روند فعالیت این شرکت نیز آسیب زده است گفت: گرچه در ظاهر، ایران و چین نباید در خصوص مبادلات تجاری مشکل داشته باشند اما تحریم های بانکی مانع از نقل و انتقال ارز برای خرید و انتقال کالا است.

مدیر فروش مدیران خودرو با بیان اینکه علی رغم مشقت های موجود در مبادلات بین المللی، راه هایی برای دور زدن تحریم و واردات خودرو پیدا کرده ایم تصریح کرد: تلاش ما واردات خودروهای باکیفیت، ایمنی بالا و آپشن های به روز در کشور است.

وی از داخلی سازی ۲۰ درصدی مدیران خودرو خبر داد و افزود: تلاش می کنیم با همکاری قطعه سازان داخلی و انتقال بخشی از تکنولوژی میزان داخلی سازی تولیدات این شرکت به 40 درصد برسد.

بابایی زاده کیفیت و تامین به موقع قطعات را دو مشکل پیش روی خودروسازان با قطعه سازان داخلی عنوان کرد و اظهار داشت: قطعه سازان داخلی باید ضمن توجه به افزایش کیفیت محصولات، توان و ظرفیت واحدهای تولیدی خود را برای تامین تیراژهای بالا ارتقا دهند در غیر اینصورت خودروسازان برای همکاری با آنان ریسک نمی کنند.

وی در پاسخ به دلیل گرانی قطعات خودروهای چینی تصریح کرد: قطعات خودروهای چینی شامل محصولات اصلی در بازارهای رسمی می شود اما قطعات خودروهای غربی به دلیل ورود از مبادی غیررسمی و شاید غیر اورجینال، احتمالا ارزان تر به نظر می رسد.

گفتنی است نمایندگی 483 نصیراللهی به عنوان سومین نمایندگی شرکت خودروسازی مدیران خودرو با اشتغالزایی برای 120 نفر در تبریز افتتاح شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1772274

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =