یک هزار و ۸۰۰ دام در اردوی جهادی دامپزشکی کنگاور علیه بیماری‌ها واکسینه شدند

مدیر دامپزشکی کنگاور گفت: حدود یک هزار و ۸۰۰ راس دام سبک در قالب برگزاری اردوی جهادی دامپزشکی کنگاور در روستاهای بخش خزل غربی این شهرستان علیه بیماری‌های دامی واکسینه شدند.

به گزارش خبرآنلاین استان کرمانشاه به نقل از ایرنا «سجاد شایان» افزود: اردوهای جهادی دامپزشکی با همکاری بسیج و قرارگاه محرومیت‌زدایی سازمان دامپزشکی برگزار و روستاهای خزل غربی میزبان این اردو بود.

وی افزود: این اردوی جهادی با هدف کنترل، پیشگیری و مبازره با بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در روستای "دارید" برگزار شد و به طور مستمر در سطح روستاها برگزار می شود.

او ادامه داد: طی این اردو جهادی تعداد یک هزار و ۵۲۰ راس گوسفند و بز علیه بیماری PPR (طاعون نشخوارکننده) و وتعداد ۲۷۶ راس بره و بزغاله علیه بیماری بروسلوز واکسینه و تعداد ۶۵ راس دام بصورت رایگان معاینه شد.

شایان در ادامه اظهار داشت: جهت جلو گیری از شیوع بیماری های انگلی۲هزار متر مربع جایگاه نگهداری دام و یک هزار و ۵۳۰ راس دام سبک و ۲۷ راس دام سنگین سمپاشی شد.

وی در خاتمه افزود: همچنین جهت افزایش سطح آگاهی دامداران به برخی از دامداران دفترک و بروشور آموزشی در خصوص بیمارهای مشترک بین انسان و آموزش چهره به چهره ارائه شد.

بیماری PPR جزو فهرست بیماری های مهم در سازمان جهانی دام (OIE) می باشد و کشورها موظف هستند که در صورت وقوع، بیماری را به این سازمان گزارش نمایند. این بیماری با شروع ناگهانی تب، ریزش ترشحات از چشم و بینی، زخم دهان، تنگی نفس، اسهال بدبو و سرفه بروز می‌کند و دام مبتلا به شدت لاغر شده و تلف می‌شود.

شهرستان کنگاور در ۹۰ کیلومتری شرق کرمانشاه قرار دارد که قطب دام های سنگین استان محسوب می شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1773401

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =