به گزارش خبرآنلاین از اصفهان، احمدرضا طحانیان اظهار کرد: انجمن جهانی صنعت نمایشگاه (UFI) از سال ۲۰۱۶ در اولین چهارشنبه ماه ژوئن با هدف توجه هرچه بیشتر در سطح محلی، منطقهای و جهانی به این صنعت، اقدام به بزرگداشت روز جهانی نمایشگاه (GED) میکند. امسال هشتمین دوره از GED در هفتم ژوئن مصادف با ۱۷ خرداد ماه با شعار «ما مکانهای ملاقات و بازارها را برای همه اداره و مدیریت میکنیم» برگزار میشود. چنین شعاری بیش از هر چیز نمایانگر نقش تسهیلگر نمایشگاه در پیشبرد اهداف کسب و کارها و تحقق امر توسعه اقتصادی است.
وی افزود: بنابر گزارشهای UFI همه ساله بیش از چهار هزار نمایشگاه در فضایی به مساحت بیش از ۱۲ میلیون مترمربع در نقاط مختلف جهان برگزار میشود. نمایشگاهها برای برگزار کنندگان و جامعه میزبان که تسهیلات لازم را برای برگزاری نمایشگاه تامین میکنند، اهمیت زیادی دارند و فرصتی جهت تحول در بافت اقتصادی منطقه به شمار میرود. بنابراین هم سیاستگذاران و هم صاحبان کسب و کار لازم است این فرصت را با دقت و حساسیت مورد بهرهبرداری قرار دهند، به باور ما نمایشگاه یک فرصت است و نمیبایست این وقت مناسب با پتانسیل بالا را نادیده گرفت.
مدیر عامل نمایشگاه بینالمللی اصفهان ابراز کرد: طی یک قرن گذشته عرصه رقابت در بازار هر روز فشردهتر میشود و پیشرفتهای گسترده در عرصه فناوری موجب افزایش استانداردهای تولید شده و به مرور تفاوت بین بنگاههای اقتصادی از نظر کیفیت تولید و خدمات کاهش پیدا کرده است. از این رو میدان رقابت از عرصه تولید و ارائه خدمات به حوزه بازاریابی و تبلیغات انتقال پیدا کرده و شرکتهایی که میتوانند امکان و ارزش متفاوتی را در ذهن مصرفکنندگان ایجاد کنند، قادر خواهند بود از سهم بازار خود محافظت کنند و افقهای جدیدی را پیش روی کسب و کار خود بگشایند.
فناوری از تسهیل گری تا افزایش فاصله فیزیکی
وی ادامه داد: در سوی دیگر فناوری اگرچه تسهیلگر ارتباط میان تولیدکنندگان و مصرف کنندگان بوده است اما سبب افزایش فاصله فیزیکی آنان شده است. امروزه تحقیقات بازار، تبلیغات، گرفتن و ثبت سفارش و غیره را میتوان به صورت الکترونیکی انجام داد؛ با این حال، ایجاد روابط چهره به چهره هنوز بخش مهمی از تجارت بینالمللی است که نقش مهمی در اعتمادسازی، توسعه ارتباطات و ایجاد مشتریان وفادار دارد؛ نمایشگاهها به یقین فرصتی ایدهآل برای انجام این کار فراهم میکنند.
مدیر عامل نمایشگاه بینالمللی اصفهان با بیان اینکه مخاطبان نمایشگاه معمولا اهداف مشخصی دارند و این دلیل بسیار خوبی است که چرا باید بازاریابی در نمایشگاه جدی گرفته شود، ابراز کرد: با تمام فناوری و دادههایی که این روزها در دسترس ماست، ممکن است برای بسیاری از صاحبان کسب و کار وسوسه انگیز باشد که هرگز نیازی به ترک میز کار خود ندارند اما رویدادها و نمایشگاهها همواره فرصتی بیتکرار و کم نظیر است که به مشارکت کنندگان امکان میدهد که با برنامههای مشخص بازاریابی و روابط عمومی سود مجموعه خود را به حداکثر برسانند.
وی اضافه کرد: نمایشگاه اصفهان امسال در حالی روز جهانی نمایشگاه را گرامی میدارد که وارد سیامین سال فعالیت خود شده است و همچون هر بنگاه اقتصادی دیگری فراز و نشیبهای زیادی را پشت سر گذاشته است. با این همه این مجموعه بنابر کارکرد خود همواره بسترساز توسعه اقتصادی استان و تسهیلگر برای صاحبان کسب و کار بوده است. نمایشگاه بینالمللی اصفهان در حالی چهارمین دهه از فعالیت خود را آغاز میکند که هم به لحاظ سختافزاری توسعه چشمگیری پیدا کرده و هم خوشبختانه با تدوین برنامه چهارساله و شناخت نقاط قوت و ضعف، تهدیدها و فرصتها به جهت راهبردی برنامه و هدفگذاریهای مشخصی را دنبال میکند.
برگزاری رویدادهای تخصصی و توسعه برند در صنعت نمایشگاهی
طحانیان تاکید کرد: در این چشم انداز نمایشگاه فراتر از کارکردهای سنتی خود قدم خواهد گذاشت و با شعار «شتاب دهنده، هویت ساز، شبکه محور» به یک برگزار کننده تمام عیار رویدادهای استانی، ملی و حتی بینالمللی مبدل خواهد شد؛ نمایشگاه اصفهان بیش از هر چیز بدنبال برگزاری رویدادهای تخصصی و توسعه برند خود در صنعت نمایشگاهی است، این مجموعه این مهم را از طریق برگزاری نمایشگاه و رویداد به صورت مجازی نیز با جدیت پیگیری می کند.
46
نظر شما