روزنامه اعتماد گفت وگویی با محمود بهمنی، رییس کل بانک مرکزی انجام داده است.

در بخشی از این مصاحبه آمده است:
*خوشبختانه طرح تحول بانکی در جریان است. آنچه مربوط به سیستم بانکی بوده آماده شده و گزارش صفرها هم آماده شده است که به دولت داده‌ایم تا این طرح به مجلس برود.
*در طرح تحول بانکی کل سیستم بانکی شامل شرایط و مقررات و آیین‌نامه‌های آن مطرح است که تغییرات اساسی می‌کنند. این طرح در جهت ارتقا و بهبود کیفیت عملیات بانکی است.
* این طرح تورم‌زا که نیست هیچ، بلکه برنامه ما این است که در میان مدت تقریبا از آذر و دی‌ماه تورم را کاهنده داشته باشیم.
* ما درباره تخلفات اخیر اشاره کردیم که درست است مساله‌یی بوده و حادثه خوبی نبود و ما خودمان هم متاثر هستیم اما چیزی هست و آن اینکه ما این نگرانی را نداریم که بخواهد سیستم بانکی اینجا متاثر شود. منتها 52 کارخانه است که اینها را براحتی می‌تواند برگرداند. ال‌سی‌های داخلی ما در مجموع 19 ال‌سی بود که 17 ال‌سی ثبت نشده و دو ال‌سی ثبت شده بود. در آن 17 ال‌سی ثبت نشده هم خیلی‌ها پیش‌پرداخت داشتند و این 22 تا 25 درصد دیسکانت شده است. اگر اینها را کم کنیم، ارقام پایین می‌آید. مضافا اینکه 52 کارخانه فولاد و کارخانه‌های بسیار سنگینی هم دارند که ما باید اینها را مدیریت کنیم و وزارت صنایع باید وارد شود که اگر بخواهیم با اینها برخورد غیرمعقول شود، خدای نکرده این کارخانه‌ها به تعطیلی کشیده می‌شوند. آن وقت چند هزار نیروی کار بیکار می‌شوند و تعداد زیادی از کارگران در این شرایط که ما به دنبال اشتغالزایی هستیم آسیب می‌بینند. بنابراین همه باید کمک کنیم. این ضمن برخورد شدید با متخلفان است که ما تا انتهای کار خواهیم رفت و اطلاعات را کامل در اختیار قوه قضاییه می‌گذاریم. خوشبختانه تا اینجا نیز قوه قضاییه بسیار خوب عمل کرده است. منتها باید مواظب باشیم که در این گیرودار مسائل سیاسی، مسائل و اختلاف‌های شخصی و اختلاف‌های گروهی مطرح نشود که انتقامجویی‌هایی صورت بگیرد و اصل قضیه را از بین ببرد.
/217/39
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 177657

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۹
    1 0
    نگران خودتون باشید که باید یه روزی جواب بدید!!!!!!! این همه بیکار اینام روش!!!! مگه واسع شما مهمه!!!!!
  • مش رجب IR ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۹
    0 0
    از قديم هم گفتن يك سنگي رو ..........ميندازه تو چاه كه صد تا عاقل هم نميتونن درش بيارن
  • میثم IR ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۹
    2 1
    حرفای شما کاملا منطقیه. خدا کنه همه مسئولین این نظرو داشته باشن
  • بدون نام IR ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۹
    2 0
    مسئله کارخانه ها اصلا به شما مربوط نیست و بهتر است سیستم بانکی را سرو سامان دهید. مدیران موفق برای سرپرستی کارخانه ها تا روشن شدن تکلیفشان کم نداریم.
  • دانشجو IR ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۳
    0 0
    برنامه ها به اسم برنامه های خوبی هستند اما باید پخته تر و همه جانبه تر باشن همینطور باید آینده نگری رو بالا برد ،در کنار مسئولان مردم هم باید همت کنن. این من و تو هستیم که این جامعه رو می سازیم مگه نه؟!!!!!!!!!!به توانایی هات ایمان داشته باش