فارس نوشت:

رئیس کل گمرک از ارائه گزارش وضعیت واردات و صادرات شرکت‌های زیرمجموعه گروه امیر منصور آریا به دادستان کل کشور خبر داد و گفت: طبق بررسی‌های صورت گرفته این شرکت‌ها از ابتدای سال 89 تا شهریور امسال یک میلیارد و 100 میلیون دلار تجارت خارجی داشته اند.
عباس معمانژاد  در خصوص بررسی فعالیت‌های گروه امیرمنصور آریا در امر صادرات و واردات، اظهارداشت: پس از بررسی‌هایی که انجام دادیم حجم تجارت شرکت‌های زیرمجموعه گروه امیرمنصور آریا را تهیه و برای دادستان کل کشور ارسال کردیم و استعلام کردیم که اگر لازم است کالاهایی که در گمرک وجود دارد توقیف و اعلام شود.

وی میزان حجم واردات و صادرات کالا توسط این گروه را یک میلیارد و 100 میلیون دلار اعلام کرد و گفت: از ابتدای سال 89 تا پایان شهریور سال جاری، 12 شرکت زیر مجموعه این گروه تجارت داشته اند که این حجم از واردات را انجام داده‌اند.

رئیس کل گمرک، افزود: از این میزان 50 میلیون دلار صادرات و یک میلیارد و 50 میلیون دلار واردات بوده است که بخش عمده کالاهای وارداتی شامل شمش فولاد و آهن برای کارخانه‌های زیر مجموعه این گروه است.

وی تصریح کرد: بیشترین واردات را گروه ملی صنعت فولاد ایران، شرکت‌های آهن فولاد لوشان، تجارت گستر و فولاد اکسین داشته که این شرکت‌ها تولیدکننده فولاد هستند و برای مواد اولیه نیاز به واردات این کالاها دارند.
معمارنژاد بیان کرد: در بررسی‌های صورت گرفته این گروه پرونده قاچاق ندارد و کالاها از مبادی رسمی وارد کشور شده است.

/39/39

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 177724

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مش رجب IR ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۹
    1 0
    چرا نميگيد كل اقتصاد مملكت دست اين عده بوده تو رو خدا تعارف نكنيد مگه ما در سال چقدر صادرات و واردات داريم ؟